کد خبر: 627986
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۶
سفیر فلسطین در «جمهوری چک» بر اثر انفجاری که محل اقامتش را در «پراگ» ‌هدف قرار داد، جان باخت
فارس: ‌تلویزیون العربیة‌ لحظاتی پیش در خبری فوری از درگذشت سفیر فلسطین در پراگ خبر داد.
 
بر اساس گزارش روسیا الیوم، پلیس چک اعلام کرد که «جمال محمد الجمل» سفیر فلسطین در پراگ بر اثر شدت جراحت‌های انفجار عصر امروز در محل اقامت خود در پراگ، جان خود را از دست داد.
 
«نبیل فحل» یکی از کارمندان سفارت فلسطین در پراگ با بیان اینکه عوامل و علت این انفجار هنوز روشن نشده است،‌افزود: اعضای خانواده سفیر فلسطین در پراگ، در لحظه انفجار همراه وی بودند.
 
«جیرینا ارنستوفا» سخنگوی سازمان امداد و نجات چک اعلام کرد که یک نفر بر اثر استنشاق نوعی گاز در محل حادثه به بیمارستان «موتول» منتقل شد.
 
برخی منابع خبری اعلام کردند انفجار مذکور زمانی رخ داد که سفیر فلسطین در جمهوری چک در حال بازکردن جعبه‌ای بود که از اقامتگاه سابق به خانه‌ جدیدش در پراگ منتقل شده بود.
 
این گزارش حاکی است که چند دقیقه بعد از وقوع انفجار، 10 خودروی پلیس و شماری از نیروهای امنیتی چک، دو خودروی آتش نشانی و تیمی از آتش نشانان به محل حادثه رسیدند.
 
از طرفی وزارت خارجه تشکیلات خودگردان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که انفجار زمانی صورت گرفت که الجمل در صدد باز کردن یک جعبه قدیمی بود. این جعبه از مقر سابق سفارت به ساختمان جدید سفارت منتقل شده بود.
 
بر اساس بیانیه وزارت خارجه تشکیلات خودگردان، انفجار دقایقی بعد از باز شدن جعبه مذکور صورت گرفت. بر اثر این انفجار، الجمل به شدت زخمی شده و بعد از انتقال به بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار