کد خبر: 619669
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۲
وی در خصوص مشکلات کمیته امداد در برخورد با این قشر از جامعه گفت: یکی از مشکلات پیش‌روی امداد نداشتن مهارت اجتماعی برخی از زنان سرپرست خانوار است و علاوه بر این سازماندهی مناسب با شرایط این زنان در سازمان‌های دولتی و غیردولتی وجود ندارد.

 

ایسنا: وی در خصوص مشکلات کمیته امداد در برخورد با این قشر از جامعه گفت: یکی از مشکلات پیش‌روی امداد نداشتن مهارت اجتماعی برخی از زنان سرپرست خانوار است و علاوه بر این سازماندهی مناسب با شرایط این زنان در سازمان‌های دولتی و غیردولتی وجود ندارد.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد در همایش علمی زنان سرپرست خانوار با تاکید براینکه اصلی‌ترین جمعیت مددجویان امداد زنان سرپرست خانوار هستند، گفت: مشکل امروز در بحث زنان سرپرست خانوار نبود مهارت اجتماعی در بین برخی از زنان این قشر از جامعه است.

علی محمد ذوالفقاری در همایش علمی زنان سرپرست خانوار با رویکرد سبک زندگی ایرانی اسلامی و کارکرد خانواده اظهار کرد: این همایش هفتمین همایش زنان سرپرست خانوار در کشور است که به همت کمیته امداد و همکاری مسوولین و دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود و به بررسی مشکلات این قشر از جامعه می‌پردازد.

وی با بیان اینکه لازم است در خصوص مشکلات زنان سرپرست خانوار به صورت علمی پژوهش شود و نیاز است که از تجربیات دستگاه‌ها و نهادهایی همچون کمیته امداد در این حوزه استفاده شود، افزود: در حال حاضر دو میلیون و 500 هزار زن سرپرست خانوار در کشور داریم که از این تعداد یک میلیون و 30 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد است و امداد بزرگترین سامانه خدمات‌رسانی به این زنان را در اختیار دارد.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه اصلی‌ترین جمعیت مددجویی امداد زنان سرپرست خانوار هستند که دارای ویژگی و مشکلات مختلفی هستند" تصریح کرد: زنان سرپرست خانوار را می‌توان در زمینه‌های مختلف دسته بندی کرد و از نظر سن، سواد، مباحث فرهنگی و خرده فرهنگ‌ها و اقلیمی در رده‌بندی متفاوتی قرار داد. برخی زنان سرپرست خانوار به صورت موقت در بین این جمعیت قرار دارند و بخشی نیز خود سرپرست هستند.

وی در خصوص مشکلات کمیته امداد در برخورد با این قشر از جامعه گفت: یکی از مشکلات پیش‌روی امداد نداشتن مهارت اجتماعی برخی از زنان سرپرست خانوار است و علاوه بر این سازماندهی مناسب با شرایط این زنان در سازمان‌های دولتی و غیردولتی وجود ندارد.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد کشور با تاکید بر اینکه جمعیت زنان سرپرست خانوار در کشور در حال افزایش است و ما همچنان سازوکار حمایتی از آنها را در سازمان‌های خود نداریم عنوان کرد: یکی از مشکلات جدی در کشور نبود فرماندهی واحد برای رسیدگی به این قشر از جامعه است. ضرورت دارد که دستگاهی به صورت متمرکز مسائل این زنان را دنبال کند و این فرماندهی در حمایت و سیاست‌گذاری، نیاز امروز در این بخش است.

وی جلوگیری از افزایش آمار طلاق را یکی از مباحث مورد توجه جامعه عنوان کرد و گفت: ضرورت دارد علاوه بر حل مشکلات زنان سرپرست خانوار که از همسران خود جدا شده‌اند از افزایش آمار این معضل اجتماعی جلوگیری شود.

ذوالفقاری اضافه کرد: کمیته امداد در خصوص زنان سرپرست خانوار اقدامات اساسی بسیاری انجام داده است. این زنان ذغدغه آینده را دارند و امداد با توسعه بیمه اجتماعی تلاش دارد که این دغدغه را رفع کند و مقرر شد که زنان از سن 50 سالگی از مستمری خود بهره‌برداری کنند و از اول سال تاکنون 422 زن سرپرست خانوار از مستمری بیمه تامین اجتماعی استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیمه درمانی در شهرها برای زنان انجام شده است اما در روستاها همچنان مشکل درمان وجود دارد از توسعه خدمات مشاوره‌ای توسط امداد خبر داد و گفت:امکان انواع مشاوره‌های دینی، حقوقی و تحصیلی فراهم شده است و علاوه بر آن نیز از تحصیل زنان سرپرست خانوار حمایت صورت گرفته و در توسعه اسکان و بهسازی خانه‌های روستایی اقدامات بسیاری انجام شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد کشور یکی از اقدامات بسیار مطلوب کمیته امداد را تسهیل در ازدواج زنان سرپرست خانوار عنوان کرد و افزود: در حال حاضر بیش از 300 هزار زن سرپرست خانوار بالای 40 سال در کشور داریم که بهترین مسیر توانمندسازی آنها بازسازی و بازگشت به خانواده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار