کد خبر: 633716
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۹
یک روان‌شناس درباره تبعات حذف دوران نامزدی و انجام مراسم عقد پس از خواستگاری، گفت: زمانی که دختر و پسر برای شناخت یکدیگر فرصت کافی نداشته باشند، پس ازعقد با عیب‌ها و ایرادهای شخصیتی یکدیگر آشنا و در نتیجه سرخورده می‌شوند که این امر موجب افزایش تنش و چالش میان آنان می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: یک روان‌شناس درباره تبعات حذف دوران نامزدی و انجام مراسم عقد پس از خواستگاری، گفت: زمانی که دختر و پسر برای شناخت یکدیگر فرصت کافی نداشته باشند، پس ازعقد با عیب‌ها و ایرادهای شخصیتی یکدیگر آشنا و در نتیجه سرخورده می‌شوند که این امر موجب افزایش تنش و چالش میان آنان می‌شود.

دکترعلی‌اصغر نژاد فرید افزود: معمولا در خانواده‌های مذهبی به منظور فراهم شدن زمینه شناخت دختر و پسر از یکدیگر، صیغه محرمیت میان آنان خوانده می‌شود؛ اما در خانواده‌هایی که اعتقادات مذهبی کمتری دارند، دختر و پسر زیر نظر خانواده رفت و آمد و با یکدیگر صحبت می‌کنند تا میزان سنخیت ابعاد مختلف شخصیتی آنها با یکدیگر مشخص شود.

وی با تاکید بر ضرورت شناخت دختر و پسر از یکدیگر پیش از ازدواج اظهارکرد: آنان باید یکدیگر را بشناسند، سپس برای ازدواج تصمیم بگیرند. تصمیم نسنجیده پشیمانی در پی دارد. بنابراین دختر و پسر اگر در دوران آشنایی به این نتیجه رسیدند که با یکدیگر اختلاف نظر زیادی دارند، نباید با یکدیگر ازدواج کنند.

نژاد فرید افزود: دختر و پسر نباید با دو سه جلسه دیدار و صحبت با یکدیگر و بدون به دست آوردن شناخت کافی تصمیم به ازدواج بگیرند، چون در زندگی آینده دچار مشکل می‌شوند.

این روان‌شناس درباره حدود روابط دختر و پسر در دوران نامزدی، اظهارکرد: آنان باید چارچوبی را حفظ کنند و یک درصد احتمال دهند که نتوانند با یکدیگر ازدواج کنند.

نژاد فرید در پایان تصریح کرد: دختر و پسر می‌توانند سه تا شش ماه تحت نظارت خانواده با یکدیگر رفت و آمد کنند و پس از شناخت کافی از یکدیگر، تصمیم به ازدواج بگیرند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار