کد خبر: 619657
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۷
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برداشته شدن فیلترینگ شبکه اجتماعی فیس بوک و دسترسی راحت به آن گفت: نه تنها فیس بوک بلکه باید سایر شبکه های اجتماعی نیز قابل دسترسی باشند همان طور که الان هستند اما باید قید ˈغیرقانونیˈ برداشته شود.

به گزارش جوان‌‌آنلاين، علی جنتی دوشنبه شب در حاشیه نخستین نشست فعالان رسانه های دیجیتال در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا فیلترینگ فیس بوک برداشته و دسترسی به آن تسهیل می شود یا خیر؟ افزود: این مساله مربوط به کمیته فیلترینگ است که مستقیما زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و این وزارتخانه فقط یک نماینده در کمیته یاد شده دارد.

جنتی اضافه کرد: باید با اعضای این کمیته صحبت کنیم که نه تنها فیس بوک بلکه سایر شبکه های اجتماعی نیز قابل دسترسی باشد و قید غیرقانونی برداشته شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مشکلات قضایی بوجود آمده در مسیر انتشار مجدد روزنامه های «هم میهن» و «نشاط» نیز گفت: وزارت ارشاد وظیفه حمایت از مطبوعات را دارد و حتی با اینکه در هیات نظارت بر مطبوعات در اقلیت قرار داریم اما سعی می کنیم از مطبوعات حمایت کنیم.

جنتی تاکید کرد: به طور قطع مشکلات پیش آمده برای روزنامه های هم میهن و نشاط را از قوه قضاییه پیگیری می کنیم و سعی خواهیم کرد مشکلات شان را تا حد امکان رفع نماییم.

وی گفت: اطلاع ندارم چرا قوه قضاییه با اینکه این روزنامه ها مجوز انتشار داشتند، چنین برخوردی کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سئوال دیگری درباره آخرین وضعیت پرداخت وام مسکن خبرنگاران که در دولت قبلی وعده آن داده شده بود، گفت: فعلا نمی توانیم درباره وام مسکن خبرنگاران قولی بدهیم زیرا از گذشته تعهدات بسیار زیادی بر عهده صندوق حمایت از نویسندگان، هنرمندان و روزنامه نگاران گذاشته شده و دیون زیادی دارد که دولت برای پرداخت دیون گذشته دچار مشکل شده است.

جنتی افزود: صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان و هنرمندان و روزنامه نگاران، حدود 60 هزار خانوار از خانواده های هنرمندان و نویسندگان را تحت پوشش دارد و با توجه به بار مالی بسیار زیاد وام مسکن خبرنگاران، به طور حتم نمی تواند در این دوره انجام شود.

وی تاکید کرد: اگر در گذشته وعده ای داده شده باید از کسانی که این وعده ها را دادند، سئوال شود.

منبع: ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
بوالفضول
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
1
0
اين جناب وزير به جاي اين كه بيايند و بگويند كه شبكه هاي ايراني و يا حزب الله كه از طرف غربي ها . بسته شده اند بايد آزاد شوند تا همه مردم دنيا بتوانند سخنان حق انقلاب اسلامي را بشنوند .
مي آيد و مي گويد كه بايد شبكه هاي غربي آزاد شوند كه هركاري دلشان ميخواهد بكنند.
معلوم نيست جناب ايشان . نوكر دولت خود اند يا نوكر اسرائيل و آمريكا و اسرائيل ؟!!!

هههههههههههههه
حق گو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
1
0
عجب روزگاري شده است ؟!
همه سعي مي كنند كه مدافع منافع ميهن و كشور خودباشند ولي وزير دولت كشور ما سعي مي كند كه مدافع منافع كشورهاي دشمن ما باشد !!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار