کد خبر: 620743
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۶
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از تیم مذاکره‌کننده تشکر می‌کنم چون مجدانه روی خطوط قرمز نظام پایداری کرد و این پایداری موجب ایجاد انشقاق در 1+5 شد.

 


منصور حقیقت‌پور گفت: مذاکرات ژنو 2 ویژگی‌های خاصی داشت از جمله اینکه پایداری مذاکره‌کنندگان ایرانی موجب روشن شدن دو عامل شد.


نماینده مردم اردبیل در مجلس افزود: اختلاف‌نظر آمریکا و حضور فرانسه به نیابت از رژیم صهیونیستی در مذاکرات ژنو دو موضوعی بود که به صورت خاص در ژنو 2 اتفاق افتاد، البته تلاش سیاسی و دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران یکی از مهم‌ترین علل انشقاق آمریکا و کشورهای اروپایی است.


وی افزود: حضور فرانسه به نیابت از دستگاه دیپلماسی رژیم صهیونیستی در سوئیس جای تعجب بسیاری داشت که چطور می‌شود کشوری که داعیه‌دار دموکراسی و آزادی است به نیابت از رژیم اشغالگر قدس در این مذاکرات حضور یابد و فرآیند مذاکرات را طولانی‌تر کند.

 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: فرانسه به خاطر ضربه‌ای که رژیم صهیونیستی از ایران در خاورمیانه و سوریه خورد چنین رفتاری از خود نشان داد.


حقیقت‌پور تصریح کرد: کشورهای 1+5 تقریبا روی برنامه ایران اجماع کردند ولی کشور فرانسه موجب طولانی شدن زمان مذاکرات شد هر چند که این کشور نمی‌تواند در روند مذاکرات اخلال به وجود آورد.


وی تصریح کرد: آمریکا در مذاکرات ژنو 2 نشان داد که بسیار ناتوان در همراه کردن کشورهای اروپایی با سیاست‌هایش است.


نماینده مردم اردبیل در مجلس در پایان ابراز امیدواری کرد: در 29 آبان ماه کشور فرانسه از جایگاه خود در مذاکرات 1+5 حضور یابد و مذاکره‌کنندگان ایرانی نیز همچون مذاکرات ژنو 2 بر اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران پایداری کنند.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار