کد خبر: 635065
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳
امام جمعه بوشهر گفت:
امام جمعه بوشهر گفت: اخیراً یکی از نشریات در مورد حکم قصاص کلمه غیر انسانی را به کار برده اما باید عنوان کنیم قصاص اصل مسلم اسلامی و قرآنی است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر، اظهار داشت: نویسنده این مطلب با نوشتن این مطلب ما را به یاد حرکت برخی افراد در اوایل انقلاب انداخت که امام (ره) در آن زمان موضع‌گیری کرده مبنی بر اینکه افرادی که چنین مطالبی عنوان می‌کنند، شاید مسلمان نباشند.

امام جمعه بوشهر اشاره کرد: نباید اجازه دهیم اشتباهات گذشته و تجربه شده دوباره تکرار شود، چرا که مردم ایران مسلمان، متدین و انقلابی هستند.

صفایی بوشهری همچنین اظهار داشت: اگر افرادی بخواهند مقابل دین مردم اقدامی کنند، مردم در مقابل دنیای آنها قد علم می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی حکم قصاص را کسی غیرانسانی بداند، یعنی خداوند غیرانسانی حکم کرده، قرآن و پیامبر و فقه شیعه هم غیرانسانی حکم دادند.

امام جمعه بوشهر گفت: کسی که سواد فقهی و حقوقی ندارد، چرا چنین مطالبی می‌نویسد، لذا از مسئولان می‌خواهیم قاطعانه با این اقدام برخورد کنند،‌ چرا که این اقدام برای حرکات بعدی بود، مردم در مدرسه انقلاب آزموده شدند، درس‌های بسیاری آموختند و باید در ارزش‌های اسلامی پایداری کنند.

صفایی بوشهری در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مردم آذربایجان شرقی، گفت: معظم‌له پیام راهپیمایی 22 بهمن امسال را استقامت و وحدت عنوان کرده و فرمودند استقامت در برابر حرکت دشمن، جهان سلطه، پایبندی به آرمان‌های انقلاب و وحدت و همدلی را در راهپیمایی 22 بهمن مشاهده کردیم.

امام جمعه بوشهر در ادامه یادآور شد: مقام معظم رهبری در این دیدار تاکید کردند باید به اقتدار درونی خود و ملت اکتفا کرد، چرا که ذات آمریکا و سلطه استعمار است و به دنبال این هستند که انقلاب و ارزش‌های انقلاب نباشد.

وی گفت:‌ معظم‌له عنوان داشتند در مذاکرات اعتباری به امضای آمریکایی‌ها نیست و آمریکا از کودتای 28 مرداد تا پیروزی انقلاب جنایات بی‌شماری علیه ایران انجام داد.

صفایی بوشهری با اشاره به پیام شفاهی رهبر معظم انقلاب به تشکل‌های دانشجویی خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند در عرصه جنگ نرم باید با بصیرتی عمارگونه و استقامتی مالک اشترگونه حرکت کرد، چرا که تهاجم نرم بسیار خطرناک است و دانشجویان نیز باید در کنار تحصیل به تهذیب بپردازند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به ابلاغ سیاست اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد: ایشان نقشه راه اقتصادی و رشد آن که با هدف زندگی راحت برای مردم و استقلال کامل برای جامعه است، ابلاغ کردند و بر مسئولان لازم است این ابلاغیه را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با تسلیت به درگذشت حجت‌الاسلام سیدمحسن پورفاطمی از روحانیون برجسته استان بوشهر و رسیدن روز مهندسی را تبریک گفته و خاطرنشان کرد: در عرصه نرم‌افزاری و توانمندی ملی به‌ویژه در سخت‌افزار مهندسی باید رشد کنیم.

صفایی بوشهری تاکید کرد: مسئولان در امور تربیتی دانش‌آموزان اقدام جدی و کارشناسانه کنند و به این مهم توجه داشته باشند.

وی با تبریک پنجاه و سومین سالروز تأسیس هواپیمایی جمهوری اسلامی گفت: از مسئولان فرودگاهی کشور می‌خواهیم به فرودگاه‌های بوشهر توجه کرده و با خرید دستگاه‌های  ILS از به‌وجود آمدن تاخیر در پروازها در فرودگاه بوشهر جلوگیری کرده و در مواقع تأخیر نیز تکریم مسافران را سرلوحه کار خود قرار دهند .

امام جمعه بوشهر در خطبه اول نماز داشتن روحیه و رویه مشورت در امور مختلف را ضروری دانست و گفت: در هنگام مشورت باید با افراد متخصص، دلسوز و با تجربه، مؤمن و خیرخواه مشورت کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر