کد خبر: 614184
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۱
با توديع دكتر محمد ودود حيدري
طي مراسمي، دكتر عبدالله گنجي به طور رسمي سكانداري روزنامه جوان را از دكتر محمد ودود حيدري تحويل گرفت.
كبري فرشچي

روز گذشته طي مراسمي، دكتر عبدالله گنجي به طور رسمي سكانداري روزنامه جوان را از دكتر محمد ودود حيدري تحويل گرفت.

به گزارش «جوان» اين مراسم با حضور ‌محمد‌حسين صفارهرندي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، حجت‌الاسلام جلالي مسئول نمايندگي ولي فقيه در بسيج دانشجويي، ‌حسين قدياني رئيس سابق بسيج دانشجويي، حسن مرادي ‌جانشين فرمانده بسيج اساتيد، ‌سيدنظام‌الدين موسوي مدير عامل خبرگزاري فارس و جمعي از اعضاي روزنامه جوان و بسيج دانشجويي در سالن اجتماعات سازمان بسيج دانشجويي برگزار شد و طي آن از زحمات دو ساله دكتر حيدري قدرداني شد و ‌دكتر عبدالله گنجي مسئوليت روزنامه «جوان» را بر عهده گرفت.

سفارش پذيري؛ نقطه ضعف يك مدير رسانه‌اي

صفار هرندي كه سابقه فعاليت‌هاي رسانه‌اي را در كارنامه كاري دارد، ‌نخستين سخنران اين مراسم بود. بنا به تعبير وي تغييرات مديريتي زود هنگام در روزنامه جوان براي آن است كه «جوان»، جوان باقي بماند. به باور عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، ‌يك مدير رسانه‌اي موفق نبايد سفارش‌پذير باشد. وي تصريح كرد‌: اقتضاي كار حرفه‌اي در رسانه اين است كه يك اصولي حاكم باشد و سازماني كه رسانه از آن خط مي‌گيرد، اصول كلي خود را در ابتداي راه به مدير ارائه كند و پس از آن، كار به شكل نظارت‌هايي در مدت‌هاي معين پيش برود.

مشاور فرهنگي فرمانده كل سپاه تأكيد كرد: بر همين اساس معتقد هستم روزنامه جوان اگر امروز نسبت به گذشته جلوتر آمده است براي اين است كه اصول حرفه‌اي كار را بيشتر از گذشته مورد توجه قرار داده البته راه طولاني براي رسيدن به قله‌ها در پيش است.

لزوم تشكيل شوراي سوژه‌يابي براي حفظ نشاط رسانه

بنا به تأكيد هرندي، امروز رسانه‌هاي ما براي حفظ نشاط و پويايي و دچار نشدن به آفت تكرار و روزمرگي بايد به بحث سوژه‌يابي توجه ويژه داشته باشند و بدين منظور شوراي سوژه‌يابي در رسانه تشكيل شود.

مشاور فرهنگي فرمانده كل سپاه افزود: ‌دوره حيات نوين روزنامه جوان از زمان سيدنظام‌الدين موسوي آغاز شد و در اين زمان تحول جدي در راه و رسم و سازوكارهاي آن به وجود آمد و در دوران محمد ودود حيدري نيز همان مسير با قوت امتداد پيدا كرد. وي خاطر نشان كرد: در هر كدام از اين دوره‌ها مزيت‌هايي وجود داشت كه در مجموع مي‌توان گفت «جوان» حركتي رو به جلو را تجربه مي‌كند هرچند هنوز تا قله موفقيت راه زيادي در پيش دارد. به گفته صفار هرندي، سيد‌نظام‌الدين موسوي، محمدودود حيدري و عبدالله گنجي در كارنامه خود فعاليت‌هاي موفقي را در جنبش دانشجويي ثبت كرده‌اند. مشاور فرهنگي فرمانده‌كل سپاه همچنين توجه به فرم و ظاهر را در كنار توجه به توليد محتواي با كيفيت از ضرورت‌هاي كار رسانه‌اي دانست كه بايد به عنوان يكي از اولويت‌هاي مديران رسانه‌اي قرار گيرد.

رسانه ابزاري غربي كه بايد بومي‌سازي شود

دكتر حيدري، مدير مسئول سابق روزنامه جوان نيز كه هم اكنون در سمت رياست سازمان بسيج دانشجويي نشسته است، ‌ضمن تقدير و تشكر از همكاران روزنامه جوان، ‌با اشاره به فرمايش حضرت امام (ره) مبني بر اينكه نقش مطبوعات در كشور منعكس كردن آرمان‌هاي ملت است، اظهار داشت: همه تلاش ما بر اين است كه سخن حضرت امام(ره) را جامه عمل بپوشانيم.

بنا به تأكيد وي، رسانه مولودي است كه مبناي آن از غرب وارد كشور شده و هم‌اكنون بايد تلاش كنيم اين عنصر وارداتي در كشور بومي‌سازي شود و هنوز مسير تحقق اين مهم به سرانجام نرسيده و هنوز نتوانسته‌ايم به طور 100 درصد جامه اسلامي بر قامت اين عنصر بپوشانيم.

مدير مسئول سابق روزنامه جوان افزود: همواره بايد مراقب آنچه در روزنامه چاپ مي‌شود، باشيم و علاوه بر مسئوليت حرفه‌اي كار مباحث شرعي و وجداني را هم در نظر داشته باشيم تا بتوانيم در برابر اعمال خود پاسخگو باشيم.

فعالان عرصه رسانه نمي‌توانند خنثي باشند

دكتر عبدالله گنجي، مدير مسئول جديد روزنامه جوان هم آخرين سخنران اين مراسم بود.

وي سخن خود را با اين جمله آغاز كرد:‌هر گاه مسئوليتي را مي‌پذيريم بايد بدانيم كه روزي بايد برويم. وي توجه به اين جمله را، ‌شاه كليد توجه به اصل پاسخگويي در برابر اعمال دانست.

به باور وي فضاي رسانه‌اي، ‌فضاي قطب‌بندي و گفتماني است بنابراين در رسانه بايد قطب و جبهه خودي را تشخيص داد تا بتوانيم عملكرد درستي اتخاذ كنيم. وي تأكيد كرد: روزنامه‌نگاران و فعالان عرصه رسانه نمي‌توانند افرادي خنثي باشند. ‌روزنامه جوان نيز بايد تريبون نيروهاي انقلاب اسلامي باشد و در اين تراز مشي كند. به باور وي اين امر نه با نگاه حقوقي بلكه با نگاه فكري امكانپذير خواهد بود، كار ما، كار فكري و انديشه‌اي است.

مدير مسئول جديد روزنامه جوان با اشاره به اينكه بايد اصول اجتماعي انقلاب اسلامي بر روزنامه جوان حاكم باشد، تصريح كرد: اصل ولايت فقيه، قانون اساسي، ‌سياست‌هاي كلي نظام و امام و رهبري اصولي است كه هر كس آنها را برنتابد در نقطه مقابل ماست. به باور وي روزنامه نبايد نگاه عوامگرايانه و سلبي داشته باشد بلكه بايد نگاهش عميق و ايجابي باشد و حتماً در حوزه خودي هم سرك بكشد و داشته‌هاي خود را بشناسد و راهكار ارائه دهد. وي همچنين بر ضرورت حفظ تقوا در كار رسانه تأكيد كرد.

از قائم مقامي بسيج دانشجويي تا مدير عاملي «جوان»

اما اگر مي‌خواهيد درباره مدير مسئول جديد روزنامه جوان بيشتر بدانيد دكتر عبدالله گنجي دكتراي علوم سياسي دارد و مدرس دانشگاه است. وي مدير مسئولي نشريه بيداري اسلامي، مدير مسئولي هفته‌نامه عصر اميد، عضويت در هيئت تحريريه روزنامه جوان و همچنين قائم مقامي سازمان بسيج دانشجويي كشور و مسئوليت مركز مطالعات سازمان بسيج دانشجويي كشور را عهده‌دار بوده است. گنجي همچنين تأليف چندين جلد كتاب از جمله، «موج سوم بيداري اسلامي»، «بسيج اجتماعي و توسعه سياسي در ايران» و «نشانه‌هاي راه و جريان شناسي انتخابات» را در كارنامه كاري خود دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار