کد خبر: 619181
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۰
پانزدهمین اجلاس وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز درحالی صبح امروز در هتل آزادی تهران آغاز به کار کرد که مطابق عرف چنین نشست‌هایی با حواشی همراه بود.

خبرگزاری ایسنا: پانزدهمین اجلاس وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز درحالی صبح امروز در هتل آزادی تهران آغاز به کار کرد که مطابق عرف چنین نشست‌هایی با حواشی همراه بود.

نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو مجمع کشورهای صادرکننده گاز از ساعت 9 صبح امروز (یکشنبه 12 آبان) در هتل آزادی تهران آغاز به کار کرد.

علاوه بر حضور وزیران و معاونان وزرای نفت و انرژی کشورهای عضو مجمع، حضور گسترده معاونان وزیر نفت ایران در این نشست به چشم می‌آمد و علاوه بر مدیران عامل شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، مدیران ارشد شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی نیز در سالن حضور داشتند.

پس از پخش سرود جمهوری اسلامی ایران در سالن محل برگزاری اجلاس که مانند بسیاری از مراسم این چنینی با ناهماهنگی‌هایی آغاز شد، کلیپی درباره اهمیت گاز در سبد انرژی جهان و روند شکل گیری و مهم‌ترین فعالیت‌های مجمع کشورهای صادرکننده گاز در سالن پخش شد که بلافاصله پس از پخش این کلیپ، صدای موسیقی بلندی سالن را فر گرفت و مراسم دمام زنی و اجرای موسیقی زنده به شکل غیرمنتظره از پشت صحنه سالن شروع شد که با ورود گروه موسیقی به میان سالن و عبور از کنار هیات‌های کشورهای عضو تعجب حضار را به همراه داشت.

هیات‌های اعزامی از سوی کشورهای عضو مجمع کشورهای صادرکننده گاز که انتظار برگزاری چنین مراسمی را در آغاز اجلاس رسمی وزیران نداشتند با استفاده از گوشی‌های تلفن همراه و تبلت خود به تصویربرداری از این مراسم مشغول شدند.

آغاز به کار رسمی اجلاس وزیران مجمع کشورهای صادرکننده گاز با سخنرانی وزیر نفت ایران همراه بود که زنگنه ترجیح داد سخنرانی خود را به زبان انگلیسی و از روی متن انجام دهد. سخنرانی انگلیسی زنگنه در این نشست که به صورت روان انجام شد، خبرنگاران حاضر در سالن را به یاد سخنرانی یکی از مقامات سابق نفتی کشور در نشست اوپک انداخته بود و بسیاری در این رابطه صحبت می‌کردند.

وزیر نفت با پایان سخنرانی خود، آغاز جلسه غیر علنی تولیدکنندگان گاز را اعلام کرد و از نمایندگان رسانه‌ها خواست سالن را ترک کنند تا جلسه غیر علنی مجمع کشورهای صادرکننده گاز پشت درهای بسته ادامه پیدا کند.

بر اساس اعلام مسئولان برگزاری اجلاس، کنفرانس خبری وزیر نفت ایران به عنوان رییس اجلاس وزارتی مجمع صادرکنندگان گاز و دبیرکل این مجمع بعد از ظهر امروز برگزار خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار