کد خبر: 622793
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۲
عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:
یک عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با بیان اینکه دولت یازدهم در صد روز گذشته در حوزه اقتصادی، سیاست خارجی و همچنین درآمدهای نفتی، عملکرد نسبتا مطلوبی داشته، ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال جاری رشد اقتصادی وضعیت بهتری پیدا کنند.

اسماعیل جلیلی اظهار کرد: در100 روز اول فعالیت دولت یازدهم ثبات نسبی در حوزه اقتصادی ایجاد شده و نوسانات و تغییرات شدیدی که قبلا وجود داشت تا حد زیادی کنترل شده است، همچنین روند رو به رشد تورم عملا در دولت یازدهم کند و بعضا معکوس شد و تورم نقطه‌ای از 40 به 36 درصد کاهش یافت.


وی با بیان اینکه در 3 ماهه اول دولت یازدهم آرامش نسبی در بازار به وجود آمده، خاطرنشان کرد: در پی این آرامش تقاضا برای کارهای سفته‌بازی به شدت پایین آمده و قیمت ارز و طلا هم بیانگر این است که عرضه و تقاضای کاذب فروکش پیدا کرده و تورم انتظاری پایین آمده است، اینها اثرات مثبتی است که عملکرد دولت در حوزه اقتصادی داشته و قابل تقدیر است.


نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس با بیان اینکه دولت یازدهم در موضوع سیاست خارجی توانست اجماع سخت بین‌المللی علیه ایران را برهم بریزد، یادآور شد: دولت با تاکتیک‌ها و روش‌های خود رویکرد منفی عوض کرد و توانست شرایط مطلوبی را نسبت به گذشته ایجاد کند و غربی‌ها را وادار کند پای میز مذاکره حاضر شوند و به دقت حرف‌ها و پیشنهادات ایران را بشنوند و نهایتا با رویکرد مثبت به آن نگاه کنند، این از جمله موفقیت‌هایی بود که حاصل برنامه‌های دولت در اجرای سناریویی است که بتواند منافع ملی را تامین کند.


جلیلی با اشاره به تلاش دولت در جهت ایجاد بازارهای جدید برای انتقاد محصولات و تولیدات به خصوص حوزه نفت و معیانات گازی تاکید کرد: در همین راستا درآمدهای نفتی روند روبه‌رشدی داشته است.


این عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس، با بیان اینکه دولت یازدهم توانسته در حوزه اجتماعی انسجام داخلی و وحدت نسبی ایجاد کند، خاطرنشان کرد: این امر بیانگر رویکرد مثبت است و در مجموع عملکرد دولت نسبت به اهداف کلیدی و اولویت‌بندی آن در نزدیک به صد روز گذشته مثبت ارزیابی می‌شود.


وی در پایان گفت: امیدواریم درآمدهای دولت هم براساس پیش‌بینی‌ها با اراده‌ای که دولت از خود نشان داده تا اواخر امسال محقق شود تا بتوانیم نسبت به اجرای پروژه‌های عمرانی اقدام کنیم و با توجه به تحرکات دولت در حوزه تولید و رشد اقتصادی، تا پایان سال شاهد این باشیم که رشد اقتصادی از حالت منفی به صفر یا عدد مثبتی برسد و نویدی برای آینده روشن اقتصادی در سال 93 به ما بدهد.

منبع: ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
بوالفضول
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
0
0
كاملا"‌درست است .
مثلا" قيمت كنتور برق كه در دولت قبل . 200 هزار تومان بود اكنون به يك ميليون و 250 هزار تورمان رسيده است كه اين نشان دهنده روند معكوس تورم است.
البته روند معكوس والچپه !!!

ههههههههههههههههههه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار