کد خبر: 626059
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق خبر داد
پارلمان عراق از آمادگی شبکه القاعده برای حملات بزرگ علیه زائران شهر کربلای معلی خبر داد.

کمیته امنیت ودفاع پارلمان عراق اعلام کرد: طرح تدوین شده برای محافظت از زائران در مراسم اربعین حضرت امام حسین (ع) با طرح های گذشته تفاوتی نمی کند.

این کمیته از وجود اطلاعاتی درخصوص نقشه های القاعده برای حملات بزرگ در این مراسم خبر داد.

حاکم الزاملی عضو کمیته امنیت و دفاع گفت: طرح تدوین شده برای محافظت از زائران در مراسم اربعین حضرت امام حسین (ع) با طرح های گذشته تفاوتی نمی کند. این طرح شامل بستن شماری از جاده ها و خیابانهای اصلی و استقرار دوباره یگان های ارتش و پلیس در همه استانها و استفاده از نیروی هوایی برای تامین امنیت برخی از جاده ها و افزایش تلاش های اطلاعاتی است. علاوه بر آن در اقدامی پیشگیرانه عملیات بازرسی و دستگیری برخی افراد تحت تعقیب اجرا خواهد شد.

به گفته وی، این طرح در تامین جان زائران موفق می شود؛ هرچند ممکن است برخی اشکالات روی دهد.

وی درعین حال از نبود دستگاههای مدرن کشف مواد منفجره و نبود دوربین های نظارتی انتقاد کرد.

این نماینده پارلمان گفت: میلیون ها نفر از عراقی ها به همراه دهها هزار نفر از زائران از برخی کشورهای عربی و غیر عربی برای برگزاری مراسم خواهند آمد که این امر نیازمند افزایش تلاش های امنیتی است.

وی تصریح کرد: امسال با سال های گذشته تفاوت خواهد داشت زیرا مراسم اربعین حسینی (ع) با زمان انتخابات همزمان شده است و ما اطلاعات دقیقی داریم که تایید می کند شبکه القاعده و سایر گروههای مسلح برای حمله به زائران به منظور مانع تراشی در مسیر روند سیاسی و فتنه انگیزی طائفه ای آماده شده اند.

وی خواستار هوشیاری مراجع امنیتی شد و تاکید کرد: کمیته امنیت و دفاع پارلمان نشست هایی را با فرماندهان امنیتی برای بحث درباره چالش های پیش روی آنها در سال جاری برگزار کرده است و آنچه میزان چالش ها را افزایش می دهد، رخنه های اخیر صورت گرفته در سیستم امنیتی و فراز شماری از زندانیان است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار