کد خبر: 623466
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۴
والدین یکی از دانش آموزان شین آباد با انتقاد از نحوه درمان فرزندش در تهران، بی توجهی به خواسته‌هایش و عدم پایبندی مسوولان وزارت بهداشت در پرداخت هزینه های درمان گفت: بارها درخواست ملاقات با وزیر آموزش و پرورش را داده ایم اما تاکنون به ما وقت ملاقات داده نشده است این در حالی است که وی باید در جریان کامل روند درمان و همچنین تحصیل دانش آموزان حادثه دیده باشد.
خبرگزاری مهر: والدین یکی از دانش آموزان شین آباد با انتقاد از نحوه درمان فرزندش در تهران، بی توجهی به خواسته‌هایش و عدم پایبندی مسوولان وزارت بهداشت در پرداخت هزینه های درمان گفت: بارها درخواست ملاقات با وزیر آموزش و پرورش را داده ایم اما تاکنون به ما وقت ملاقات داده نشده است این در حالی است که وی باید در جریان کامل روند درمان و همچنین تحصیل دانش آموزان حادثه دیده باشد.

یوسف راک پدر آمنه دانش آموز حادثه دیده در آتش سوزی سال گذشته مدرسه شین آباد توضیح داد: یکی از خواسته های ما این بود که رونددرمانی فرزندانمان در بیمارستان ساسان طی شود، اما بتازگی نماینده پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی به ما گفته است  که تنها بیمارستانی که می توان این دانش  آموزان را درمان کرد، بیمارستان محب است. ما هیچ آشنایی نسبت به بیمارستان محب نداریم و نگران عمل هایی هستیم که قرار است در این بیمارستان روی فرزندانمان انجام شود.

او توضیحات خود را اینگونه تکمیل کرد: آمنه و نجف صالحی دو دانش آموزی هستند که در جریان آتش سوزی سال گذشته آسیب های زیادی دیدند و مسوولان و حتی رئیس جمهور گذشته به ما قول دادند که از هیچ کاری برای درمان کامل آنها دریغ نشود. اما امروز می بینیم که بدون رضایت ما خواهان بستری کردن آنها در بیمارستان محب هستند. آخرین بار نوبت بستری شدن فرزندانمان در بیمارستان 26 آبان ماه بود که دکتر فاطمی، پزشک مسوول رسیدگی به دانش آموزان به ما اعلام کرد که امکان بستری شدن آنها در این تاریخ وجود ندارد و هنوز نوبت بعدی بستری شدن در بیمارستان را به ما اعلام نکرده اند.



انتقاد از عدم پرداخت هزینه های ایاب و ذهاب

راک با بیان اینکه تاکنون دخترش دو بار تحت عمل جراحی قرار گرفته، اما 14 عمل جراحی آمنه باقی مانده است، می گوید: یکی دیگر از انتقاداتم بی توجهی وزیر آموزش و پرورش جدید است. ما بارها درخواست ملاقات با آقای فانی را داشته ایم، اما تاکنون به ما وقت ملاقات داده نشده است. این در حالی است که وی باید در جریان کامل روند درمان و همچنین تحصیل این دانش آموزان باشد. آموزش و پرورش بر خلاف وعده هایش هزینه ایاب و ذهاب والدین را برای آمدن به تهران پرداخت نمی کند.

پرداخت دیه 270 میلیونی به جای 360 میلیون تومان

او همچنین می گوید : دیه آمنه 360 میلیون تومان است، اما بیمه به ما گفته است که دیه دختر نباید با دیه پسر برابر باشد و به همین دلیل تنها به ما 270 میلیون تومان پرداخت کرده اند.

راک درباره روند ادامه تحصیل آمنه و سایر دانش آموزان آسیب دیده مدرسه شین آباد می گوید: وضعیت تحصیل خوب است و آموزش و پرورش خوشبختانه اینبار به تعهدات خود برای اختصاص معلم خصوصی عمل کرده است و تمامی دانش آموزان حادثه دیده به تحصیل خود ادامه می دهند.

دانش آموزان شین آباد باید در بهترین بیمارستان عمل جراحی شوند

اما رسول خضری نماینده پیرانشهر در گفتگو با خبرنگار مهر درباره علت عدم بستری شدن دانش آموزان در بیماستان ساسان می گوید: علت آنکه ما به والدین گفته ایم که دانش آموزان در بیمارستان محب عمل جراحی شوند آن است که این بیمارستان یکی از مجهزترین بیمارستانها در جراحی های پلاستیکی است که بتازگی افتتاح شده است. دکتر فاطمی پزشک معالج دانش  آموزان خود رئیس بیمارستان محب هستند و یکی از دلایل این بود که به صورت ویژه از این دانش اموزان در این بیمارستان نگهداری شوند.

او توضیح داد: روند درمانی آنها تحت نظر تیم پزشکی بسیار حرفه ای است و قرار نیست من یا شخص دیگر به صورت انفرادی برای درمان آنها تصمیم بگیرند. قطعاً بستری شدن آنها در بیمارستان محب تصمیم گروه پزشکی بوده است. حتی دکتر فاطمی پیشنهاد داده که در هر بیمارستانی که والدین تمایل دارند دانش آموزان را تحت عمل جراحی قرار می دهند، اما با توجه به مجهز بودن بیمارستان محب تصمیم بر آن شد تا دانش اموزان در این بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گیرند.

خضری با بیان اینکه ما بی تفاوت به این دانش اموزان نیستیم و حتی با گذشت یکسال از این واقعه همچنان تیم پزشکی هفته ای دو بار جلسه برگزار کرده و  روند درمانی آنها را بررسی می کنند. من خودم پروتکل حقوقی دانش اموزان را گرفته ام تا آنها در سالهای آینده بتوانند به حق و حقوقشان برسند. حتی در این پروتکل حقوقی عنوان شده است که اگر دانش اموزان نیازمند عمل جراحی در خارج از کشور باشند، باید دولت هزینه های آنها را پرداخت کند.



دیه دانش آموزان پرداخت شده است

این نماینده مجلس درباره اینکه چرا به جای پرداخت دیه 360 میلیونی، تنها 270 میلیون تومان به دانش  آموزان پرداخت شده است، می گوید: تاکنون 132 میلیون تومان دیه برای 26 دانش آموز به حساب بانکی آنها ریخته شده است، اما تا رسیدن به سن قانونی، امکان برداشت وجود ندارد. دیه نقدی 14 دانش اموزی که روند درمانی آنها نیز به اتمام رسیده است تا سقف 70 میلیون تومان با توجه به درصد سوختگی آنها واریز شده است.

به گفته خضری، تنها دیه 12 دانش آموز که همچنان روند درمانیشان کامل نشده، پرداخت نشد که براساس قانون دیه آنها نیز پس از اتمام کامل دوره درمان و به روز پرداخت می شود. البته ممکن است روند درمان یک دانش آموز یکسال و دانش آموز دیگر سه تا چهار سال طول بکشد. البته گلایه بیشتر والدین آن است که چرا دیه ها به صورت نقدی به آنها پرداخت نشده است که این  موضوع ربطی به ما ندارد و قانون بیمه است.

2 میلیارد تومان هزینه سالانه درمان دانش آموزان است


نماینده مردم پیرانشهر درباره هزینه های درمان 12 دانش آموز توضیح می دهد: برای سال 92 ما بودجه دو میلیارد تومانی را به معاونت راهبردی ریاست جمهوری پیشنهاد داده ایم. همچنین پیش بینی ما این است که با توجه به عمل جراحی پلاستیک، هزینه درمان این دانش آموزان سالانه بین یک و نیم تا دو میلیارد تومان است. اگر این هزینه ها بیشتر نشود، کمتر نخواهد شد که امیدواریم در هر سال معاونت راهبردی ریاست جمهوری این اعتبار را اختصاص دهد.

ساخت مدرسه بنام دانش اموزان جان باخته حادثه شین آباد

خضری درباره وضعیت مدرسه آتش گرفته که منجر به سوختن 26 دانش اموز در کلاس شد، می گوید: دو کلاس در حیاط مدرسه ساخته شده بود که باتوجه به سوختگی سال گذشته دیگر هیچ دانش آموزی در این کلاس تحصیل نمی کند. اما سه کلاس دیگر مدرسه تجهیز به سیستم گرمایشی پکیج شده اند و همچنان دانش اموزان در آن مشغول به تحصیل هستند.

او خبر از ساخت یک مدرسه 12 کلاسه در پیرانشهر بنام جان باختگان حادثه آتش سوزی سال گذشته داده و توضیح می دهد: سازمان نوسازی سال گذشته کلنگ احداث یک مدرسه 12 کلاسه را در پیرانشهر بنام سیران یگانه و ساریا رسول زاده زد. البته روند ساخت آن کند است و باید این مدرسه امسال به بهره برداری می رسید. اما این اتفاق نیفتاده است و امیدواریم هر چه زودتر شاهد افتتاح این مدرسه باشیم.

صبح 15 آذرماه سال گذشته کلاس چهارم ابتدایی مدرسه انقلاب اسلامی روستای شین آباد آتش گرفت و در اثر آن تمام دانش آموزان مصدوم و روانه بیمارستان شدند.

در اثر این حادثه دو نفر از دانش آموزان به نام های "سیران یگانه" و "ساریا رسول زاده" جان خود را در اثر شدت جراحات جان خود را از دست دادند و 26 دانش آموز مجروح شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار