کد خبر: 639260
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
قديري ابيانه در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين»:
يك كارشناس مسائل استراتژيك معتقد است، امضاي توافقنامه‌ امنيتي برخي نامزدهاي افغانستان در صورت پيروزي در انتخابات راه را براي كشتار مردم افغانستان هموار مي‌كند بدون اينكه امريكايي‌ها قابل محاكمه در دادگاه هاي افغانستان باشند.
جوان‌آنلاين: محمدحسن قديري ابيانه در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» در خصوص برگزاري انتخابات در افغانستان اظهارداشت: متاسفانه برخي از نامزدهاي افغانستان براي جلب حمايت امريكا از خودشان اعلام كرده اند كه در صورت پيروزي توافقنامه امنيتي با آمريكا را كه درحقيقت مصونيت بخشي به امريكايي ها در ارتكاب جناياتشان است را امضا خواهند كرد.
 

وي تصريح كرد: با امضاي چنين توافقنامه‌اي در حقيقت دست امريكايي ها را براي كشتار مردم افغانستان باز مي گذارند بدون اينكه امريكايي ها قابل محاكمه در دادگاه هاي افغانستان باشند اين درحاليست كه به طور روزانه  امريكايي ها مردم بي گناه از زن و مرد افغان را به كشتن داده و به قتل مي رسانند.
 

به گفته قديري ابيانه، خوشبختانه آقاي كرزاي از امضاي اين توافقنامه خودداري كرده و ننگ چنين امضايي را به پاي خود ننوشت.
 

اين كارشناس مسائل استراتژيك افزود: مردم افغانستان نبايد به غير اجازه دهند كه امريكايي ها كه اهانت به مقدسات اسلامي را جزء حقوق بشر و آزادي بيان مي دانند و بارها مقدسات اسلامي را مورد هتك قرار دادند در افغانستان داراي مصونيت باشند.
 

وي ادامه داد: اسلام چنين اجازه اي را به مسلمانان نمي دهد و يك مسلمان واقعي هرگز پاي چنين معاهده ننگيني را امضا نخواهد كرد.
 

قديري ابيانه عنوان كرد: لازم به يادآوري است كه انقلاب اسلامي از زماني اوج گرفت كه رژيم شاه به امريكايي ها مصونيت قضايي داد و امام خميني(ره) بر عليه اين قانون كه به قانون كاپيتولاسيون معروف است قيام كرد و نهضتي را شروع كرد كه به سقوط رژيم شاه و برقراري جمهوري اسلامي منجر شد.
 

اين كارشناس مسائل استراتژيك افزود: اگر يك سرباز امريكايي به همسران و دختران رئيس جمهور افغانستان هم تجاوز كند در صورت تصويب چنين قانوني قابل پيگرد نخواهد بود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار