کد خبر: 622231
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶
سعید شریعتی گفت: با بیان اینکه "ما از آقای روحانی انتظار معجزه نداریم"، گفت: بی‌انصافی است که به وضعیت گذشته نگاهی نداشته نباشیم و هشت سال عقب‌گرد اتفاق افتاده را مدنظر قرار ندهیم.

خبرگزاری ایسنا: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در حال حاضر کانون‌هایی فعال شده‌اند که چوب لای چرخ دولت بگذارند، بطوریکه می‌بینیم دولت را معطل وزرا نگه می‌دارند یا برنامه‌های خاصی در صداوسیما ساخته می‌شود.

سعید شریعتی با بیان اینکه "آقای دکتر روحانی در 100 روز گذشته بیشتر درگیر چینش نیروهای کادر و ستاد دولت بوده است تا مدیران جدید مشغول به کار شوند"، افزود: در این 100 روز مدیران ارشد دولت آقای روحانی در کنار نیروهای ستادی مشغول ارزیابی میراث بجا مانده از دولت قبلی بوده‌اند تا ببینند چه چیز را تحویل گرفته‌اند و آن را به سمت شرایط مطلوب وعده داده شده هدایت کنند.

وی افزود: منتظریم اولین گزارش رسمی دولت در اوایل آذر ماه منتشر شود و در آن از وضعیت موجود ارزیابی صورت بگیرد و شاهد ترسیم افق‌های مطلوب در آینده باشیم.

این فعال سیاسی با بیان اینکه "تا این جای کار آقای دکتر روحانی عملکرد موفقی داشته است و توانسته باوری را که نسبت به تغییر و تحول وعده داده بود پاسداری کند"، گفت: اگرچه برخی نسبت به برخی از انتصاب‌ها انتقاد داشته‌اند، اما به هر ترتیب عملکرد کلی دولت مثبت است و امیدواریم طی چهار سال آینده در یک زمان‌بندی روشن وعده‌ها و مطالبات مورد نظر از دولت ایشان محقق شود.

شریعتی در ادامه درباره اظهارنظر برخی افراد مبنی بر اینکه عملکرد دولت تنها در سیاست خارجی موفق بوده و در بخش‌های اقتصادی اینطور نبوده است، با تاکید بر اینکه "ما از دولت آقای روحانی حمایت می‌کنیم و این حمایت را ادامه خواهیم داد"، اظهار کرد: یادمان نرود که ما پیش از دولت آقای روحانی معتقد بودیم که وضعیت کشور در وضعیتی فرو رفته که اصلاح آن کار یک دولت و دو دولت نیست.

وی ادامه داد: با توجه به تخریب و لطمات سیاسی، فرهنگی و ... در کشور که به خاطر خلاف‌ها، سوءمدیریت‌ها و تخلفات دولت گذشته وجود داشت، باید چند سال صبر کنیم که این وضعیت به نقطه صفر برسد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه "ما از آقای روحانی انتظار معجزه نداریم"، گفت: بی‌انصافی است که به وضعیت گذشته نگاهی نداشته نباشیم و هشت سال عقب‌گرد اتفاق افتاده را مدنظر قرار ندهیم.

شریعتی همچنین یادآور شد: طبق آمار سازمان آمار کشور، وضعیت رشد اقتصادی بین منفی 5 و منفی 4 بوده است، بنابراین ما با برگرداندن این مقدار به نقطه صفر فاصله داریم. با این حال در زمان آقای روحانی با شتاب دو - سه برابر نسبت به گذشته کار شده است.

وی با بیان اینکه "چشم‌انداز و تغییر جهت در بسیاری از زمینه‌ها که عامل اصلی تخریب بوده بسیار مهم و در دولت آقای روحانی قابل ستایش است"، افزود: آنگونه که انتظار می‌رفت و امیدوار بودیم که نهادهای دیگر حاکمیت از جمله قوه قضاییه و مجلس با دولت همکاری کنند، اینطور نبوده و نه تنها همکاری‌های جدی صورت نگرفته و نمی‌گیرد بلکه می‌توان گفت کانون‌هایی فعال شده‌اند که چوب لای چرخ دولت بگذارند و می‌بینیم دولت را معطل وزرا نگه می‌دارند یا برنامه‌هایی خاص در صداوسیما ساخته می‌شود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه "چنین روندی نشان می‌دهد که جاده برای آقای روحانی و دولتش چندان هموار نیست"، اضافه کرد: ما به عنوان فعالان اصلاح‌طلب هیچ انتظاری جز محقق شدن همان وعده‌هایی که آقای روحانی از آن سخن گفته بودند، نداریم. ما به عنوان همراهان پرسشگر دولت آقای روحانی مطالبات خود را بویژه در حوزه حقوق شهروندی و آزادی‌های مدنی و اجتماعی و تغییر جهت در وضعیت اقتصادی کشور دنبال می‌کنیم و معتقدیم آقای روحانی پیش از این با علم و اطلاع و تحقیق و بررسی این وعده‌ها را مطرح کرده بودند.

شریعتی خاطرنشان کرد: بالا بردن مطالباتمان در مواردی که ظرفیت‌های کشور اقتضا نمی‌کند و همچنین خرده گرفتن در مورد انتصابات انجام شده را مدنظر قرار نمی‌دهیم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار