کد خبر: 639623
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
با آغاز فصل تابستان تحرک به بازار مسکن برمی‌گردد که نسبت به شرایط سال قبل قابل توجه خواهد بود.
احمدرضا سرحدی - کارشناس مسکن درباره اولویت‌های بخش مسکن در سال جدید اظهار کرد: بالاترین اولویت دولت در این بخش برای شهرهای بزرگ باید ساخت و عرضه بیشتر مسکن باشد چراکه با رشد جمعیت و تقاضای به وجود آمده شاهد کمبود خانه در کشور هستیم.
 
وی افزود: در شهرهای کوچک باید پروژه‌های نیمه‌کاره و مسکن مهر هرچه زودتر تکمیل شوند و زیرساخت‌های شهری نیز مورد توجه قرار گیرد تا رونق به بازار مسکن برگردد.
 
این کارشناس مسکن با تاکید بر ارائه تسهیلات در این بخش گفت: با اختصاص دادن تسهیلات به سازندگان، قابلیت انتقال آن به خریدار و تشویق سازنده و خریدار در سال جاری شاهد رونق بیشتری در بازار مسکن خواهیم بود.
 
سرحدی خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد در فصل تابستان که فصل جابجایی است تحرکی در بازار مسکن ایجاد شود که نسبت به سال قبل قابل توجه خواهد بود.
 
 با توجه به اینکه از سال گذشته رکود در بازار مسکن حاکم شده و میزان معاملات این بخش نسبت به سال ماقبلش کاهش داشته اکنون نیز این روند کماکان ادامه دارد که اغلب کارشناسان بر این باورند با گذشت ماه‌های ابتدایی سال جدید و پیش روی به سمت فصل گرما بازار مسکن هم گرم می‌شود که البته این رونق منوط به ثبات وضعیت اقتصادی و قیمت‌های ارز و طلا باعث افزایش قیمت چشمگیر در بخش مسکن نخواهد شد و سال جاری آغاز سالی آرام با ثبات قیمت‌ها برای این بخش مهم اقتصادی خواهد بود.
 
البته سال گذشته حباب 25 درصدی در بازار مسکن شکل گرفت که این حباب تا پایان سال شکسته شد و قیمت‌ها به زمان قبل ( ابتدای سال 92 و ماه‌های پایانی 91) بازگشت اما با این وجود هنوز قیمت مسکن به کف بازار نرسیده و انتظارها برای ثبات قیمت‌ها همچنان پابرجاست که برخی نجات بازار مسکن از وضعیت رکودی را رونق‌ ساخت و ساز و برخی دیگر فعال‌سازی صنعت اجاره‌نشینی و عرضه مسکن می‌دانند.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار