کد خبر: 623293
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۴
صبح امروز دو واگن قطار باری در سوادکوه شمالی از ریل خارج شد.

از سوادکوه، در ساعت 7:30 دقیقه صبح امروز دو واگن انتهایی از یک قطار باری در منطقه چای باغ شیرگاه از ریل خارج شد.

این قطار حامل قیر بود و از سوادکوه به سمت قائمشهر در حرکت بوده است و دلیل خروج از ریل هم به دلیل رانشی شدن جاده در حال ساخت محور سوادکوه شمالی در جنب این ریل بوده است.
خروج قطار باری از ریل در سوادکوه شمالی
نظارت پایین بر جاده‌سازی سوادکوه در طرح چهار بانده شدن محور سوادکوه و نشست بستر ریل از دلایل حادثه خروج قطار از ریل بود.

فرماندار سوادکوه شمالی در گفت‌وگو با فارس در سوادکوه با اشاره به اینکه چهار بانده شدن محور سوادکوه از طرح‌های ملی است، گفت: ‌دغدغه مردم باعث شده است تا در ابتدای فعالیت فرمانداری شهرستان اقدام به تشکیل تیم فنی فرمانداری برای بررسی وضعیت چهار بانده محور سوادکوه در این شهرستان کرده‌ایم.
خروج قطار باری از ریل در سوادکوه شمالی
طرح چهار بانده شدن محور سوادکوه که ضعف نظارت فنی آن موجب حادثه خروج ریل از قطار شد، بارها مورد انتقاد نمایندگان و امام جمعه و فرماندار سوادکوه و سوادکوه شمالی بوده است.
کمال رستمعلی با بیان اینکه سه مشکل عمده در راهسازی چهار بانده شدن محور سوادکوه شمالی وجود دارد، اظهار داشت: عدم مطالعه درست، عدم اجرای درست طرح و نظارت فنی پایین در این پروژه وجود دارد و خدا را شاکریم که حادثه صبح امروز تلفات جانی نداشت.

فرماندار سوادکوه شمالی افزود:‌ حادثه صبح امروز قطار در جنب مسیر ترانزیتی سوادکوه تلنگر مناسبی برای بررسی دقیق‌تر و افزایش نظارت‌ها است.
خروج قطار باری از ریل در سوادکوه شمالی
وی با اشاره به اینکه سه منطقه حادثه‌خیز در این شهرستان برای چهار بانده شدن محور سوادکوه شمالی مورد بررسی قرار گرفته است و نامه‌ها و مکاتبات گوناگونی هم ارسال شد، تصریح کرد:‌ در متن نامه‌ای که چند ماه قبل به دستگاه‌های ناظر توسط فرمانداری سوادکوه شمالی ارسال شده بود با صراحت بر ایجاد حادثه با ریزش جاده برای راه آهن بیان شده بود.

خروج قطار باری از ریل در سوادکوه شمالی


منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار