کد خبر: 620745
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹
‌رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی زابل گفت: جامعه‌ای توسعه یافته است که توانسته باشد با ارائه خدمات مناسب مرگ و میر شیرخواران و مادران باردار را در جامعه به زیر شاخص‌ها برساند.

نصیری افزود: وقتی که مرگ مادری باردار در هر کجا که باشد، اتفاق افتاد، یک تیم کارشناسی باید تشکیل شود و علت این حادثه را بررسی کنند و نتیجه بررسی‌ها به مقامات بالاتر و بعد به وزارتخانه باید اطلاع داده شود و پس از آن به(WHO) فرستاده می‌شود.


وی ادامه داد: بارداری یکی از دوران‌های بسیار مهم و بااهمیت در زندگی یک مادر به حساب می‌آید و باید به آن اهمیت زیادی بدهند زیرا حجم خون یک مادر از پنج لیتر خون به هشت و نیم لیتر خون افزایش می‌یابد و یک کار پر استرس بوده و براین اساس مراقبت باید قبل از حاملگی صورت گیرد، اما مرگ و میر مادران باردار هنگام زایمان امکان دارد حتی در کشورهای پیشرفته نیز به هر دلیلی اتفاق بیفتد، اما نحوه رسیدگی به مشکل خیلی مهم است.


وی افزود: ما در سال 6 مورد مرگ مادر حین زایمان داریم این درحالی است که متأسفانه در برخی از روستاها افرادی هستند که به لحاظ تعصبات از آمدن به بیمارستان به جهت وضع حمل اجتناب می‌کنند یا دارویی که باید مصرف شود را پس از دریافت از خانه‌های بهداشت دور می‌ریزند.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار