کد خبر: 625728
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴
سرپرست امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی خبر داد
سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی گفت: آژانس ویژه معلولان در صورت تامین اعتبار به زودی در بیرجند راه‌اندازی می‌شود.
 

حسن قیاسی در همایش معلولان ضایعه نخاعی خراسان جنوبی اظهار داشت: همه افراد جامعه از یک حقوق برابر برخوردار هستند.

وی ادامه داد: به جای نگاه ترحم‌آمیز به معلولان باید حقوق آنها را رعایت کنیم.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی اذعان داشت: خواسته‌های معلولان مشابه خواسته‌های انسان‌های سالم بوده و مانند آنها امید و آرزو داشته و دنبال استقلال هستند.

قیاسی با اشاره به قانون جامع حمایت از معلولان، تصریح کرد: در این قانون فرصت‌های برابر شامل اشتغال، مسکن، آزادی، عدالت و غیره بار معلولان به رسمیت شناخته شده است.

وی از راه‌اندازی آژانس ویژه معلولان خبر داد و گفت: مکاتبات لازم برای آن انجام شده که با تامین اعتبار به زودی راه‌اندازی می‌شود.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی افزود: دستگاه‌های دولتی و غیر‌دولتی لازم است فضا را برای استفاده معلولان شامل ایاب و ذهاب، آسانسور و ساخت رمپ‌های مناسب فراهم کنند.

پیگیری جدی مناسب‌سازی شهری توسط استانداری

قیاسی گفت: پیگیری جدی مناسب‌سازی دستگاه‌های دولتی و معابر شهری یکی از مهم‌ترین کارهای حوزه اجتماعی استانداری است که در پایان سال ارزیابی می‌شود.

وی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان خواست تا بخش گردشگری معلولان را در اولویت قرار داده و با کمترین هزینه زمینه تورهای مسافرتی معلولان را فراهم کند.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: با راه‌اندازی تورهای مسافرتی برای معلولان نشاط و شادابی در آنها تقویت می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار