کد خبر: 619564
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۲
دیدار مجمع نمایندگان استان فارس با رئیس جمهور/وعده روحانی برای کاهش تورم رئیس مجمع نمایندگان استان فارس از وعده رئیس جمهور برای کاهش تورم و افزایش نرخ رشد اقتصادی تا پایان سال جاری خبر داد.

الیاس طاهری با اشاره به جلسه امروز (دوشنبه) مجمع نمایندگان استان فارس با حسن روحانی گفت که در این جلسه رئیس جمهور برای کاهش تورم و همچنین افزایش میزان رشد اقتصادی و حداقل رساندن آن به صفر وعده داده است.

وی افزود: رئیس جمهور در ادامه نشست‌های هفتگی با مجامع استانی نمایندگان این هفته با مجمع نمایندگان استان فارس دیدار و گفت و گو کرد و نمایندگان در این دیدار در خصوص مشکلات استان در حوزه‌های گردشگری، میراث فرهنگی، کشاورزی، صنعت و معدن، اشتغال، پتروشیمی، نفت، مشکلات زیست محیطی دریاچه‌های استان، آب شرب روستاها و راه‌ها مسائلی را طرح کردند و ما امیدواریم با برگزاری نشست‌های دیگر در این زمینه به سمت حل مشکلات استان حرکت در مسیر توسعه و کمک به پیشرفت استان فارس برویم.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: استان فارس از نظر وسعت و جمعیت جزء استان‌های بزرگ است و قابلیت‌های زیادی در بخش‌های گردشگری، کشاورزی و حامل‌های انرژی دارد. 33 درصد آثار تاریخی و میراث فرهنگی کشورمان در استان فارس است و در بخش گاز نیز 30 درصد استحصال گاز در این استان اتفاق می‌افتد. علیرغم این مساله مشکلاتی در استان وجود دارد از جمله این که 800 واحد صنعتی از 4006 واحد دچار مشکل هستند و ما از نظر بیکاری بعد از لرستان و ایلام بالاترین آمار را داریم و کسب و کار در استان هم وضعیت خوبی ندارد.

طاهری با بیان این که علیرغم وجود 12 درصد تولیدات کشاورزی در استان فارس و دارا بودن جایگاه کمتر در حوزه معدن وضعیت صادرات این استان مطلوب نیست، ادامه داد: موضوع عمران و توسعه استان فارس، راه‌آهن، آزادراه، توسعه هواپیمایی، توجه به مسائل صنعت، اشتغال و مکانیزه کردن کشاورزی از دیگر مشکلاتی بود که از سوی نمایندگان استان در دیدار با رئیس جمهور مطرح شد.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار