کد خبر: 629510
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸
«تهران‌‌پرس» گزارش می‌دهد؛
اگر یک روز مشخص در همه‌ی مدارس تعطیل باشد تکلیف خانواده ها مشخص تر است تا اینکه هر روزی که مدارس به خواست خود بخواهند آن را تعطیل کنند در این صورت معلوم نیست خانواده‌ای که دو یا سه فرزند دارد چه باید بکند.

تهران پرس - گروه اجتماعي: طرح تعطيلي پنجشنبه‌هاي‌ مدارس در حالي در دولت دهم در ميان هياهوي آموزش و پرورش وقت و اعتراض نمايندگان و برخي كارشناسان آموزشي تصويب شد كه قرار بود دانش آموزان پنجشنبه را به همراه خانواده در محيط خانه به سر ببرند.

اما ديري نپاييد كه اين طرح در دولت تدبير و اميد گويا با مخالفت مسئولان آموزش و پرورش رو به رو شده است؛ چنانچه فاني وزير آموزش و پرورش به تازگي اعلام كرده است كه در سال تحصیلی 93-94 تعطیلی پنج‌شنبه‌ها لغو خواهد شد و به جای آن یک روز جایگزین در هفته دانش آموزان بدون کیف‌وکتاب به مدرسه می‌روند و فعالیت می‌کنند.

به گفته وي، مدارس یک روز از شش روز هفته را به غیر از جمعه پذیرای دانش‌آموزان بدون کیف‌وکتاب هستند که روز این برنامه آزاد در هر یک از مدارس به تشخیص مسئولین آن مدرسه است.
اگرچه اين موضوع دوباره سر و صداي زيادي به پا مي كند اما از سوي ديگر نشان مي دهد كه دولت تدبير و اميد به نوعي خواهان لغو قوانين دولت گذشته است حال آنكه فرهنگيان و دانش آموزان ضرر يا فايده ببينند.

از سوي ديگر بايد گفت تعطيلي پنجشنبه هاي مدارس به گونه اي بود كه خانواده ها برنامه هاي زندگي خود را مطابق با آن تنظيم كرده بودند اما اگر اين طرح لغو شود خانواده اي كه دو يا سه فرزند دارد ممكن است هر كدام يك روز خاص در مدرسه شان تعطيل باشد كه اين موضوع قطعا باعث سردرگمي خانواده ها مي شود و برنامه ريزي آنان را با مشكل مواجه مي‌كند.

اين در حاليست كه اگر يك روز مشخص در همه‌ي مدارس تعطيل باشد تكليف خانواده ها مشخص تر است تا اينكه هر روزي كه مدارس به خواست خود بخواهند آن را تعطيل كنند.

اگر چه اخبار مسئولان در بوق و كرناي رسانه اي به سرعت منتشر مي شود اما بايد گفت كه هنوز هم کارگروهی از معاونت پرورشی آموزش و پرورش ،کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ،معاونت تربیت بدنی، معاونت ابتدایی ومتوسطه ،در حال بررسی این طرح است و البته این طرح در ابتدا برای مدارس مقطع  ابتدایی و اول متوسطه اجرایی خواهد شد.

به گزارش تهران پرس، طرح پرحاشيه تعطيلي پنجشنبه هاي مدارس در دولت گذشته با اصرار حاجي بابايي وزير سابق آموزش و پرورش با تاكيد بر "قانون مداري" و اينكه در اكثر كشورهاي پيشرفته دنيا اين طرح اجرايي شده ا ست، با مخالفت اكثر نمايندگان كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس به اجرا درآمد و اكنون پس از گذشت دو سال از اجراي آن دانش آموزان باز هم شش روز تحصيلي در برنامه تحصيلي خود دارند.
 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار