کد خبر: 640397
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مناسب ترین راه برای سرعت دادن و اتمام مسکن مهر متقاعد کردن شورای پول و اعتبار برای افزایش سقف وام مسکن مهر است، گفت:...

اقتصاد نو: سید محمد پژمان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که آیا امسال نیز پیگیر افزایش سقف وام مسکن مهر هستید تا روند ساخت و ساز سرعت بیشتری بگیرد، افزود: عقب افتادگی مسکن مهر و چالشی که بین قیمت تمام شده مسکن و توانایی مردم هست، آنرا باید به گونه‌ای حل کرد و شاید هم مناسب‌ترین راه سرعت دادن به ساخت مسکن مهر این است که بتوانیم شورای پول و اعتبار را متقاعد کنیم سقف وام مسکن مهر را افزایش دهد.
 
*برنامه‌ای که برای آینده داریم به طور جدی نیازمند تامین منابع بانکی است
 
مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن افزود: به هرحال سال گذشته هم تلاش شد که سقف وام مسکن مهر افزایش یابد ولی اتفاقی نیفتاد. امسال می‌خواهیم بسته‌هایی را به پیشنهاد بدهیم و گفت‌وگوهای مناسبی با حوزه اقتصادی دولت در جریان است.
 
پژمان افزود: یک بخشی از گفت‌و‌گو ها معطوف به وضع موجود و یک بخشی هم منوط به برنامه‌های آینده است و اتفاقاً برنامه‌ای که برای آینده داریم به طور جدی نیازمند تامین منابع بانکی است.
 
پژمان گفت: تولید مسکن برای اقشار محروم و متوسط جامعه بدون داشتن تسهیلات بانکی در حال حاضر غیر قابل تصور است، بنابراین گفت‌وگوهای جدیدی که امسال آغاز شده حتماً اثربخش خواهد بود.
 
وی تاکید کرد: در این گفت و گوها ما یک تصویری از اوضاع و احوال به شورای پول و اعتبار ارائه می‌کنیم بنابراین طبیعتاً منطقی این است که آن بخش از واحدهایی که آغاز شده و نیمه کاره است و مردم هم منابع شان درگیر است و قادر نیستند تامین منابع کنند تا واحدهای خود را به بهره‌برداری برسانند، سقف وام مسکن‌شان افزایش یابد.
 
پژمان گفت:ما اگر دنبال رونق بخش مسکن هستیم حداقل موانع موجود را از این واحد مسکونی در جریان برداریم و متعاقب آن برای واحدهای جدید حتماً این بحث را دنبال می‌کنیم ولی فعلاً که هیچ نشانه‌ای از افزایش سقف وام نیست.
 
*بازنگری روی اعداد و ارقام قیمت تمام شده مسکن مهر داشته باشیم
 
معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهاد جدید باز هم افزایش سقف 5 میلیون تومانی است، گفت: باید این بحث را مجدداً بازنگری کرد چون نمی‌دانیم بحث مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها چقدر بر روی هزینه‌ها و قیمت تمام شده مسکن تاثیر خواهد داشت.
 
وی ادامه داد: اما مطمئناً بعد از مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها باید یک بازنگری روی اعداد و ارقام قیمت تمام شده مسکن داشته باشیم ولی به هر صورت کلیت آن ، این است که ما برای رونق بخشیدن به بخش مهم اقتصاد حتماً یک نگاه با اولویت به وضع موجود و موانع واحدهای نیمه تمام  مسکن مهر در دست ساخت خواهیم داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار