کد خبر: 641144
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
در حالی که علیرضا دبیر و رحمت الله حافظی، روسای کمیسیون‌های برنامه و بودجه و نیز سلامت،‌ محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران مجددا در صحن علنی شورا دچار درگیری لفظی شدند، احمد مسجدجامعی نسبت به رعایت ادبیات در شورای چهارم به علیرضا دبیر تذکر داد.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای شهر چهارم با درخواست از اعضای شورا نسبت به سرانجام رساندن لایحه بودن شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران، دبیر گفت: یکی از اعتراضات فرمانداری به شورا تاخیر در تصویب بودجه است بنابراین بهتر است زودتر روسای کمیسیون‌ها این موضوع را بررسی تا منجر به تصویب بودجه شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران در سال 93 شود.

پس از صحبت‌های دبیر، رحمت الله حافظی با بیان اینکه باید ابهامات لایحه شهرداری در مورد بودجه سازمان‌ها رفع شود اظهار کرد: بودجه شهرداری در این زمینه خیلی مشخص نیست و به طور مثال اطلاعاتی درباره شرکت شهر و شرکت عمران نداریم بنابراین باید بررسی‌هایی را در این زمینه انجام دهیم.

وی افزود: ایراداتی نسبت به لایحه ارسالی شهرداری وجود دارد که باید مرتفع شود همچنین اطلاعاتی که در اختیار ما قرار گرفته کافی نیست.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه چگونه وقتی اطلاعاتی در این زمینه نداریم این لایحه را بررسی کنیم؟ عنوان کرد: ناگفته نماند که جلساتی در حوزه طرح و برنامه و اداره کل مجامع شهرداری در این زمینه داشته‌ایم، اما اطلاعاتی که در اختیار ما قرار گرفته نیازمند تجمیع است و برخی از اعضای هیئت رئیسه این شرکت‌ها مشخص نیستند، بنابراین از شهرداری می‌خواهیم در این زمینه کمک کرده و اطلاعات را در اختیار ما قرار دهد.

به گزارش ایسنا، علیرضا دبیر پس از صحبت‌های حافظی خطاب به وی گفت: چندین بار اعلام کردم که این لایحه در شوراست، بنابراین توپ در زمین ماست و ما هر اطلاعاتی را که بخواهیم شهرداری باید به ما ارائه کند اما آنچه در این میان اهمیت دارد خود شرکت و سازمان است؛ چه اهمیتی دارد که رئیس و هیئت رئیسه این شرکت‌ها مشخص باشند چرا که تنها برنامه مهم است.

وی ادامه داد: همه اینها بهانه است، مگر می‌شود شما اطلاعات بخواهید و به شما ندهند.

حافظی خطاب به دبیر گفت: من مادامی که اطلاعات نداشته باشم نسبت به آن مسئله رای نمی‌دهم.

دبیر نیز خاطر نشان کرد: تجربه‌تان که بالا برود مشکل حل می‌شود. اگر شما در شورای سوم بودید در گوشه‌ای از دیوار شما را قرار می‌دادند و تنها می‌توانستید رای بدهید.

به گزارش ایسنا، حافظی در ادامه این درگیری به دبیر اظهار کرد: شهرداری 40 شرکت دارد من باید اطلاعاتی داشته باشم که بتوانم با آن بودجه را بررسی کنم. این حق من است که به عنوان یک عضو شورا و نماینده مردم اطلاعاتی از وضعیت این شرکت‌ها داشته باشم.

دبیر در ادامه به حافظی گفت: همه این شرکت‌ها به شما مربوط نمی‌شود، من به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه باید به آنها رسیدگی کنم، هر بار که لازم باشد من محکم پاسخ شما را در صحن می‌دهم.

وی ادامه داد: از دست شما خسته شده‌ام.

دبیر خطاب به اعضای شورا گفت: کسانی که به شما خط می‌دهند حواسشان باشد من شخص سیاسی نیستم.

این در حالی است که حافظی با بالا آوردن دستش به منظور اجازه برای صحبت گفت: قضاوت درباره این مسایل را به رسانه‌ها وامی‌گذارم اما من منتخب مردمم و این حق را دارم که اطلاعات داشته باشم.

در ادامه دبیر در حالی که فضای خاصی به جلسه شورا حاکم شده بود و در آن سکوت مطلق برقرار بود، گفت: باید دست گیری کرد نه مچ گیری. شما هشت سال مچ گیری کرده‌اید، بنابراین دیگر بس است.

به گزارش ایسنا، پس از اختتام این درگیری، رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ادبیات شورای چهارم ادبیات گفتگو است، تصریح کرد: همه بایدهمکاری کنیم تا شهر بهتری داشته باشیم که مشکلات شهر را کم کنیم.

وی ادامه داد: هر عضو شورا می‌تواند راجع به مسائل شهر سوال بپرسد و این جایگاه را داریم که در مورد مسائل مختلف رای و نظر دهیم.

مسجدجامعی، ادبیات شورای شهر چهارم را متفاوت با دیگر شوراها دانست و گفت:‌ ادبیات شورای چهارم با پرسشگری همراه است و نباید مقایسه کنیم با سایر شوراها بنابراین قصدمان روشن کردن مسائل است.

وی با بیان اینکه اگر در موردی اطلاعات ناقص است باید اطلاعات را دریافت کرده و کار را پیش ببریم، تصریح کرد:‌ اعضا، نمایندگان مردم تهرانند و حق اظهار نظر دارند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
حسام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
0
0
با سلام
آقاي دبير از تو بعيد بود كه ... تختي يادت نرود . اللهم عجل لوليك الفرج
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار