کد خبر: 622227
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۱
کمیته حقوق بشر مجمع عمومی سازمان ملل یک قطعنامه غیرالزام‌آور ضد ایرانی که پیش‌نویس آن را کانادا تهیه کرده بود را تصویب کرد.

خبرگزاری فارس: کمیته حقوق بشر مجمع عمومی سازمان ملل یک قطعنامه غیرالزام‌آور ضد ایرانی که پیش‌نویس آن را کانادا تهیه کرده بود را تصویب کرد.

83 کشور به پیش‌نویس این قطعنامه که در آن ادعاهایی درباره شکنجه و استفاده از حکم اعدام علیه اقلیت‌های قومی مطرح شده رأی مثبت، 36 کشور رأی مخالف و 62 کشور رأی ممتنع دادند.

در این قطعنامه در عین حال از آنچه تعهد حسن روحانی، رئیس جمهور ایران برای حذف تبعیض علیه زنان و اعطای آزادی‌های بیان عنوان شده استقبال شده است.

قطعنامه مذکور علاوه بر این از رئیس جمهور ایران برای اجرای منشور آزادی‌های ایرانی تقدیر کرده و از ایران خواسته است «اقدام‌های هماهنگی انجام دهد تا تضمین شود که این تعهدات می‌توانند به پیشرفت‌های ملموس منجر می‌شود.»

محمد خزائی، نماینده ایران در سازمان ملل اتهامات مطرح شده در این قطعنامه را «خالی از حقیقت» خواند و گفت که قطعنامه مذکور «پیشرفت‌های مثبت در زمینه حقوق بشر در جامعه ایران را نادیده گرفته است.»

وی گفت: «جمهوری اسلامی ایران رویکردی طولانی‌مدت پیش گرفته و اقداماتی واقعی برای حفاظت از حقوق بشر مردمش انجام داده است.»

در این جلسه کمیته حقوق بشر مجمع عمومی، قطعنامه‌هایی نیز علیه سوریه، کره شمالی و میانمار تصویب شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار