کد خبر: 625729
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹
از ابتدای شهریورماه صورت گرفت
رئیس مرکز تحقیقات هپاتیت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اجرای طرح جامع هپاتیت از ابتدای شهریورماه سال جاری در این استان، گفت: تاکنون در این طرح از 2 هزار و 600 نفر نمونه‌گیری انجام شده است.

مسعود ضیائی اظهار داشت: سمینار تازه‌های هپاتیت ویروسی با همکاری شبکه هپاتیت ایران طی هفته پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه وضعیت هپاتیت در خراسان جنوبی به طور دقیق مشخص نیست، ادامه داد: تنها اطلاعات ما از وضعیت این بیماری در خراسان جنوبی بر اساس تحقیقات گسسته و مراجعه بیماران به مراکز درمانی بوده است.

طرح جامع هپاتیت، بزرگترین طرح در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

رئیس مرکز تحقیقات هپاتیت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: با توجه به ضروری بودن این امر طرح جامع هپاتیت در خراسان جنوبی در حال اجرا است.

ضیائی با اشاره به آغاز این طرح از ابتدای شهریورماه سال جاری، اذعان داشت: این تحقیق بزرگترین طرح برای تشخیص بیماری‌ها در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بوده است.

وی با بیان اینکه در این طرح از 5 هزار نفر به صورت رندوم نمونه‌گیری می‌شود، افزود: تاکنون از 2 هزار و 600 نفر از این افراد نمونه‌گیری انجام شده است.

گرفتن آزمایش هپاتیت از 1500 نفر در طرح جامع هپاتیت

رئیس مرکز تحقیقات هپاتیت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مورد نحوه‌ اجرای این طرح نیز گفت: در مرحله نخست این طرح پرسشنامه‌ای بین افرادی که به صورت رندوم انتخاب شده‌اند پخش می‌شود.

ضیائی اضافه کرد: بعد از پر کردن پرسشنامه‌ها توسط افراد، از آن‌ها آزمایش چربی، قند و آنزیم‌های کبدی گرفته می‌شود تا مشخص شود که آیا ریزفاکتورهای چربی و قند در آن‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه در فاز دوم این طرح بیماری‌های ویروسی مانند انواع هپاتیت بررسی می‌شود، متذکر شد: تاکنون از یک هزار و 500 نفر آزمایش هپاتیت گرفته شده است.

آلودگی به هپاتیت B در خراسان جنوبی از نرم کشوری بالاتر است

رئیس مرکز تحقیقات هپاتیت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: تاکنون در این آزمایشات آلودگی بیماری هپاتیت C مشخص نشده است اما آلودگی به هپاتیت B از نرم کشوری بالاتر بوده است.

ضیائی بیان داشت: مردم از این طرح استقبال خوبی کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: طرح جامع تب مالت نیز در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند قرار دارد که در صورت تأمین اعتبار در خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار