کد خبر: 620692
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰
مخالف وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان؛
زهره طبيب‌زاده نوري گفت: وزارت ورزش و جوانان به دو مولفه ورزش و جوانان می‌پردازد اما مساله جوانان بعد از تشکیل وزارت ورزش و جوانان نقش کم‌رنگی پیدا کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جمعیت جوان سرمایه اجتماعی جوامع مختلف و موتور محرکه رشد کشورها هستند و به آنان نه به منزله تهدید بلکه به منزله فرصت باید نگریست.

وی خطاب به وزیر پیشنهادی ورزش گفت: قاعدتا توقع مجلس از شما به عنوان وزیر پیشنهادی این حوزه این بود که گزارشی اجمالی از اقدامات سال‌هایی که در برنامه پنجم توسعه آورده شده به صورت درصدی در اسناد چهارده‌گانه ذیربط را در اختیار مجلس قرار می‌دادید و بیان می‌کردید خود را ملزم به تداوم اجرای چه درصدی از مفاد این اسناد می‌دانید و ملزومات قانونی مورد نیاز شما چیست؟

طبیب‌زاده نوری ادامه داد: اما شما در بیان برنامه عملیاتی ذیل دو راهبرد اول و ششم که در حوزه جوانان مرقوم کردید تنها رئوس چند برنامه از چهارده سند بالادستی را لیست نمودید؛ بدون اینکه به راهکارهای اجرایی آن توجه کنید.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: در هیچ بخشی از برنامه پیشنهادی شما به اهم مشکلات جوانان که اشتغال و مسکن و خلاء معضلات دوران ناتوی فرهنگی است اشاره‌ای نشده است. شما تنها به سرفصل تعمیق باورهای دینی و روحیه ایران‌دوستی و شناسایی جوانان نخبه ایرانی اشاره داشتید بدون اینکه نحوه اجرایی شدن این سرفصل‌ها را بیان کنید.

وی ادامه داد: اگر به زوایای مسئولیت‌های پذیرفته شده خود در حوزه جوانان اشراف داشتید که ندارید راهکارهای اجرایی را در اسناد قابل دستیابی می‌یافتید و با برآورد هزینه تقریبی در بودجه‌های سالانه نسبت به تحقق اقدامات اجرایی قابل بیان اقدام می‌کردید که اشراف شما را بر مسائل مرتبط با وزارتخانه ذیربط نشان می‌داد و میزان واقع‌بینی و آگاهی شما بر بودجه‌های سالانه کشور در حوزه کاری مربوط را آشکار می‌کرد.

طبیب‌زاده نوری گفت: بیان ده‌ها اقدام مثبت در اسناد توسط کپی کردن یک کارشناس با اطلاعات اندک در نیم روز کاری قابل نگارش است هر چند این اشکال تنها به شما وارد نیست بلکه اکثر وزرای گذشته هم همین خطا را مرتکب شده بودند که یا نمایندگان را غیرمتخصص می‌دانستند یا تصورشان این است که برنامه‌ها توسط نمایندگان مطالعه نمی‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته باید از بیان محورهای اندکی که جنبه مدیریتی دارد و به اصلاح ساختارها مرتبط است تشکر کنم اما در بخش دوم رسالت این وزارتخانه یعنی بحث ورزش صراحتا بگویید که سهم دختران و زنان،‌ روستاییان عشایر و معلولین و جانبازان از بودجه سالیانه این وزارتخانه چقدر خواهد بود، راهکارهای شما برای ارتقای ورزش همگانی که در اولویت اول خود قرار داده‌اید چیست؟

وی با بیان اینکه با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی‌شود، عنوان کرد: با آمار و ارقام بفرمایید در بحث عمومی کردن ورزش‌های پایه چه برنامه‌ای خواهید داشت و راهکار عملی شما برای رفع فقر حرکتی و ورزش زنان خانه‌دار کشور که سلامت خانواده در گرو سلامت آنان است، چیست؟

طبیب‌زاده نوری گفت: راهبرد دوم شما توسعه کمی و کیفی ورزش حرفه‌ای است اما بیان نکردید آیا قصد برخورد با مافیای فوتبال را دارید؟ این امر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که منجر به طرح استیضاح وزیر قبلی این وزارتخانه شد.

عدم تقسیم متوازن بودجه در بین فدراسیون‌های ورزشی، تبعیض ناروا میان سرانه ورزشی شهرهای بزرگ و کوچک، متناسب‌سازی دستمزدهای چندصد میلیونی ورزشکاران برخی تیم‌های مطرح فوتبال مسائل دیگری بودند که این نماینده مجلس برشمرد و گفت آیا والیبالیست‌ها و کشتی‌گیران همچنان فرزندان ناتنی ورزش کشور می‌مانند و آیا برنامه‌ای هست که مدال‌آوران پارالمپیک از فرط فقر به سیگارفروشی روی نیاورند؟

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار