کد خبر: 616587
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸
مدیر‌کل حفاظت محیط زیست استان تهران، تعطیلی ادارات و نهادها را آخرین گزینه در راستای مقابله با آلودگی هوا دانست.
مدیر‌کل حفاظت محیط زیست استان تهران، تعطیلی ادارات و نهادها را آخرین گزینه در راستای مقابله با آلودگی هوا دانست.
 
 محمدهادی حیدرزاده در پاسخ به سؤالی درخصوص راهکارهای کاهش آلودگی در تهران، اظهار داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی تهران و واقع شدن این شهر در میان 3 رشته کوه، پدیده وارونگی هوا رخ می‌دهد که یکی از دلایل آلودگی هوا در فصول پاییز و زمستان در تهران است.
 
وی ادامه داد: طبیعتاً پدیده وارونگی، تنها دلیل آلودگی هوای تهران نبوده و مزید بر دلایل دیگر از جمله منابع آلاینده، در حومه شهر است.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: موضوع آلودگی هوای تهران باید از طریق مدیریت و تمهیداتی در این زمینه حل شود؛ به طور مثال بحث‌هایی در مورد تبدیل کارگروه بررسی آلودگی هوا به کمیته ملی با ریاست رئیس سازمان محیط زیست مطرح شده و قرار است اولین جلسه آن با حضور رئیس سازمان محیط زیست، وزیر نفت، شهردار تهران، وزیر صنایع و معادن، مسئولان نیروی انتظامی بعد از تعطیلات عید غدیر برگزار شود.
 
حیدرزاده بیان کرد: مهم‌ترین موضوعی که قرار است در اولین جلسه این کمیته بررسی شود، تبدیل برنامه جامع کاهش آلودگی هوا به قانون است تا از ضمانت اجرایی بیشتری برخوردار شود.
 
وی افزود: دولت باید این برنامه را در قالب لایحه با قید فوریت به مجلس ببرد تا دستگاه‌های مرتبط الزام اجرای آن را به رسمیت بشناسند و از این طریق بتوان با دستگاه‌های متخلف برخورد کرد.
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین گفت: در حال حاضر فقط باید شرایط را مدیریت کرد چرا که هفته گذشته به دلیل قرار گرفتن در شرایط ناسالم به لحاظ ریزگردها، کارخانه‌های معادن و آسفالت تهران و همچنین زنگ ورزش مدارس را تعطیل کردیم تا آسیب وارده به شهروندان را حداقل برسانیم.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار