کد خبر: 622694
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع حریق گسترده در بازار تهران خبر داد.

سید جلال ملکی در این باره گفت: به دنبال اعلام یک مورد حادثه حریق گسترده به آدرس پامنار بعد از کوچه مروی ستاد فرماندهی آتش‌نشانان چهار ایستگاه حریق‌ و یک گروه نجات را به همراه خودروی حامل تجهیزات تنفسی در ساعت 12:01 به محل اعزام کرد.


وی افزود: پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که محل حادثه یک ساختمان سه طبقه به همراه یک طبقه زیرزمین است که شعله‌های آتش از زیرزمین این ساختمان که مملو از مواد قابل اشتعال نظیر چوب و ... بود، آغاز شده و به سرعت تمام ساختمان را دربر گرفته است.


سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه مساحت هر یک از طبقات این ساختمان حدود 100 مترمربع بود، ادامه‌داد: در طبقات بالایی این ساختمان، کارگاه‌های تولیدی نظیر چاپ سیلک و انبارهای نگهداری از تلق، کمربند و ... بود که کاملا شعله‌ور شده بود.


ملکی با اشاره به محبوس‌شدن تعدادی از کارکنان و خدمه در میان شعله‌های آتش‌ و دود، خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان با تقسیم‌شدن به دو گروه، عملیات خود برای نجات این افراد را آغاز کرده و پنج تن از آنان را در حالی که قصد داشتند خود را از پنجره به بیرون پرتاب کنند، به وسیله نرده‌بام خارج کرده و به فضای باز انتقال دادند.


وی افزود: همچنین دو تن دیگر از کارکنان نیز در راهروها محبوس و دچار آسیب‌دیدگی شده بودند که آتش‌نشانان این افراد را برای درمان به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند.


سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اضافه‌کرد: همزمان گروهی دیگر از آتش‌نشانان عملیات مهار و اطفای حریق را آغاز کرده و پس از مدتی شعله‌های آتش در این ساختمان سه طبقه را به طور کامل مهار و اطفا کردند.


ملکی ساعت اتمام عملیات را 13:55 اعلام کرد و گفت: آتش‌نشانان پس از اطفای کامل حریق، انجام لکه‌گیری و تخلیه دود به عملیات خود خاتمه دادند.


وی میزان خسارات ناشی از این حادثه را بالا ارزیابی کرد و گفت: علت حادثه از سوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران بررسی و اعلام خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار