کد خبر: 628227
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۲
به بهانه آغاز به کار چهارمین جشنواره مردمی عمار
چهارمین جشنواره مردمی عمار از روز گذشته آغاز به کار کرد و در ابتدای راه این جشنواره انقلابی بهتر است نظر برخی منتقدین، مسئولین و فعالان عرصه فرهنگی کشور را درباره این جشنواره مردمی بدانیم.
جوان‌آنلاين: آیین افتتاح چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار با حضور خانواده معظم شهدا، جمعی از فیلمسازان، منتقدین سینما، مدیران سینمایی و برگزیدگان جشنواره در روز جمعه سیزدهم دی ماه در سینما فلسطین برگزار شد.
 
جشنواره مردمی عمار به دغدغه های انقلاب اسلامی و مبارزه با استکبار و رژیم اشغالگر صهیونیستی می پردازد که قبل از افتتاحیه چهارمین دوره این جشنواره لابی صهیونیستی در آمریکا اعتراض خود نسبت به برپایی این جشنواره را نشان داد و اعلام این اعتراض در حالی بود که اعلام شد بیش از 700 فیلم از 60 کشور جهان به این جشنواره ارسال شده است.

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره فیلم عمار نیز چند روز قبل از افتتاحیه چهارمین جشنواره مردمی عمار از ارسال 700 فیلم خارجی از 60 کشور جهان از قبیل کشورهای عربی، اروپایی و آمریکایی به بخش بین الملل جشنواره خبر داد و عمده موضوعات این فیلم ها را درباره مقاومت، بیداری اسلامی، جنایات آمریکا و همچنین موضوعات ضد صهیونیستی دانست .

برخی مسئولین و منتقدین سرشناس در بخش فرهنگی کشور درباره این جشنواره مردمی اظهار نظرهایی داشتند که لازم است در نخستین روز آغاز به کار چهارمین جشنواره مردمی عمار  به آنها اشاره شود تا بیشتر با اقدامات و اهداف این جشنواره آشنا شویم.

ایوبی: جشنواره عمار بی ریا و مردمی است

در ابتدا بهتر است به خلاصه ای از صحبت های روز گذشته رئیس سازمان سینمایی کشور در مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره عمار بپردازیم: حجت الله ایوبی در مراسم افتتاحیه جشنواره عمارعنوان کرد: جشنواره عمار بی ریا و مردمی است و باید به برگزارکنندگانش تبریک گفت . او همچنان به اهمیت برپایی چنین جشنواره هایی تاکید کرد و ادامه داد: من وظیفه خود می‌دانم که از جشنواره عمارحمایت کنم و حمایت هم می‌کنم. سینمای ایران فرزند انقلاب اسلامی است و امیدواریم جشنواره عمار پیام صلح، دوستی و عشق را به گوش جهانیان برساند.

 طالب زاده: افق نگاه هنرمندان در جشنواره عمار حفظ ارزش انقلاب اسلامی است

در ادامه مراسم دبیر چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار  نادر طالب زاده نیز اظهار داشت: عمار یک حرکت انقلابی است که از دل جامعه ایران بیرون آمده است. ما در این جشنواره فرهنگ فیلم دیدن را تمرین می‌کنیم. ما سینماتک را به خانه‌های مردم و تا روستاها آوردیم. با این حرکت سینما حتی وارد شهرستان‌های کوچکی شد که اصلاً سینما نداشتند.

طالب زاده همچنین در ادامه مراسم عنوان کرد: هنرمندانی که برای جشنواره عمار فیلم می‌فرستند، دغدغه‌مند هستند و بالفطره نگاهشان برای انقلاب اسلامی و رشد آن مفید است. ما باید به‌فکر رشد این افراد باشیم. آنچه در دانشگاه تدریس می‌شود، خوب است ولی باید آموزش‌هایی نیز برای نیروهای حزب‌اللهی داشته باشیم. این جشنواره تاکنون چند دوره آموزشی گذاشته است که توانسته چند گروه مستندسازی خوب را به وجود بیاورد. این افراد الگویی برای جوانان مشتاق به سینما شده‌اند و خود نیز آثار متعددی تولید کرده‌اند.

ازغدی : جشنواره عمار نوعی خط شکنی است

حسن رحیم ‌پور ازغدی در اختتامیه سومین جشنواره عمارسال گذشته اعلام کرد :‌ در سینما منتظر سینماگران رسمی و هنرمندان اتوکشیده نباید ماند و عتاب و خطاب‌هایی که به آنان می‌شود که چرا شما عمارگونه فیلم‌سازی نمی‌کنید توقع اضافی است و مطالبه از چنین افرادی مطالبه مالایطاق است و ظرفیت آنها همین است. اما جشنواره عمار نوعی خط شکنی در عرصه سینما است و همچنین جشنواره پتانسیل جهانی شدن را خواهد داشت.

میرباقری: جشنواره عمار و مراسم اختتامیه آن همیشه در ذهن من می ماند.

داوود میرباقری در مراسم اختتامیه سومین جشنواره فیلم عمار گفت: جشنواره عمار و مراسم اختتامیه این رویداد بزرگ و همچنین تقدیر خانواده شهدا از من همیشه در ذهن و خاطر من می ماند. باور کنید خستگی دو دهه ساخت آثار تاریخی مذهبی امشب از تن من بدر شد و از دوستانی که مرا لایق دانستند بخصوص به نام "عمار" از من تقدیر کنند سپاسگزارم. امیدوارم عماریون در ادامه راه شخصیت بزرگ تاریخی عمار را سرلوحه کار خود قرار دهند.

 جعفریان: جشنواره عمار پیش قراول آثار ضد صهیونیستی است

محمد حسین جعفریان نویسنده ، شاعر و مستند ساز مطرح کشور قبل از افتتاحیه چهارمین جشنواره فیلم فجر اعلام کرد :جشنواره عمار پیش قراول آثار ضد صهیونیستی است و در دو دهه گذشته فیلم سازان توانا و دلسوزی بودند که به دلایل مختلف متاسفانه کارهای خود را نتوانستند به نمایش بگذارند و جشنواره عمار این اجازه را به چنین کارگردانانی داد تا حرفهایشان شنیده و کارهایشان دیده شود و همچنین جشنواره عمار این کمک را کرد تا کارگردانانی که نگاه واقع بینانه به اطراف خود دارند دور یکدیگر جمع شوند و مکانی برای نمایش کارهای خود داشته باشند.

جلیلی: جشنواره عمار قرار نیست خیال مدیران فرهنگی را راحت کند

وحید جلیلی مسئول شورای سیاست گذاری جشنواره عمار : روند طبیعی جریان فیلمسازی انقلابی که شکل گرفته و رشد کرده است اقتضا داشت که محافل پیرامونی خود را داشته باشد که در این زمنیه جشنواره عمار شکل گرفت. جشنواره عمار قرار نیست که خیال مدیران فرهنگی را راحت کند و آن‌ها به کل فکر کنند که خیلی خب حالا دیگر بار بزرگ بر زمین مانده را جشنواره عمار برمی‌دارد و آن‌ها بقیه توان و ظرفیت‌شان را باز در اختیار عناصری قرار بدهند که دغدغه انقلاب و مردم وجامعه را ندارند. مادر حد و سعی خودمان تلاشمان را خواهیم کرد.

 شورجه:  جشنواره عمار نعمتی برای سینمای ایران محسوب می شود

جمال شورجه نيز چند روز قبل از افتتاحیه چهارمین جشنواره فیلم مردمی عمار عنوان کرد: اندیشه های ضد استکباری و صهیونیست ستیز جشواره عمار می تواند جایگاه خاصی بین سینماگران جهان و آزادی خواهان جهان داشته باشد. جشنواره عمار  برای رساندن صدای مظلومین به جهانیان بسیار مفید است و از ظلم های استکبار گران پرده خواهد برداشت.

حسن عباسی: حضور جوانان در جشنواره عمار جنبش خوبی در سینمای کشور ایجد می کند

حسن عباسی رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز هم در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم عمار اظهار داشت: در 14 سالی که در جشنواره‌های مختلف به عنوان کارشناس و داور حضور داشته‌ام، این تعداد فیلم که صاحبانش آن را با اعتقاد و از صمیم دل ساخته باشند ندیده‌ام. این جوانان بدون در نظر گرفتن فرم‌گرایی و موضوع هنر برای هنر فقط برای پیگیری دغدغه‌های‌شان به این عرصه آمده‌اند و وجود آنها جنبشی در سینمای مستند و داستانی است.

امید است این جشنواره مردمی به اهداف خود برسد و مانند صاحب نام خود یعنی عمار در شرایط فتنه گون امروز اقدام کرده و در هوای تیره بتواند به خوبی شفاف سازی کرده و مانند عمار در زمان امامت امیر المومنین حقایق را بر مردم روشن کند و جایگاه واقعی ولایت را به مردم جامعه نشان دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار