کد خبر: 637333
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۵
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت:بی توجهی به آینده معادلات جهانی از سوی کشورهای اسلامی، آنان به تماشاچی درعرصه بین الملل تبدیل خواهد کرد.
دکتر علی اکبر ولایتی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی همایش بین الملی  "نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی"، با بیان اینکه بیداری اسلامی  تغییرات مهمی در فضای بین المل ایجاد کرده است، گفت: موجی جدید که در چند سال اخیر در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به وجود آمده است، متاثر از گفتمان انقلاب اسلامی است همه معادلات جهانی را  تغییر داد، در حالی که تا پیش از انقلاب ، بقیه دنیا  ایران را به عنوان یک کشور اثر پذیر و سرسپرده آمریکا در منطقه می شناختند.
دبیرکل مجمع بیداری اسلامی با اشاره به نقش مهم دانشگاه های  و حوزه های علمیه در خصوص نظریه پردازی در این زمینه،خاطر نشان کرد: پژوهش در این زمینه راه را برای  گفتمان سازی در خصوص نقش آینده اسلام در معادلات بین الملی باز کند.وی ادامه داد:اگر اندیشمندان نقاط قوت و ضعف بیداری اسلامی و دنیای غرب را نشناسند،کشورهای اسلام به تماشاچی در عرصه بین الملل تبدیل خواهند شد.
رئیس شورای سیاست‌گذاری همایش بین‌المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی با اشاره به  حاکم شدن نگاه غرب محور درروابط بین الملل، خاطر نشان کرد: بیداری اسلامی فرصت ها و تهدید هایی را  پیش روی انقلاب های منطقه قراد داده است و این فرصتی است که جهان اسلام باید آن را قدر بداند از آن برای تاثیر گذاری در معادلات آینده جهانی استفاده کند.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل نقش  کشورهای اسلامی را در هندسه آینده قدرت جهان مهم خواند و تصریح کرد:مشکلات ریشه ای تمدن غرب، موجب شده اندیشه لیبرالیسم بسیاری از نخبگان معتقد به خود را از دست  بدهد و بر بحران های فکری غرب افزوده شود.
گفتنی است  همایش بین الملی  نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی از 19 الی 21 اسفند در سالن همایش بین الملی صداو سیما برگزار می شود.این همایش بین المللی با مشارکت بیش از 100 دانشگاه و مرکز پژوهشی داخلی و با شرکت غریب به 60 نفر از بزرگان جهان اسلام و نقش آفرینی کشورهای اسلامی در سایر نقاط جهان برگزار می شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار