کد خبر: 628133
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۰
عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان:
عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان گفت: تامین بودجه زنجان از محل درآمدهای عمومی مورد توجه باشد.

رضا پیرایش اظهار داشت: بودجه دولت از محل منابع استانی و از محل درآمدهای عمومی دولت تامین می‌شود. درآمدهای عمومی دولت شامل درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز و دیگر منابع است.                           

وی تامین بودجه دولت از منابع استانی را یادآور شد و تاکید کرد: دولت بخشی از درآمدهای خود را سالانه از محل درآمدهای استانی استان‌ها تامین می‌کند. این درآمدها از محل مالیات و دیگر درآمدهایی است که از داخل استان است تامین می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با بیان اینکه استان‌هایی که دارای صنایع بزرگ و کارخانجات و واحدهای بزرگ صنعتی و تولیدی هستند باید بیشترین تامین کننده درآمدهای بودجه دولت از محل درآمدهای استانی باشند، افزود: به نظر می‌رسد این موضوع در بودجه 93 مغفول مانده است. استان زنجان که جزو استان‌های نسبتا محروم کشور است باید دومین استانی باشد که برای تامین بودجه دولت از محل درآمدهای استانی تعهد دهد.

وی این موضوع را محجوریت استان در بودجه سال آتی دانست و تاکید کرد: علاوه بر این موضوع کاهش بودجه استان نیز در این بودجه قابل توجه است.

پیرایش با بیان اینکه استان باید از محل درآمدهای عمومی دولت در قالب بودجه و اعتبارات ملی استفاده بیشتری بکند، افزود: نمایندگان مجلس جایگاه تعیین کننده برای جذب بودجه بیشتر برای استان دارند و می‌توانند با رایزنی مناسب نسبت به جذب بودجه بیشتر و کاهش سهم استان از تامین بودجه استانی دولت ایفای نقش کنند.

این کارشناس اقتصادی ضمن تاکید بر هماهنگی و حرکت منسجم نمایندگان مجلس استان برای تغییر و اصلاح وضعیت بودجه استان در سال 93، تاکید کرد: لایحه بودجه سال آتی دولت در حال حاضر به تصویب نهایی نرسیده است و نمایندگان فرصت دارند نسبت به اعمال اصلاحات در لایحه بودجه سال آتی تلاش کنند.

وی به سیاست دولت مبنی بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام در کشور اشاره کرد و گفت: این سیاست که اقدامی منطقی است موجب می‌شود استان‌هایی که دارای پروژه‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد هستند در اولویت اختصاص اعتبار باشند.

پیرایش با بیان اینکه به نظر می‌رسد استان در این شاخص وضعیت خوبی ندارد، افزود: با توجه به بودجه سال 93 استان می‌توان نتیجه گرفت یا آمارهای غیر واقع از وضعیت استان ارائه شده است و یا پروژه‌های موجود در استان پیشرفت فیزیکی پایینی دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان ضمن تاکید بر اهمیت جذب اعتبارات ملی برای استان، خاطر نشان کرد: در این زمینه باید تلاش‌های بیشتری صورت گیرد

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار