کد خبر: 634416
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴
وزیر کشور با اشاره به آخرین وضعیت ۵ سرباز ربوده‌شده ایرانی گفت: اگر افغانستان و پاکستان در مرزهای خود امنیت ایجاد نکنند ما حق خود می‌دانیم که در این مورد مداخله کنیم.
وزیر کشور با اشاره به آخرین وضعیت ۵ سرباز ربوده‌شده ایرانی گفت: اگر افغانستان و پاکستان در مرزهای خود امنیت ایجاد نکنند ما حق خود می‌دانیم که در این مورد مداخله کنیم. به احتمال زیاد امروز بار دیگر ملاقاتی میان طرفین ایرانی و پاکستانی انجام خواهد شد.
 
عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه دومین همایش منطقه‌ای شبکه‌سازی سازمان‌های غیر دولتی در حوزه مواد مخدر در مورد آخرین وضعیت 5 سرباز ربوده شده ایرانی گفت: قبلاً در این مورد توضیح داده‌ایم و حرف جدیدی نداریم اما جلسات متعددی با حضور مسئولان امنیتی، نظامی و انتظامی تشکیل داده‌ایم و اقدامات لازم در منطقه صورت گرفته است.


وی ادامه داد: فعالیت دیپلماتیک خوبی از طریق وزارت امور خارجه و وزارت کشور انجام شده و حدود 3 مورد ملاقات مرزی با پاکستانی‌ها داشته‌ایم و امروز احتمالاً نیروها برای ملاقات و مذاکره مجدد به پاکستان می‌روند.

وزیر کشور گفت: متاسف می‌شویم زمانی که چنین اتفاقاتی برای کسانی که مانند فرزندانمان هستند، رخ می‌دهد و ما به اندازه پدر و مادر آنها ناراحت هستیم چرا که آنها تلاش جان‌نثاری را در نقاط صفر مرزی انجام می‌دهند که باعث امنیت کشور و اقتدار نظام شده‌اند.

وی افزود: در یکسال اخیر، اقتدار نظام در منطقه مرزی به طور کامل برقرار شده چرا که امکان ورود قاچاقچیان وجود نداشته است اما چون کشورهای افغانستان و پاکستان نمی‌توانند امنیت لازم را در مرز خود ایجاد کرده و تسلط بر حوزه جغرافیایی بویژه در مرزهای ایران ندارند، قاچاقچیان به دنبال سوء استفاده از این خلاء امنیتی افغانستان و پاکستان استفاده کرده و این مناطق محل تجمع آنها شده است.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه منطقه ما کاملاً امن است افزود: اما در مناطق کور با عملیات غافلگیرانه اتفاقات این چنینی رخ می‌دهد به همین دلیل از کشورهای پاکستان و افغانستان خواسته‌ایم با این موارد برخورد کنند و در غیر اینصورت اجازه دهند ایران تا عمق مرز این کشورها نفوذ کند چرا که ایران می‌تواند امنیت مرزی مشترک را تأمین کند.

وی اضافه کرد: اگر افغانستان و پاکستان در مرزهای خود امنیت ایجاد نکنند ما حق خود می‌دانیم که در این مورد مداخله کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار