کد خبر: 633128
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۵
با مجوز سازمان بهشت زهرا صورت گرفت
صبح امروز همزمان با ولادت امام حسن عسگری خطبه عقد یک عروس و داماد همراه با غبارروبی گلزار شهدا در بهشت زهرا ( س ) جاری شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری شهدای ایران، برخی با هدف ایجاد تشکیک در قداست و حرمت شهدا و آرامگاه آنان با برپایی مراسم ها و جشن هایی با انواع توجیه ها تلاش کرده بودند قبح گناه در مزار شهدا را شکسته و به صورت سازمان یافته با حرکت هایی نادرست، فرهنگ شهادت و ارزش های آن را در یکی از مقدس ترین زمین های خدا از بین ببرند.

با گسترده تر شدن برگزاری این مراسم ها، خانواده های شاهد و ایثارگران نسبت به پر دامنه تر شدن این برنامه ها و اعمال رفتارهای ناهنجار در جوار مزار شهدا ابراز نارضایتی کرده و خواهان ممانعت از ادامه آن از سوی مسئولان شدند.

در پی این اعتراض ها، با هوشیاری و پیگیری های صورت گرفته از سوی رسانه ها و نیز مسئولان و مدیران مرتبط با این حوزه در شهرداری، نیروی انتظامی و دستگاه های مسئول دیگر، تلاش های این افراد برای ادامه این روند ناکام و امکان برگزاری برخی مراسم های گناه الود در جوار حرم شهدا از این افراد گرفته شد.

از سوی دیگر، برخی نیروهای متعهد و ارزشی و خانواده های آنان که دل در گرو شهدا و آرمان های آنان دارند، تلاش کردند با تغییر در نگرش های جوانان، مراسم های ازدواجی مبتنی بر سیره اهل بیت (ع) را در جوار شهدا برگزار کنند.

با هدفمند شدن برگزاری این مراسم ها و ضرورت دریافت مجوز برای برپایی آن،عملا امکان برگزاری مراسم های دون از شان شهدا گرفته و به جای آن خانواده های معتقد و پایبند به اصول و ارزش های انقلابی توانستند بدون نگرانی و با رعایت هنجارهای دینی، در کنار مزار شهدا زندگی خود را آغاز کنند.





علیرضا وکیلی یکی از این جوانان است که همزمان با سالروز ولات امام حسن عسگری(ع)، به همراه عروس و خانواده اش، با حضور در کنار مزار شهدای گمنام و پس از غبار روبی و عطرافشانی مزار آنان زندگی خود را پاک و بی آلایش با همسرش آغاز کرد.

وی به خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری شهدای ایران، در مورد اینکه چرا در جوار مزار شهدای گمنام زندگی مشترک خود را آغاز کرده است می گوید: دوست داشتم زندگی خود را به سبک شهدا آغاز کنم چرا که رهبر معظم انقلاب فرمودند جوانان سبک زندگی شهدا را ملاک و معیار زندگی خود قرار دهند و از این رو، به تعلقات دنیوی پشت پا زده و خواستم زندگی خود را در بهترین جای دنیا و در کنار مزار شهدای گمنام و در سالروز ولات امام حسن عسگری(ع) آغاز کنم.


وکیلی با اشاره به اینکه برادر بزرگتر وی در سال های گذشته در جوار حرم امام راحل زندگی مشترک خود را آغاز کرده است گفت: ارزش های دینی و الهی و آرمان های شهدا باید در جامعه نهادینه شود و در میان جوانان ترویج شود چرا که شهید مصطفی ردانی پور برای آغاز زندگی مشترک خود کارت دعوتی را برای حضور حضرت فاطمه(س) و امام زمان(عج)، ارسال کرده بود تا ائمه میهمان و شاهد مراسم ازدواج او باشند و از این رو، ما نیز به تاسی از گمنامی مزار حضرت زهرا(س)، مراسم آغاز زندگی را در جوار شهدای گمنام آغاز کردیم.

گفتنی است در این مراسم، 40 تن از اقوام و بستگان عروس؛ پس از قرائت قرآن و مداحی، با غبار روبی و عطرافشانی مزار شهدا و با صلوات زندگی مشترک این دو جوان را جشن گرفتند.


 

 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
بانو
|
-
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
0
0
خداروشکر. انشالله خوشبخت بشن. کاش جوونامون یاد بگیرن
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار