کد خبر: 616376
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۷
فرماندار همدان
جسد «سحر» 20 ساله دانشجوي دانشگاه علوم پزشكي همدان در حالي توسط دوستانش ديده شده كه روسري بر گردنش پيچيده شده بود.
روزنامه اعتماد: جسد «سحر» 20 ساله دانشجوي دانشگاه علوم پزشكي همدان در حالي توسط دوستانش ديده شده كه روسري بر گردنش پيچيده شده بود.

پر واضح است حتي اگر كسي قصد خودكشي داشته باشد و روسري را بر گردن خود بيندازد، زماني كه به مجاري تنفسي‌اش فشار بيايد به طور ناخودآگاه و غريزي دست بر روسري برده و از خفه شدن خود جلوگيري مي‌كند.

 يا حتي پايش را روي ميله‌هاي تخت و طبقه زيرين تخت مي‌گذارد. چطور ممكن است اين اتفاق يك خودكشي ساده قلمداد شود. اين سوالي است كه از حسن قهرماني مطلق، فرماندار همدان پرسيده شد. وي درباره اين موضوع و موضوع‌هايي پيرامون اينكه چطور مي‌توان از اين حادثه به عنوان يك خودكشي معمولي و ساده ياد كرد صحبت كرد.

پس از انتشار خبر حلق‌آويز شدن دختر دانشجوي 20 ساله در همدان صحبت‌هايي در رابطه با اينكه اين اتفاق خودكشي بوده از خيلي از مسوولان شنيده شد. نظر شما در اين باره چيست؟

شما بايد با دكتر موسوي بهار، رييس دانشگاه علوم پزشكي صحبت كنيد.

با ايشان صحبت كرديم و صحبت‌هايشان نيز ديروز منتشر شد. اما شما به عنوان فرماندار همدان تحليل‌تان از اين ماجرا چيست؟

پيش‌تر هم گفتم شما بايد با پزشكي قانوني و دكتر موسوي، رياست اين دانشگاه صحبت بكنيد. ايشان خودشان اطلاع‌رساني مي‌كنند.

روزنامه اعتماد پس از درج نخستين خبر، با اطلاع‌رساني نيروي انتظامي، كارشناس پزشكي قانوني، رياست پزشكي قانوني، رياست دانشگاه علوم پزشكي همدان و اطلاع‌رساني اين دانشگاه صحبت كرد ولي مي‌خواهيم مشخصا تحليل شما را به عنوان فرماندار همدان از اين ماجرا بدانيم.

از نظر من اين ماجرا يك خودكشي معمولي بوده كه پليس و كارشناس پزشكي قانوني هم اين موضوع را تاييد مي‌كنند.

اما دكتر صالح، رياست سازمان پزشكي قانوني همدان صبح شنبه (بيستم مهرماه) به «اعتماد» گفت نتايج كارشناسي كالبد اين دختر طي روزهاي آينده اعلام مي‌شود.

من نمي‌دانم. به ما اين‌طور گزارش كرده‌اند، البته امروز (يكشنبه بيست و يكم مهرماه) نيز جلسه‌يي در اين باره داريم.

پس پيگيري اين موضوع در دستور كارتان قرار دارد؟


خير. پيگيري اين پرونده از نظر ما تمام شده است.

پس موضوع جلسه‌يي كه تا ساعتي ديگر برگزار مي‌شود، چيست؟

درباره همين موضوع صحبت‌هاي نهايي را مي‌كنيم اما پيگيري اين پرونده تمام شده است و يك خودكشي ساده بوده است. اصلا شما اين موضوع قتل را كه منتشر كرديد از كجا نوشته‌ايد؟

از دانشجويان همين خوابگاه.

آيا حرف‌هاي دانشجويان قابل استناد براي تهيه خبر است.

زماني كه هيچ مسوولي درباره ماجرايي پاسخگو نباشد، مي‌توان از حرف‌هاي دانشجويان و مردم عادي استفاده كرد و نه استناد و خبرنگار «اعتماد» در خبري كه منتشر شد تمام حرف‌هاي دانشجويان را به صورت فرضيه‌هايي كه پيرامون اين ماجرا وجود دارد و مشخصا از زبان دانشجو‌ها اعلام كرد.

در هر صورت پوست سر معاينه شده و از نظر پزشكي قانوني به هيچ‌وجه آثار درگيري روي كالبد ديده نشده و اين گزارشي است كه پزشكي قانوني به عنوان يك مقام معتبر به ما ابلاغ كرده است.

جسد «سحر» 20 ساله در حالي توسط دوستانش ديده شده كه روسري بر گردنش پيچيده شده بود. حتي اگر كسي قصد خودكشي داشته باشد و روسري را بر گردن خود بيندازد، زماني كه به مجاري تنفسي‌اش فشار بيايد به طور ناخودآگاه و غريزي دست بر روسري برده و از خفه شدن خود جلوگيري مي‌كند يا حتي پايش را روي ميله‌هاي تخت و طبقه زيرين تخت مي‌گذارد. چطور ممكن است اين اتفاق يك خودكشي ساده قلمداد شود؟

حتما تصميم قطعي خود را براي خودكشي گرفته بوده و نخواسته از خفگي خود جلوگيري كند.

ولي جلوگيري از خفگي و دست بردن در حلقه روسري به دور گردن، حركتي است كاملا غريزي كه انسان هر چقدر هم تصميمش قطعي باشد باز هم از انجام اين عمل مبرا نيست.

ولي اين خانم اين كار را نكرده است.

درباره اين خوابگاه گفته مي‌شود هنوز ساختمان به صورت كامل ساخته نشده و كارگران ساختماني گاهي براي انجام عمليات بنايي وارد اين خوابگاه مي‌شوند و زماني كه با مخالفت دانشجويان دختر مواجه مي‌شوند انجام عمليات را بهانه كار خود مي‌دانند. اين موضوع را تاييد مي‌كنيد؟

نه، چنين حرفي را از كجا مي‌زنيد؟

از دانشجوياني كه در اين خوابگاه رفت و آمد دارند، شنيديم.


اين خوابگاه چنين مشكلي ندارد.

به هر حال اميدواريم بتوانيم از خوابگاه ديدن كنيم و همين‌طور باشد كه شما ومسوولان مي‌گوييد.

حتما نماينده‌يي بفرستيد و به اتفاق از اين خوابگاه بازرسي خواهيم كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار