کد خبر: 628122
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۴
تطميع 50 ميليوني مالكان، تهديد ميلياردي سلامت
پيمانكاران شركت‌هاي مخابراتي به راحتي با تطميع برخي صاحبخانه‌ها كه بر اثر ناآگاهي (و در برخي موارد حتي نياز مالي) سلامت و آرامش خود، خانواده و همسايگان و هم‌محلي‌هايشان را به سالانه 50 ميليون تومان مي‌فروشند، با نصب اين دكل‌ها در منازل شخصي افراد در عمل اين قانون را دور مي‌زنند
نفیسه ابراهیم زاده انتظام

در شرايطي كه مضرات پرتوهاي مخابراتي و راديويي دكل‌هاي مخابراتي از سوي كارشناسان و متخصصين ثابت شده است، با اين وجود اين امواج هنوز تن به تدوين مقررات، ضوابط و استانداردهاي لازم نداده‌اند و در غياب نظارت جدي با اجاره‌بهاهاي 50ميليوني پيشنهادي پيمانكاران، همچنان بام و حياط خانه‌هاي مسكوني را اشغال و با روند فزاینده ای در طول سه سال گذشته سلامت شهروندان را خرج مي‌كنند.

دو، سه سال پيش نصب دكل‌هاي مخابراتي در حياط‌هاي شش متري صداي اعضاي شوراي شهر را در آورد. اما با اين حال روند نصب اين دكل‌ها در مناطق، محلات و حتي منازل مسكوني ادامه دارد و اعتراض‌ها نتوانسته مانع ادامه اين اقدام از سوي شركت‌هاي مخابراتي شود.

بهانه تهيه اين گزارش، پرونده حقوقي است كه به خاطر نصب يكي از دكل‌هاي مخابراتي همراه اول روي بام يكي از منازل واقع در كوچه شهيد موسويان، در منطقه 15 تهران در مراجع نظارتي و قضايي باز شده است. اين دكل كه به ازاي سالانه 50 ميليون تومان روي پشت‌بام خانه يكي از خانه‌هاي اين كوچه جا خوش كرده اين روزها آرامش را از اهالي محل گرفته و علاوه بر دغدغه‌اي كه شهروندان براي سلامت اعضاي خانواده خود دارند، همسايگان را به جان هم انداخته و روي قيمت خانه‌ها و اعصاب اهالي محل تأثير گذاشته است.

بلاهايي كه اين ميهمان ناخوانده بر سر محله آورده است

معصومه ابتكار از سال 89 و در كسوت رئيس كميته محيط زيست شوراي شهر و تا 28 آبان سال جاري در كسوت معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست يكي از اشخاصي است كه به شدت نسبت به مضرات ناشي از حضور اين ميهمانان ناخوانده در مناطق و منازل مسكوني هشدار مي‌دهد.

لايحه ساماندهى دكل‌ها، آنتن‌ها و تأسيسات مخابراتى و ارتباطى شهر تهران سال 89 تقديم شوراي شهر شد و بررسي آن اوايل سال 90 در دستور كار قرار گرفت. اما امروز بعد از گذشت بيش از دو سال از مطالعه اين لايحه در شوراي شهر تهران، نيازي به ارائه آمار نيست تا در جريان نحوه اجراي مصوبه شوراي شهر درخصوص ساماندهي دكل‌هاي مخابراتي قرار بگيريم. زيرا دكل‌هايي كه بر بام و حياط خانه‌ها و كوچه‌هاي باريك شهر روييده‌اند، گزارش مصوری در اختیار می گذارند . فضاي مناسب رشد و نمو اين دكل‌ها، محيطي آلوده از امواج مخابراتي و راديويي است كه براي همسايگان خود فهرست بلندبالايي از بيماري‌ها و عوارض سوغات مي‌آورند. تغيير در انرژي ارتعاشي و گردشي مولكول‌هاي بيولوژيك، تغيير در نوار مغزي و رفتارهاي رفلكسي، تغيير در تركيبات شيميايي و سلولي خون، تغيير در سيستم هورمون‌هاي درون‌ريز و سيستم‌هاي ايمني بدن، تغيير سرعت رشد تومورها، اختلال در تبادل كلسيم، سردرد و تهوع، جلوگيري از تكثير سلولي و در نتيجه ناباروري، آب ريزش چشم، سرگيجه، پيدايش ناهنجاري‌هاي مادرزادي در جنين، سوزن سوزن شدن بدن، اختلالات عصبي، رشد سلول‌هاي سرطاني پستان و مغز بخشي از اين فهرست هستند. اين موارد به ادعاي بسياري از كارشناسان با آزمايشات فيزيكي و شيميايي قابل اثبات هستند.

مبناي جايابي‌ها چيست؟

حالا سؤال اینجاست چرا دکل های مخابراتی از مناطق و منازل مسکونی سر در می آورند؟ جدا از اینکه در حال حاضر جایابی علمی این دکل های مخابراتی هیچ محلی از اعراب ندارد و جایابی علمی و عملیاتی این دکل ها به عهده پیمانکارانی گذاشته شده که اولویت اولشان انجام مفاد قرارداد و تسویه مالی پروژه از سوی کارفرما (بخوانید اپراتورهای تلفن همراه) است؛ حالا این خانه نشد یکی دیگر، صد متر آن طرف تر. این سرنوشت جایابی دکل ها است!

اگر هم بخواهيم به عملكرد سازمان‌هاي مسئول استناد كنيم به شركت ارتباطات شهر مي‌رسيم كه نتوانسته در ارتباط با سازمان‌هاي بالادستي ديگر موضوع آلودگي موجي شهر را كنترل يا لااقل مديريت كند. از طرفي نبايد از نظر دور داشت كه مشكل منحصر به اين شركت نيست. سازمان تنظيم مقررات راديويي در حالي براي نصب دكل‌ها مجوز صادر مي‌كند كه در اعطاي اين مجوزها هيچ آئين‌نامه و ضابطه سلامتي و زيست‌محيطي ندارد و معلوم نيست مبناي جايابي دكل‌هاي مخابراتي در سطح شهر چيست؟

پس برج ميلاد چه كاره است؟

علاوه بر اين، طبق قانون نصب دكل‌هاي مخابراتي بدون اجازه شهرداري ممنوع است. اما پيمانكاران شركت‌هاي مخابراتي به راحتي با تطميع برخي صاحبخانه‌ها كه بر اثر ناآگاهي ( و در برخي موارد حتي نياز مالي) سلامت و آرامش خود، خانواده و همسايگان و هم محلي‌هايشان را به سالانه 50 ميليون تومان مي‌فروشند، با نصب اين دكل‌ها در منازل شخصي افراد در عمل اين قانون را دور مي‌زنند.

به عبارتی موضوع جوری ساماندهی می شود که از دست شهرداری هم کاری بر نمی آید. حالا این تعارض بین سلامت و فناوری در حالی ادامه دارد که شهر برای کاربری های فناورانه نیز جایی در نظر گرفته است. یادمان هست برج میلاد در طرح توجیهی اش و برای سر پا شدن، عبارت برج مخابراتی را یدک می کشید. این ششمين برج بلند مخابراتی جهان در حال حاضر یا بیکار است یا به کار دیگری مشغول است و بعد از اجرا تغییر کاربری داده و تبدیل شده است به محلی برای برگزاری سمینارها و دیدارهای مجلل برای از ما بهتران! در حالی که 005 میلیون دلار از بودجه بیت المال را در طول زمان ساخت بلعید. به عبارتی برج میلاد از یک برج مخابراتی به یک برج تفریحی تغییر کاربری داده و وظیفه این برج 534 متری را ساختمان های 34 متری گوشه و کنار شهر و به قیمت تهدید سلامت مردم انجام می دهند. «جوان» تلاش کرد چرایی این مسئله را از مسئولان این برج جویا شود اما تماس با آنها به نتیجه ای نرسید. علاوه بر این فضاهای باز شهری و ارتفاعات هم از پذیرش این دکل ها به دلایل نامعلومی اکراه دارند. بنابراین شرکت های مخابراتی بدون توجه به تراکم جمعیتی محل، اقدام به نصب و راه اندازی دکل های مخابراتی می کنند.

استاندارد نصب دكل‌ها

براساس استاندارد ملي نصب آنتن‌ها و دكل‌هاي مخابراتي، ميزان انرژي ساطع شده از اين دستگاه‌ها نبايد بيش از 45‌صدم وات بر مترمربع باشد.

علاوه بر اين، موضوع نحوه نصب دكل‌ها نيز بايد از قوانيني پيروي كند، مثلاً ايمني نصب دكل بايد با توجه به سازه‌اي انجام شود كه خطر سقوط نداشته باشد يا اينكه آنتن‌ها و دكل‌هاي نصب شده به حفاظ يا برقگير مجهز شود.

به رغم اينكه چنين استانداردهايي در كشور تعيين شده است؛ اما بنابر گزارش‌هاي شوراي شهر در نصب اين دكل‌ها، چندان به اين استانداردها توجه نمي‌شود.

به هر حال و بنا به گفته رئیس سازمان محیط‌زیست گویا شورای عالی محیط زیست به عنوان پرزورترین دستگاه اجرایی به زودی وارد عمل خواهد شد تا استانداردهای مربوط به دکل‌های مخابراتی و امواج های ارسالی از آنها و تمامی فعالیت‌هایی که موج تولید می‌کند و از بعد زیست محیطی قابل بررسی است، تدوین شود.

وی با بیان اینکه سازمان نظارت بر مقررات رادیویی و سازمان انرژی اتمی از متولیان اصلی نظارت بر این مسئله هستند، تصریح کرد: از جهت ابعاد زیست محیطی و اینکه این امواج در بخش هوا تولید آلایندگی می‌کنند؛ سازمان محیط زیست می‌تواند ورود یابد. اگرچه در چند سال گذشته متأسفانه برنامه و ظرفیت‌سازی در سازمان صورت نگرفته است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در بحث نظارت‌ها، علاوه بر مکان‌یابی، نصب دکل‌های مخابراتی نیز باید از استاندارد کافی برخوردار باشد و در نصب آنها به مسائل مربوط به شهرسازی توجه شود، گفت: با مدیریت یکپارچه می‌توان از ظرفیت بالای شوراها و شهرداری‌ها استفاده کرد و گام‌های مؤثری برداشت. البته یادمان باشد که باید تمامی این مسائل براساس ضوابط و چارچوب‌ها انجام شود.

غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۱
کارمند ایرانسل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
9
8
روزنامه محترم جوان و نویسنده محترم این مقاله

بهتر است قبل از انتشار چنین مطالبی - که نتیجه ای جز ایجاد تشویش اذهان عمومی و ایجاد دردسر برای اپراتورهای موبایل ندارد - اطلاعات علمی لازم و کافی جمع آوری شود.

در اینکه امواج موبایل و هر جسم دارای تشعشع می تواند برای سلامتی مضر باشد، شکی نیست و این نه فقط شامل دکلهای موبایل بلکه شامل لیست انبوهی از وسایلی ست که تشعشع می کنند: از گوشی موبایل و مودم های بی سیم گرفته تا تلویزیونهای لامپی، مایکروفر و دکلهای رادیو و تلیزیونی که بعضی از این تشعشعات حتی می تواند بمراتب خطرناکتر از دکلهای مخابراتی باشد.

تاثیر تشعشع بر بدن به عواملی مانند فرکانس،
توان تشعشعی، فاصله از آنتن یا جسم تشعشع کننده، و مدت زمان در معرض تشعشع بودن دارد.

استانداردهایی برای حد مجاز شدت تشعشع تدوین شده که براساس آن میتوان فهمید شدت سیگنالهای مخابراتی در یک نقطه خاص در حد مجاز یا غیرمجاز قرار دارد.

شبکه موبایل یک شبکه سلولی است. این بدین معنی ست که برای ایجاد پوشش در یک منطقه خاص، سطح آن به سلولهایی فرضی تقسیم می شود و برای هر سلول (یا هر 3 سلول) یک سایت یا دکل موبایل نصب می شود. با افزایش تعداد مشترکین، اندازه این سلولها کوچکتر می شود که افزایش تعداد سایتها را درپی دارد. این یک فرایند ناگزیر برای بهبود کیفیت سرویس شبکه است که در همه جای دنیا اجرا می شود و هیچ راه میانبری وجود ندارد.

استفاده از برج میلاد برای جایگزینی دکلهای موبایل بیشتر شبیه یک شوخی بی مزه است و آشنایی مختصر با اصول شبکه های موبایل بر غیرممکن بودن این راه حل صحه می گذارد.

از حدود 5 سال پیش، سازمان ارتباطات شهر از جانب شهرداری برای ساماندهی دکلهای مخابراتی در شهر تهران تاسیس شده است. کلیه مکانهای نصب دکلهای مخابراتی پیش از نصب توسط کارشناسان آن شرکت مورد بازدید قرار می گیرد و پس از تایید فنی آن شرکت، مجوز نصب دکل صادر می شود. همچنین نهایت تلاش درجهت نصب سایتها در فضاهای عمومی و دور از مناطق مسکونی انجام می شود ولی در برخی مناطق چاره ای جز نصب دکلها در فضاهای مسکونی وجود ندارد.

جهت اطلاع شما، تا کنون موارد متعددی از شکایت شهروندان از تشعشع آنتهای موبایل گزارش شده که منجر به اندازه گیری تشعشعات توسط سازمان انرژی اتمی و سازمان تنظیم مقررات رادیویی شد. جالب است بدانید که در بیش از 99 درصد موارد شدت سیگنال ناشی از دکلهای مخابراتی بمراتب پایین تر از حد مجاز بوده است. و معدود موارد خارج از حدمجاز نیز با اقدامات اصلاحی به حد مجاز رسانده شد.

باتوجه به هزینه ی چند صد میلیون تومانی نصب و راه اندازی سایتهای مخابراتی (آنهم در شرایط فعلی تحریمها که خرید تجهیزات با مشکلات متعددی همراه است) آیا عقل سلیم باور می کند که اپراتورهای موبایل دکلهای منصوبه را بدون رعایت اصول ایمنی نصب کنند؟؟ آنهم نکات ساده ای مانند نصب برقگیر که از ساده ترین اصول ایمنی دکلهای مخابراتی است؟؟

درحالیکه در چند سال اخیر اکثر فروشنده های تجهیزات مخابراتی ار فروش تجهیزات به اپراتورهای ایرانی خودداری کرده اند و خرید از معدود فروشنده های باقیمانده نیز بدلیل تحریمهای بانکی بسیار سخت بوده، اپراتورهای کشور نهایت تلاش را داشتند تا بهترین کیفیت سرویس را به مشترکین ارائه کنند، خوب است در انتقادهایمان کمی منصف باشیم و یک طرفه به قاضی نرویم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
5
12
خانم نویسنده
چرا ادعاهایی را مطرح کرده اید که خود هیچ اطلاعی از آنها ندارید!؟

ارتفاع آنتنهای موبایل در شهرها نمی توانند در ارتفاع بالا مثل برج میلاد قرار بگیرند. ارتفاع معمولی زیر 30 متر است و این محدودیت تکنولوژی است. همه جای دنیا هم همین طور است. همچنین نمی توان با یک آنتن همه جا را پوشش داد و باید آنتنهای متعدد جهت ایجاد ظرفیت کافی به این همه مشترک ایجاد نمود.
ضمناً این همه بیماری را از کدام منبع معتبر و از کجای دنیا پیدا کرده اید؟
حداقل ببینید کشورهای پدید آورنده این تکنولوژی چکار می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
دوست عزیز محض اطلاعتان می توانید پوشش شبکه تلفن های همراه را در کشور ژاپن مطالعه کنید تا ببینید چطور آنتن ها در یک نقطه با ارتفاعی بیش از 10 برابر آنچه شما ذکر کردید، جمع شده اند.
راستی در مورد بیماری ها نتیجه تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را مطالعه کنید.
من نمی دونم شما ... چقدر اطلاعات در مورد مخابرات دارید اما فرمول های مخابراتی خودشان زیان رسانی تشعشعات رادیویی را اثبات می کنند.
حالا یک نفر هم پیدا شده افکار عمومی را در مورد سامت مردم حساس می کند چرا به بعضی ها بر می خورد؟ شرکت های مخابراتی که بی اهمیت به این حرف ها به کارشان ادامه می دهند. جیبشان پر پول بشود، سلامت مردم به ......
ناشناس
| United States
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
جواب به پاسخ قبلی
اول لطفا منبعی که پوشش موبایل با تکنولوژی ژاپن با دکلهای 300 متری توش هستو معرفی کنید.
دوم منم تحقیق کردم خود وزارت علوم سلامت این آنتنها رو تایید کرده
سوم بله تشعشعات رادیویی مضر هستن اما مگه شما طول موج و فرکانس تشعشعات آنتن موبایلو میدونی؟ آیا گذاشتی تو فرمول یا همینجوری میگی؟
سوم اگر نگران سلامتیت هستی اون سیگاری که روش نوشته سرطان زاست نکش یا برا بچه 8 سالت گوشی نخر- یا بنزین غیر استاندارد مصرف نکن تا هوا آلوده نشه.
چهارم شرکتها در قبال سرمایه و کارآفرینی و خدماتی که دارن حق دارن پول در بیارن- شما اگه نمیخوای پول بدی کلا از موبایل استفاده نکن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
وزارت علوم سلامت این آنتن ها رو تائید کرده ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چقدر تحقیق کردی خسته نباشی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
7
1
با سلام و احترام

اپراتورهای تلفن همراه زیر نظر سازمان تنظیم مقررات رادیویی ، زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مشغول به فعالیت می باشند که خود در واقع نهادی است پیگیرو مدافع حقوق شهروندان در زمینه ارایه و کیفیت سرویسهای ارتباطی ، از طرف دیگر در زمینه ی سلامت و تاثیر تشعشعات امواج رادیوی آنتنهای مخابراتی ، اپراتورها ملزم به رعایت مقررات و استانداردهای سازمان انرژی اتمی می باشتد که در این راستا تعاملات بسیار زیاد و سازنده ای میان اپراتورها ( خصوصا ایرانسل از ان جهت که اطلاع دارم) و سازمان انرژی اتمی وجود دارد و صرفا جهت اطلاع عرض کنم که قدرت سیگنالهای منتشر شده توسط این آنتنها حدود 60 تا 100 برابر ضعیفتر از حد تعیین شده مجاز می باشد. اینگونه تستها چه بصورت دوره ای چه بخواست مشترکین معترض به حضور نمایندگان اپراتور و سازمان انرژی اتمی در محل انتن انجام می شود. ولی از انجا که به باور این حقیر، شما به عنوان یک روزنامه نگار، می بایست متعهد و احتمالا ملزم به دفاع از حقوق شهروندی باشید که البته بسیار پسندیده است. لیکن تاثیر نوشته های شما به ضرر سلامت شهروندان خواهد انجامید و دلیل انهم یک : ایجاد تشویش عمومی و نگرانی های کاذب. از انجا که به توجه به نگرانیهای بسیارزیادی که مردم این روزها از تورم و برخی مسایل سیاسی دارند که البته دلیل اصلی بیماریهاو مگرانیهای انها ست از این پس ناکارامدی مسئولان مربوطه را باید اپراتورهای تلفن همراه پرداخت نمایند و مردم هم به دنبال رفع این مشکلات مسیر را بعه بیراهه طی کنند تا مسببان دمی بیاسایند و پاسخگویی را به زمانی دیگر واگذار کنند..
دوم : در صورت نگرانی مردم ، آنها قطعا مانع نصب این انتن ها در سطح شهر خواهند شد که در این صورت موبایلهای انها جهت برقراری ارتباط با توان بیشتری تشعشع خواهند کرد که در اینصورت با توجه به نزدیکی موبایل به سر یا بدن مشترکین در صورت استفاده ی ممتد به مدت زمان زیاد بافتهای زنده دچار خستگی و ناراحتی خواهد شد. چنانچه شما در مقاله ای راجع به تشعشعات مضر موبایل مطلبی خوانده اید ، منظور تشعشع دستگاههای موبایل است نه آنتنهای منصوبه روی دکلهای مخابراتی. که البته اثر انرا هم میتوان با استفاده از هندزفر یهای باسیم یا بیسیم کم و ضعیف کرد. در این راستا اپراتورهای تلفن همراه با فعالسازی فیچرهایی نظیر کنترل توان موبایل سعی در کاهش پرتوهای دستگاههای موبایل نیز دارند که البته سعی شما با این نوشته انها را ناتوان خواهد کرد.
از انجا که امروزه ارتباطات زیربنای توسعه ی کشورها و از مبانی رشد اجتماعی مردم می باشد چنانچه شما همتی در زمینه رشد آگاهی اجتماعی و سلامتی جامعه دارید ، که البته دارید امید است با انعکاس مطالب مثبت و با بهره گیری از متخصصان مربوطه (و البته مستقل از اپراتورها) در خصوص همکاری بیشتر مردم و نهادها و سازمانها، اپراتورهای تلفن همراه را درارایه سرویسهای مناسب ارتباطی که لایق مردم شایسته و دردکشیده مملکتمان می باشد یاری کنید. که البته اپراتورها به عنوان بسترهای و ارایه کنندگان خدمات ارتباطی بتوانند محتوای سازنده شما را به نحو شایسته ای دست مخاطبان فهیمتان برسانند.
که به جای صد لعنت به تاریکی شایسته است شمعی بیفروزیم

با احترام /متخصص موبایل
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
2
6
اگر واقعاً نظر شما در مورد دكلهاي مخابراتي اينه پس چرا چيزي در مورد اين همه پارازيتهاي وحشتناك و سرطان زايي كه خودتون به خورد اين ملت ميدين چيزي نميگين ؟ چيه حق حسابتون نرسيده ؟ انشاء الله ...
سلطانی
|
United States
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
5
2
با سلام و احترام
در نزدیکی منزل ما اقدام به نصب دکل مخابراتی کردند بعد از تحقیق به نتایجی دست یافتم که کلا با مقاله شما متناقض است که از آنها مطمئن هستم. به اطلاع میرساند اپراتورهای تلفن همراه در کشور جمهوری اسلامی ایران جهت نصب آنتن های تلفن همراه از امور حفاظت در برابر اشعه کشور سازمان انرژی اتمی پروانه اشتغال دریافت کرده اند و به منظور حفظ سلامت مردم، ملزم به رعایت قانون حفاظت در برابر اشعه،آیین نامه اجرایی آن و استاندارد ملی ایران"پرتوهای غیر یونساز-حدودپرتوگیری" با کدملی 8567 می باشند.در ضمن امور حفاظت در برابر اشعه کشور بر فعالیت اپراتورهای تلفن همراه نظارت دارد تا از رعایت استاندارد فوق که به استانداردهای جهانی مرتبط مطابقت دارد و با رعایت آن اعمال حفاظتی خاصی برای ساکنین مجاور ناحیه ی نصب آنتن ضرورت ندارد، اطمینان حاصل نماید.
در ضمن دانشگاه های علوم پزشکی تحقیقات گسترده ای در این رابطه انجام داده اند که نتایج آن حاکی از سلامت آنهاست بطوریکه همین دکلها و آنتنها در همین دانشگاه ها و بیمارستانها نصب میشوند.
دیگر ارگانهای ذیربط که بر بهداشت و سلامت محیط زیست مردم نظارت دارند هم سلامت دکلها را تایید میکنند.
حتی من به سایت سازمان بهداشت جهانی هم سر زدم آنجا هم هیچگونه منعی در رابطه با خطرناک بودن دکلهای موبایل نبود.
در ضمن جهت اطلاع شما امروز کشور افغانستان دارای 7 اپراتور موبایل میباشد. بگزارید مملکت ما پیشرفت کند چرا با سر هم کردن جفنگیات ذهن مردم رو خراب میکنید؟
اگر میخواهید مردم را راجع به حقایق روشن کنید چرا از تشعشعات پارازیت های ماهواره یا استفاده بی رویه کشاورزان از کود نیترات یا استفاده از هورمون برای مرغ گوشتی و مضرات آنها نمیگویید؟
اصلا شما که میگویید اینها مضر است چرا خودتان موبایل استفاده میکنید. اگر میتوانید یک هفته موبایلتان را خاموش کنید. واقعا متاسفم برای چنین روزنامه و روزنامه نگار کذابی. برید از خدا بترسید
همسایه دکل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
0
4
...که اپراتور های مخابرات با نصب این انتن ها در حق مردم انجام می دهند در اینده نزدیک مشخص خواهد شد متاسفانه این اپراتورها تنها به علت سود جویی و کسب درامد حاضر به از بین بردن و به خطر انداختن جان مردم می شوند حتی دوستان عزیز که کارمند ایرانسل خودرا معرفی کرده بود تاکید دارد که( سایتها در فضاهای عمومی و دور از مناطق مسکونی انجام می شود ولی در برخی مناطق چاره ای جز نصب دکلها در فضاهای مسکونی وجود ندارد)اما در حال حاضر همه ما می بینیم که انتها در مناطق مسکونی با فاصله کمتر از 10 م تا منازل مردم و حتی در زیر ارتفاع یاد شده قرار دارد که این به معنی به خطر انداختن جان مردم است در ضمن با ید گفته شود که شرکت ایرانسل یکی از بدون پاسخگو ترین شرکتها و مرموز ترین اپراتورها می باشد برای اثبات شما در 118 نمی توانید شماره از این مرکز و یا ادرس دفتر مرکزی و یا هیچ اثری از محل ساختمان انها بدست بیاورید که عدم شفافیت این شرکت دلیلی بر این مدعا است .
تمام این هارا اضافه کنید به ، عدم اعتماد و اعتبار گزارشات بازرسی از سطح تشعشات ، خرید انتن های بی کیفیت در زمان تحریم ها (احتمالا در حد کیفیت بنزین های زمان تحریم)و رانت های قدرت و.........
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
4
0
مقاله بسیار مغرضانه و غیر علمی است. نویسنده تقریبا هیچ اطلاعی از مقوله‌ی امواج و فرکانس‌های موبایل و مانند این‌ها نداشته است.
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
1
1
این لینک را ببینید:
http://stakeholders.ofcom.org.uk/sitefinder/table-of-totals
فقط در شهر لندن حدود ۷۰۰۰ آنتن موبایل کوچک و بزرگ نصب شده که با جستجو روی نقشه موقعیت دقیق و مشخصات کامل همه اون‌ها دیده می‌شه.
این هم نظریه رسمی سازمان بهداشت جهانی
http://www.who.int/peh-emf/publications/facts/fs304/en/
به قسمت نتیجه‌گیریش توجه فرمایید که گفته هیچ ضرری تاکنون ثابت نشده است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
شمایی که فکر میکنی خیلی اطلاعات داری عوارض ناشی از تششعات دکل ثابت نشده اما اینکه یک عده پول مفت میگیرن اما باقیه همسایه ها باید بابت افت قیمت خانه هایشان ضرر کنند را چطوری توجیح میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لاکو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
3
1
دراین صورت اگه گفته های این خبرنگار که خیلی با اطمینان خبر خطرناک بودن دکلهای مخابراتی راگزارش کردن .باید تمام پرسنل شرکت مخابرات چه انهایی که بازنشسته شدند وچه درحال کارکردن هستند این امراض درانها پدیدار باشد.یااینکه هیچ کارمندمخابراتی صاحب اولادنمیشد تازه تششعات دکلهای داخل محوطه مخابرات خیلی قویتر ازدکلهای نصب شده درخانه های مردم میباشد .بله یه چیزی شنیده درمورد اسیبهای اینچنینی. اون پارازیته که تمام سازمانهای مسئول جهان دراین مورد واکنش نشان دادند کسی که همچین فکری درمورد دکلهای مخابراتی میکنه نباید ازموبایل استفاده کنه حتی درخانه خود که دارای چندین گوشی بتعداد اعضای خانه وجودداردبدتر از پارازیت میباشد.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
2
2
درود
دکلها بطور خبیثانه ای همه جا میرویند!!!!
خبیثانه به اینخاطر که بسیار نماهای زشتی در شهر ایجاد میکنند.
اما:
تقاضا از سوی کیست؟
خود ما مصرف کنندگان موبایل!!!

ایا اگر خواهانی برای افزایش پوشش نباشد اپراتور دیوانه است هزینه کند؟!!
فقط قانون ساده عرضه و تقاضای مبنی بر ایجاد ذائقه کاذب باعث این امر است.

اگر ما مردم به استفاده از فقط یک اپراتور برای مکالمه و پیامک اکنفا کنیم و در منازل توقع پوشش همراه نداشته باشیم قطعا اپراتورهای زیادتری نمیرویند!!!
و شهر و فضای رادیویی الوده نمیشود.

ضمنا شاید مضراتی برای امواج موبایل اثبات نشده اما بی ضرر بودن امواج هم اثبات نشده!!!!
و عقل سلیم حکم میکند از چیزی که احتمال ضرر دارد و ناشناخته است پرهیز شود.
علی ایحال برای این موضوع باید جمعی حقوقدان-بیولوژیست-مخابرات دان که همگی جامع العلوم باشند بررسی عمیق کنند.
بدرود
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
0
2
درود
دکلها بطور خبیثانه ای همه جا میرویند!!!!
خبیثانه به اینخاطر که بسیار نماهای زشتی در شهر ایجاد میکنند.
اما:
تقاضا از سوی کیست؟
خود ما مصرف کنندگان موبایل!!!

ایا اگر خواهانی برای افزایش پوشش نباشد اپراتور دیوانه است هزینه کند؟!!
فقط قانون ساده عرضه و تقاضای مبنی بر ایجاد ذائقه کاذب باعث این امر است.

اگر ما مردم به استفاده از فقط یک اپراتور برای مکالمه و پیامک اکنفا کنیم و در منازل توقع پوشش همراه نداشته باشیم قطعا اپراتورهای زیادتری نمیرویند!!!
و شهر و فضای رادیویی الوده نمیشود.

ضمنا شاید مضراتی برای امواج موبایل اثبات نشده اما بی ضرر بودن امواج هم اثبات نشده!!!!
و عقل سلیم حکم میکند از چیزی که احتمال ضرر دارد و ناشناخته است پرهیز شود.
علی ایحال برای این موضوع باید جمعی حقوقدان-بیولوژیست-مخابرات دان که همگی جامع العلوم باشند بررسی عمیق کنند.
بدرود
فیروزآبادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
1
0
باسلام
این گزارش خیلی غیر علمی و به دور از دید قوانین مربوط تهیه شده است .
لطفاً با مطالعه گزارشات علمی و قوانین و مقررات مدون مربوطه مقاله ها و گزارشاتتون رو تهیه کنید تا مردم و عوام با واقعیت روبرو باشند و نه با یک مقاله ای صرفاً با دید عامیانه .
با تشکر
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
0
2
ببینید شما باید منطقی فکر کنید بحث دکلهای مخابراتی از این نظر مهمه که حالت داطمی داره و دیگه شما حق انتخاب ندارید شما میتونید موبایل رو از خودتون یا حداقل کودک خودتون دور کنید اما به این سادگی نمیشه از شر این دکلها رها شد در ضمن شما میگید هنوز ضرر اینها ثابت نشده من از شما میپرسم آیا بی ضرری اینها ثابت شده ؟حتما باید یه آسیب جدی ببینیم تا بفهمیم چی به چیه این عادلانه نیست.مرگ خوبه برای همسایه؟من موافق نیستم.اگر هم بگید پیمانکارهای مخابرات حواسشون به ما هست فقط باید خندید
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
1
2
هیچ سازمان یا گروه محققی از جمله سازمان بهداشت جهانی و سازمان تنظیم مقررات رادیویی تا کنون هیچ نتیجه ای مبنی بر مضر بودن تششعات دکل های مخابراتی نگرفتن ، توجه شما رو به نظر پروفسور سمیعی در لینک زیر جلب میکنم

https://www.isna.ir/amp/94022313727/
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
1
6
اونایی که میگن ضرر نداره .....خدا وکیلی همسایه دیوار به دیوار شما نصب کنه باهاش مشکلی ندارید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
1
2
اونای که میگن ضرر نداره تابلوه از طرف ایرانسل هستند . خداوکیلی جان بچه ات حاضری کنار خونت دکل بزنن . از زن کمتری اگه جواب درست ندید
یاسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
1
2
سلام، من تا حالا خیلی هارو دیدم که آنتن روی پشت بوم خونش بوده، زنه سرطان گرفته و مرده، و شوهرش هم سرطان گرفته و الان وضعیت وخیمی داره و داره شیمی درمانی میکنه، یا یه خانواده که همشون سردرد، بی خوابی داشتن و حافظه شون کم شده بود، یا اون خانواده ای که توی شهر پاوه لب مرز به علت نصب آنتن های مخابراتی سرطان گرفتند و بچه شون ناقص الخلقه به دنیا اومد. تا دلتون بخاد از اینا سراغ دارم، کافیه توی گوگل سرچ کنید"آیا دکل های مخابراتی سرطان زا هستند" بخونید و قسمت پایین سایت نظرات مردم رو از سرطان گرفتنشون ببینید.یا حق
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار