کد خبر: 615113
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۲
سعید احمدیان
حمله به تيم ملي و زير سوال بردن صعود ايران به جام جهاني پروژه اي است كه اين روزها از سوي برخي بازيكنان استقلال و سرمربي آنها استارت خورده تا ناكامي آبي ها در رسيدن به فينال ليگ قهرمانان آسيا زير سايه‌ آن قرار بگيرد.حمله به تيم ملي در حالي است كمتر منتقدي اين روزها از شاگردان قلعه نويي بابت شكست مقابل نماينده كره انتقاد كرده و بيشتر اهالي فوتبال رسيدن آبي پوشان به نيمه نهايي ليگ قهرمانان را با توجه به شرايط سختي كه داشته اند را قابل ستايش دانسته اند .
با اين حال چند بازيكن استقلال پس از بازي با اف سي سئول در مواجهه با خبرنگاران با مطرح كردن فاصله زيادي كه بين فوتبال ايران و كره وجود دارد اين شكست را طبيعي دانسته اند و درمقابل پيروزي تيم ملي فوتبال در اولسان را كه منجر به صعود ايران به جام جهاني فوتبال شد را يك برد شانسي و البته اتفاقي دانسته اند كه هر چند وقت يكبار تكرار مي شود و ربطي به اينكه فوتبال ايران توانسته از كره اي ها پيشي بگيرد ندارد.
البته اين توجيه برخي استقلالي ها و حمله آنها به كارلوس كرش از چند هفته پيش كليد خورد .آن روز كه امير قلعه نويي در جمعي خصوصي عنوان كرده بود كه پيروزي تيم ملي برابر كره در اولسان شانسي بوده و ربطي به توانايي هاي فني كارلوس كرش نداشته است. البته صحبت هاي سرمربي استقلال همان طور كه پيش بيني مي شد انتقادات زيادي را به همراه داشت و خيلي ها قلعه نويي را به خاطر زير سوال بردن صعود ايران به جام جهاني به باد انتقاد گرفتند.
چند هفته پس از اين صحبت هاي عجيب قلعه نويي ، حذف استقلال از ليگ قهرمانان‌ آسيا آن هم با ناكامي مقابل يك تيم كره اي باعث شد تا چند بازيكن استقلال در مصاحبه با رسانه ها ، حرف هاي سرمربي شان را تكرار كنند. يكي از اين بازيكنان مهدي رحمتي بود ، دروازه باني كه با توجه به عدم دعوتش به تيم ملي ، رابطه خوبي با سرمربي پرتغالي ندارد و بارها در ماههاي گذشته از كرش انتقاد كرده است. او پس از پايان بازي با اف سي سئول گفته است:« انصافاً ما با آسیا و کره جنوبی فاصله داریم نباید خود را گول بزنیم حالا با یک اتفاق کره‌جنوبی را در یک بازی بردیم!»
البته صحبت هاي رحمتي و برخي از بازيكنان استقلال درباره فاصله اي كه بين فوتبال ايران و كره وجود دارد يك واقعيت است كه نمي توان آن را ناديده گرفت . به هر حال كره اي ها با سرمايه گذاري گسترده اي كه در فوتبال انجام داده اند در ده سال گذشته به همراه ژاپن از قدرت هاي فوتبال آسيا هستند و به كار گرفتن بازيكنان با كيفيت خارجي و مربيان سطح بالايي مانند گاس هيدنيك در تيم ملي كره توانسته آنها را به يكي از قدرت هاي قاره كهن تبديل كند.
اما با وجود فاصله اي كه بين فوتبال ايران و كره وجود دارد ، شانسي و اتفاق دانستن پيروزي تيم ملي فوتبال برابر كره در اولسان خارج از دايره انصاف است و آن را مي توان زير سوال بردن توانايي هاي كادر فني و بازيكنان تيم ملي دانست. به هر حال با وجود اختلاف سطحي كه بين ايران و كره در دهه گذشته به وجود آمده ، شكست دادن اين تيم به طور حتم كار آساني نيست و نبايد آن را به پاي شانس و اتفاق گذاشت.
اينكه تيم ملي فوتبال توانست در اولسان ، كره را شكست دهد بيش از هر چيز به برنامه مربيان و بازي خوب ملي پوشان بر مي گشت. كارلوس كرش توانست با ارائه يك تاكتيك مناسب برتري كره هاي را خنثي كند و تيم ملي با يك دفاع منطقي و هوشمندانه روي يك ضد حمله ، ضربه نهايي را به كره زد تا ايران پيروز شود و به جام جهاني صعود كند.
تجربه اي كه استقلالي ها هم مي توانستند با يك استفاده از آن در بازي با اف سي سئول به موفقيت برسند اما اين مسئله رخ نداد.  حالا زير سوال بردن اين پيروزي از طرف برخي استقلالي ها پس از چند ماه ، آن هم به خاطر توجيه نرسيدن به فينال ليگ قهرمانان آسيا بيشتر از آنكه بيانگر واقعيت باشد به نوعي توهين به كارلوس كرش و مجموعه تيم ملي است و بايد دليل آن را در چشم داشتن سرمربي استقلال به نيمكت تيم ملي و همچنين اختلافاتي بازيكناني مانند رحمتي با كرش ديد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
آرش زند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
0
1
بايد از آقاي رحمتي پرسيد اگر تو اون بازي شما دروازه بان بودي، بازم صعود رو شانسي مي دونستي؟!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار