کد خبر: 621518
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۷
براساس اخبار منتشر شده در رسانه‌هاي آلماني، اين كشور قصد دارد به صورت جدي‌تر در كارزار فرهنگي عليه ايران ورود پيدا كند؛ آلماني‌ها در جديدترين حمله فرهنگي خود عليه ملت و فرهنگ ايران تصميم گرفته‌اند تا كتاب‌هايي را كه به هر دليل در ايران مجوز چاپ دريافت نكرده‌اند، منتشر كنند.
معصومه طاهري

براساس اخبار منتشر شده در رسانه‌هاي آلماني، اين كشور قصد دارد به صورت جدي‌تر در كارزار فرهنگي عليه ايران ورود پيدا كند؛ آلماني‌ها در جديدترين حمله فرهنگي خود عليه ملت و فرهنگ ايران تصميم گرفته‌اند تا كتاب‌هايي را كه به هر دليل در ايران مجوز چاپ دريافت نكرده‌اند، منتشر كنند. ماجرا مربوط به بحث مميزي كتاب در كشور ما است كه كتاب‌ها بايد برمبناي چارچوب‌هاي ملي و مذهبي منتشر شوند براي همين هم در مسير انتشار، مميزي مي‌شوند تا برخي تغييرات لازمه در كتاب‌ها صورت بگيرد در غير اين ‌صورت تحت هيچ شرايطي اجازه چاپ به آنها داده نمي‌شود، ‌حالا اين مسئله كاملاً قانوني داخلي، مايه دلسوزي آلماني‌ها شده است و مي‌خواهند براي چاپ اين آثار رد شده، آستين همت بالا بزنند. براساس گزارش دويچه‌وله رسانه‌اي كه خود از مدت‌ها قبل عليه ايران فعاليت داشته است؛ چاپ آثار بدون مجوز ايراني تحت عنوان «با هم نت وركينگ» با سرپرستي فردي به نام اميد پوريوسفي و سرمايه‌گذاري انتشارات «لكتورا» در آلمان است.

هرچند هنوز اطلاعات دقيقي از دلايل اين كار و ميزان سرمايه‌گذاري انجام شده در دست نيست. همان‌طور كه مي‌دانيم در جنگ نرم عمدتاً فعاليت‌هاي دشمنان آرام و نامحسوس است و در آن ‌تلاش مي‌شود بدون اينكه تحركات نظامي و جنجالي ايجاد كنند به استحاله فرهنگي بپردازند؛ چنانكه امريكايي‌ها و انگليسي‌ها هم خودشان با احتياط پيش مي‌روند و در اين مسير يكي به ميخ مي‌زنند و يكي به نعل تا مبادا احساسات كشور هدف برانگيخته شود، ‌اما در اين ميان آلماني‌ها مدت‌هاست كه علناً اقدام مي‌كنند و بارها به صورت آشكار و توهين‌آميز وارد ميدان عليه ايران شده‌اند. نمونه‌هاي متعددي هم شاهد بر اين مدعاست. همين آلماني‌ها بودند كه به شاهين نجفي مرتد جا دادند و كمك كردند تا عليه اسلام عرض اندام داشته باشد يا شبكه دويچه‌وله كه به پشتوانه رسانه‌هاي امريكايي و انگليسي به‌عنوان پيش‌قراول جنگ نرم عليه ايران ترك ‌تازي مي‌كند. اين شبكه چند سالي است كه بخش فارسي خود را راه‌اندازي كرده به‌ علاوه سايت فارسي آن كه مدام به روز مي‌شود كه حتي از بي‌بي‌سي فارسي تندتر و ضدايراني‌تر عمل مي‌كند به شكلي كه مانند انگليسي‌ها، نرم به مسائل ايران نمي‌پردازد بلكه صفحات آن يا مملو از مطالب ضد ايراني است يا انتقادات مغرضانه.
 
به همين خاطربايد هوشيارانه ببينيم علت اين شدت حضور آلمان عليه ايران به چه منظوري است كه حالا هم به حمايت از نويسندگان غيرمجاز آمده تا آثار مجوز نگرفته را به چاپ برساند؟! آثاري كه علت اصلي مجوز نگرفتن آنها ترويج فساد و فحشا بوده است. در هر صورت نسبت به اين دخالت‌هاي مشكوك فرهنگي آلماني‌ها نبايد ساده گذشت و سكوت كرد؛‌ چرا كه آنها پيش از هر چيز مي‌خواهند در درجه اول آستانه تحمل ما را بسنجند؛ پس هرگونه انفعال فرهنگي و دست روي دست گذاشتن ما نه تنها آنها را جري‌تر خواهد كرد تا در همه امور فرهنگي دخالت كنند بلكه سكوت ما در قبال اين اعمال به دشمني دو ملت ايران و آلمان منتهي مي‌شود، لذا قبل از آنكه دير شود بايد مقابل اين دخالت‌هاي فرهنگي و زير پا گذاشتن قوانين جمهوري اسلامي اقدامات كوبنده و مؤثري صورت داد تا مانع تحركات مستقيم و غيرمستقيم نازي‌ها در امور كشور شويم؛ مطمئناً آلماني‌ها از اين حملات سود و منافعي را خواهند برد و اين دلسوزي‌هاي فرهنگي‌شان بي‌جهت نيست؛ براي همين هم لازم است به صورت ريشه‌اي علت اين حركات و منفعتي را كه مي‌برند، رصد كنيم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
0
0
افرين جوان بايد ببينيم چرا الماني ها دايه دلسوزتراز مادر شدن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
0
0
لطفا به هر چيز الكي گير ندهيم وكمي دامنه فكر ها راگسترده تر كنيم نمي گويم ضد ملت وضد مذهب بنويسيم ولي به نويسندگان اين چنيني خط بدهيم وبخواهيم بنوسند مطابق بافرهنگ خودشان نه از سر لجبازي وبرعليه فرهنگشان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار