کد خبر: 639541
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۵
در ثبت‌نام جديد يارانه نقدي، مجموع درآمدها بايد اظهار شود
طبق مورد درج شده در برگه دريافت يارانه در مرحله دوم گزينه‌اي وجود دارد كه افراد به دولت اجازه مي‌دهند تا براي راستي‌آزمايي ادعاي آنها در رابطه با درآمد حاصله حساب‌هاي بانكي آنها را مورد بررسي قرار دهد. اين در شرايطي است كه وزير اقتصاد نيز از راستي‌آزمايي در اسرع وقت خبر داده است
هادي غلامحسيني

گويا طي ماه‌هاي گذشته حسابرسي از اموال منقول و غير‌منقول و همچنين درآمدهاي پيشين، آني افراد خانوار طي ماه‌هاي گذشته تمامي خانوار‌ها توسط دولت انجام پذيرفته است تا دست دولت براي راستي‌آزمايي آني افرادي كه خواستار دريافت يارانه در مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها هستند، خالي نباشد. اين در حالي است كه صرف نظر از اقساط پرداختي تمامي درآمدهاي حاصله از طرق قابل كشف همچون درآمد شغل اول و دوم، سود دريافتي سپرده‌هاي بانكي و درآمد از محل خانه‌اي كه اجاره داده مي‌شود، جزو درآمد ماهانه افراد خواهان يارانه موردمحاسبات دولت قرار مي‌گيرد.

به گزارش «جوان»، شواهد از آن حكايت دارد كه دولت طي ماه‌هاي گذشته بيكار نبوده و در حال تجسس و حسابرسي دارايي‌هاي مردم جامعه بوده است. اگر به خاطر داشته باشيم در اواخر سال گذشته خبرهايي مبني بر اينكه مردگان هم يارانه مي‌گيرند يا اينكه بيش از جمعيت رسمي كشور يارانه پرداخت شده است از قول مقامات مسئول در رسانه‌ها بازتاب يافت كه اين امر از بررسي‌هاي همه‌جانبه دولت در رابطه با دارايي‌هاي مردم جامعه حكايت دارد.

علائمي از حسابرسي

به طور نمونه اكبر تركان، مشاور رئيس‌جمهور و يكي از چهره‌هاي بسيار نزديك به روحاني كه در جريان مباحث كلان اقتصادي است، در اسفند سال 92 از اخذ يارانه توسط وراث اموات خبر داد. اين در حالي است كه در همين مقطع نيز جهانگيري معاون اول رئيس‌جمهور از اخذ يارانه توسط افغاني‌ها خبر داد كه در صورت بررسي به موارد مشابه ديگري نيز مي‌توان اشاره داشت كه در اين مقال نمي‌گنجد.

حسابرسي پيش از مطرح شدن ادعا انجام شده است

افرادي كه مي‌خواهند شانس خود را براي اخذ يارانه امتحان كنند بايد ريسك جريمه شدن را در نظر بگيرند چراكه دولت پيش پيش مدارك و مستندات لازم را براي راستي‌آزمايي ادعاي آنها بررسي كرده است كه در علوم اقتصادي به اين اقدام حسابرسي گفته مي‌شود، منتها در حسابرسي بعد از ادعاي فرد حسابرسي انجام مي‌پذيرد اما در اينجا دولت پش از مطرح شدن ادعا ي افراد براي دريافت يارانه حسابرسي را انجام داده است.

مجموع درآمدها مد نظر است

طبق مورد درج شده در برگه دريافت يارانه در مرحله دوم گزينه‌اي وجود دارد كه افراد به دولت اجازه مي‌دهند تا براي راستي‌آزمايي ادعاي آنها در رابطه با درآمد حاصله حساب‌هاي بانكي آنها را مورد بررسي قرار دهد. اين در شرايطي است كه وزير اقتصاد نيز از راستي‌آزمايي در اسرع وقت خبر داده است كه اين امر نشان از تكميل شدن بانك اطلاعاتي دولت در رابطه با ميزان درآمد و دارايي‌هاي افراد جامعه دارد.

از سوي ديگر نيز مدير دفتر امور بانك سازمان هدفمندي يارانه‌ها روز گذشته در برنامه‌اي راديويي بزرگ‌ترين ابهام موجود در رابطه با ارائه يارانه در فاز دوم هدفمندي را برطرف كرد و اظهار داشت: پيش از حذف بخشي از درآمد افراد به دليل ارائه اقساط، مجموع درآمد اعضاي خانوار مبناي پرداخت يارانه نقدي توسط دولت قرار خواهد گرفت. اين در حالي است كه درآمدهاي حاصل از مجموع درآمد شغل اول و دوم، سود دريافتي سپرده‌هاي بانكي و درآمد از محل خانه‌اي كه اجاره داده مي‌شود، جزو درآمد ماهانه افراد در اعلام درآمد در مرحله دوم ثبت‌نام از متقاضيان يارانه نقدي بايد محاسبه شود، گفت: اين كار پيش از اينكه اقساط ماهانه وام‌هاي دريافتي از بانك‌ها حساب شود، لحاظ مي‌شود.

نرگس نجفي با اعلام اينكه مجموع درآمد اعضاي خانوار، مجموع درآمد شغل اول و دوم، سود دريافتي سپرده‌هاي بانكي و درآمد از محل خانه‌اي كه اجاره داده مي‌شود، جزو درآمد ماهانه افراد در اعلام درآمد در مرحله دوم ثبت‌نام از متقاضيان يارانه نقدي بايد محاسبه شود، گفت: اين كار پيش از اينكه اقساط ماهانه وام‌هاي دريافتي از بانك‌ها حساب شود، لحاظ مي‌شود. وي اظهار داشت: در مرحله دوم اجراي هدفمندي يارانه‌ها و در اين مرحله ثبت‌نامي پنج گروه درآمدي تفكيك و تعيين شده است اما مشخص نيست كه چه سقف درآمدي براي متقاضيان دريافت يارانه نقدي مطرح است.

مدير دفتر امور بانك سازمان هدفمندي يارانه‌ها در پاسخ به اين مطلب كه جريمه سه برابري براي افرادي كه اطلاعات خود را نادرست اعلام نمايند، تعلق مي‌گيرد، تصريح كرد: هر يك از مردم مي‌دانند كه دريافت يارانه در زندگي آنها تأثير دارد يا خير. تمكن مالي صرفاً به اين معنا نيست كه فرد وضعيت مالي آنچناني يا خانه و ماشين داشته باشد. هر كسي كه احساس كند كه دريافت يارانه مخفي تأثير چنداني در زندگي و تأمين معيشت آنها ندارد، مي‌تواند از دريافت يارانه انصراف دهد.

وي افزود: پيش از اينكه اقساط ماهانه وام‌هاي دريافتي از بانك‌ها در محاسبات افراد براي اعلام درآمد حذف شود، مجموع حقوق دريافتي حساب شود و در اصل درآمد كل اعضاي خانوار پيش از كسر اقساط ماهانه ملاك است.

انصراف دهندگان از يارانه‌ هم خدمات دريافت مي‌كنند

از سوي ديگر محمدباقر نوبخت، معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور در گفت‌وگو با ايسنا، در مورد ذهنيت ايجاد شده در جامعه مبني بر اينكه در صورت عدم ثبت‌نام از ساير خدمات و مزاياي ناشي از اجراي گام دوم هدفمندي يارانه‌ها محروم خواهند شد، بيان كرد: دولت قطعاً شرايطي را فراهم مي‌آورد كه تمامي انصراف‌دهندگان و به‌طور كلي افراد نيازمند به خدمات ارائه شده از آن برخوردار شوند.

نوبخت همچنين در مورد برخي گمانه‌زني‌ها در مورد سقف درآمدي از سوي دولت نيز يادآور شد: تمامي اطلاعات حتي معيار درآمدي براي دريافت يارانه نقدي در فرم‌هايي كه در روز بيستم فروردين‌ماه اعلام مي‌شود، مشخص خواهد شد.

در خوداظهاري صادق باش تا در راست‌آزمايي سربلند باشي

معاون اقتصادي وزير امور اقتصادي و دارايي به مردم توصيه كرد كساني كه به يارانه نقدي نياز ندارند ثبت‌نام نكنند زيرا پس از اعلام اين خود اظهاري مرحله راستي‌آزمايي آغاز خواهد شد كه وظيفه اين مرحله بر عهده شريعتمداري، معاون اجرايي رئيس‌جمهور خواهد بود. همچنين زمان افزايش قيمت نيز از سوي وي اعلام مي‌شود.

شاپور محمدي در جمع خبرنگاران با بيان اينكه قطعاً نظام دو نرخي بنزين در فاز دوم اجرايي خواهد شد، گفت: سهميه‌بندي در فاز دوم هدفمندكردن يارانه‌ها حفظ و براي بنزين‌هاي 400 توماني نيز مهلت مصرف تعيين خواهد شد.

حساب‌ها چك مي‌شود

اما نكته مهم ديگري كه روز گذشته مطرح بود اين است كه دولت براي شناسايي دهك‌هاي درآمدي عزم خود را جزم كرده تا از بانك‌ها كمك بگيرد و در اين مرحله بانك‌ها بايد رازداري را كنار گذاشته و اطلاعات حساب مشتريانشان را در سال 92 تحويل داده باشند به دولت بدهند، چراكه طبق اعلام نجفي بناست براي شناسايي از وضعيت درآمدي متقاضيان دريافت يارانه نقدي ورودي حساب آنها پيش از اينكه اقساط ماهانه وام‌هاي دريافتي از بانك‌ها در محاسبات افراد براي اعلام درآمد حذف شود، ملاك قرار گيرد. بنابراين مجموع حقوق دريافتي حساب خواهد شد و در اصل درآمد كل اعضاي خانوار پيش از كسر اقساط ماهانه ملاك دولت است.

 

با اين حال شهروندان بايد بدانند كه راستي‌‌‌آزمايي براساس درآمد سال 92 و احتمالاً‌از حساب‌هاي بانكي انجام شده و خروج سرمايه‌ها و سپرده‌ها طي روزهاي اخير تغييري در نتيجه نخواهد داشت.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
ایرانی
|
-
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
0
3
مگر دولت خودش صادق بوده که انتظار صداقت دارد ؟ در مورد وعده های انتخاباتی که در مورد حقوق کارگران داده بود اساسی دورغ گفت اصلاً از کارگر حمایت نکرد و قانون اجرا نشد . پس این انتظار نابجا چیست ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
0
2
اگر توان حسابرسی را دولت اعتدال و تدبیر دارد پس چرا بدون اینکه از مردم سند فقر و فلاکت بگیرد راسا اقدام نمیکند و فقرا و نیازمندان را از بقیه تفکیک نمیکند تا این همه هم از ملت خواهش و التماس نکند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
0
0
خدا به داد مردم برسد ما نفهمیدیم دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را
فردا خواهند گفت به علت ارزان بودن نرخ بهداشت و دارو قاچاق دارو به راه افتاده و باز روز از نوع افزایش قیمت دارو وبهدا شت تا کی...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
0
0
این است مبارزه با گرانی و تورم که همیشه وعده داده شده است .
یارانه که حذف میشود.
اقلام که گران میشوند حتی تا صد در صد
خزانه هم خالی میشود.
پولهایمان را هم که کدخدا آزاد میکند برای خرید از کارخانه های ور شکسته امریکا و اروپا.
ورود کالاهای لوکس هم که آزاد میشود. البته برای حمایت از تولیدات داخلی!!
تعرفه گمرکی واردات کالا حذف میشود. البته برای حمایت از تولیدات داخلی!!
چه مملکت گل و بلبلی برای سرمایه داران ومرفهین بی درد ایجاد خواهد شد .
مردم مستضعف هم به سبد کالا فکر کنند و فعلاً بروند (فرم نیازمندی یارانه ها ) سند فقر و فلاکت و نیازمندی خود را با دقت و کاملا پر کرده و مهر و امضاء کنند . تا شاید چیزی از لب و لوچه آقایان بریزد و به ایشان بدهند.
البته ملت باید این را بدانند که فرمهایشان بدقت راستی آزمایی شده و در صورت کمترین مغایرتی (دروغی) ، با فرد دروغگو بشدت برخورد شده و چند برابر یارانه دریافتی جریمه و از لیست دریافت همه خدمات دولتی هم حذف خواهند شد.
آری این است نتیجه ناشکری خدمات دولت خدمتگزار احمدی نژاد. روزهای تاریکتری در پیش است.
ناشناس
|
FRANCE
|
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
0
0
نصف املاک مسکونی وغیرمسکونی شهری ، تمامی املاک مسکونی و زراعی وباغات روستایی فاقد سند ثبتی هستند، چگونه می خواهید کنترل کنید؟ مشاغل آزاد و دلالها را چطور؟
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
0
0
سلام یارانه را قطع کنید تا اب گرم برادردینیمان درحمام شیشه ای خانه 1000متری بادسگیره طلایی سردنشودخدای نکرده سرما بخوردوماشین1000000000تومانیش بلااستفاده بماندعجله کننننننننننننننید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار