کد خبر: 613529
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۹
ساخت هر مترمربع آپارتمان در تهران اگر زمين در اختيار سازنده باشد حدود يك ميليون تا يك ميليون و 700 هزار تومان در بهترين شرايط است
ساخت هر مترمربع آپارتمان در تهران اگر زمين در اختيار سازنده باشد حدود يك ميليون تا يك ميليون و 700 هزار تومان در بهترين شرايط است. اگر زمين مشاركتي باشد سود سازنده به حدود 2 برابر مي‌رسد. اما اكنون سازندگان و فروشندگان با طمع تمام نشدني زمين و آپارتماني كه حدود 2 ميليون تومان قيمت دارد را به 4 تا 7 ميليون تومان عرضه مي‌كنند. الان هم كه مردم ديگر نه توان مالي دارند و نه پس‌انداز با موضع‌گيري متضررانه مدعي‌اند كه قيمت‌هايشان را 200 تا 500 تومان ارزان‌تر كرده‌اند. چرا بايد دو و نيم تا حتي در برخي مواقع چهار برابر سود كنيد؟چرا نبايد به سود معقول راضي باشيد تا هم مصرف‌كننده به خواسته خود برسد و هم شما رونق كار داشته باشيد؟حالا با صبر و رفتار صحيح مردم كه همواره جواب داده خريداران فهميده‌اند كه بهترين تنبيه براي برخي افراد طماع صبر و نخريدن است.
به گزارش «جوان» ركود حاكم بر بازار خريد و فروش مسكن اگر چه اين روزها موجب كاهش قيمت شده، اما اين امر نارضايتي متقاضيان و سازندگان را در پي دارد، چراكه سازندگان حاضر به فروش به نرخ زير قيمت تمام شده نيستند و از سويي متقاضيان نمي‌توانند مسكن مورد نظر را خريداري كنند.
 خريد و فروش مسكن در حالي همچنان در ركود به سر مي‌برد كه به گفته مشاوران املاك قيمت‌ها اگر چه به كف خود رسيده، اما اين بازار نياز به يك محرك جديد براي خروج از ركود دارد تا متقاضيان مسكن از يك سو و سازندگان مسكن از سوي ديگر ترغيب به خريد و فروش و ساخت مسكن شوند.
بنابراين گزارش، ماه‌ها بود كه مشاوران املاك از ركود خريد و فروش مسكن گله مي‌كردند و آن را چندان رضايت بخش نمي‌دانستند، اما بسياري از مسئولان از اين موضع‌گيري مشاوران املاك گله مي‌كردند و اعلام مي‌كردند كه ركود بازار مسكن مي‌تواند موجب كاهش قيمت و سپس بالا رفتن قدرت خريد متقاضيان شود و البته بايد اين آرام گرفتن بازار مسكن را به فال نيك هم گرفت.  آرام گرفتن بازار مسكن را از اين جهت بايد در اين شرايط كه نرخ ارز در حال كاهش است، مناسب دانست كه مي‌تواند از سفته بازي جلوگيري كند.  به گزارش فارس، فعالان بازار و برخي مشاوران املاك مي‌گويند: شش ماه اول هر سال، مي‌تواند رونق خريد و فروش مسكن باشد، اما در شش ماه امسال بازار مسكن به شش قسمت تقسيم شد.  پورابراهيمي بنگاهدار در اين خصوص گفت: از ابتداي امسال، بازار مسكن بارها منتظر اتفاقات و رويدادهاي سياسي و به خصوص انتخابات بود و در حقيقت بازار مسكن تحت تأثير انتخابات و مسائل و رخدادهاي مربوط به آن قرار گرفت.
وي افزود: هر روز و هر لحظه بازار مسكن منتظر به نتيجه رسيدن يك رويداد بود و وقتي آن رويداد تمام مي‌شد و قرار بود بازار مسكن يك نفس تازه‌اي بكشد، به يكباره يك اتفاق جديد كه قرار بود در آينده رخ دهد، بسيار زودتر بازار مسكن را تحت تأثير قرار مي‌داد.
رضائيان يكي از مشاوران املاك نيز در منطقه 2 تهران گفت: قيمت مسكن در تهران در سال جاري به شدت افزايش يافت، اما در حال حاضر به دليل ركود حاكم بر بازار به طور متوسط متري يك ميليون تومان كاهش قيمت داشته است.  اين گزارش در حالي به طور مختصر به قيمت مسكن برخي از مناطق تهران و ميزان كاهش آن مي‌پردازد كه كاهش هر متر مربع مسكن در نقاط بالاتر شهر تهران بيشتر از نقاط مياني و جنوب شهر صورت گرفته است.
به عنوان مثال كاهش هر متر مربع آپارتمان در منطقه 2 تهران اگر يك ميليون تومان باشد، در نقاط مياني تهران 500 هزار تا 700 هزار تومان است و در مناطق جنوب شهر اين كاهش قيمت 300 هزار تا 400 هزار تومان است.

    كاهش يك ميليون توماني قيمت مسكن در منطقه 2 تهران
پورابراهيمي مشاور املاك منطقه 2 ( محله اشرفي اصفهاني) گفت: اگر مي‌توانستم تغيير كاربري بدهم، حتماً صنف مشاور املاك را مي‌بوسيدم و كنار مي‌گذاشتم.
وي ادامه داد: از دي ماه سال گذشته تنها يك مورد خريد و فروش مسكن در اين بنگاه به ثبت رسيده است، بنابر اين اگر اين روند ( ركود خريد و فروش مسكن) ادامه پيدا كند، قطعاً از اين صنف مي‌روم.
وي اضافه كرد: قيمت هر متر مسكن نوساز در منطقه اشرفي اصفهاني شش ميليون تومان است كه البته با افزايش برخي امكانات رفاهي مبلغي به اين ميزان اضافه مي‌شود.
به گفته وي، قيمت مسكن در اين محله طي چند ماه گذشته هر متر يك ميليون تومان كاهش يافته است.
پورابراهيمي اظهار اميدواري كرد: حال كه انتخابات رياست‌جمهوري به اتمام رسيده و وزرا به سركار آمده‌اند، بهتر است وضعيت بازار مسكن نيز مشخص شود، چراكه نامشخص بودن وضعيت بازار به ضرر همه از جمله سازنده‌هاي مسكن خواهد بود.

  ركود خريد و فروش در سعادت‌آباد و شهرك غرب
رضايي يكي ديگر از مشاوران املاك با بيان اينكه قيمت مسكن در منطقه سعادت‌آباد هر متر حدود يك ميليون تومان كاهش يافته است، گفت: ركود در بازار مسكن باعث شده تا متقاضيان فروش از قيمت‌هاي پيشنهادي قبلي خود نيز عقب‌نشيني كنند، اما همين عقب‌نشيني و كوتاه آمدن هم باعث نشده تا خريد و فروش رونق بگيرد.  وي با بيان اينكه قيمت هر متر مسكن نوساز در سعادت‌آباد دو ماه قبل 11 ميليون تومان بود، گفت: قيمت هر متر آپارتمان نوساز در حال حاضر در سعادت‌آباد 10 ميليون تومان است.
پوررمضاني يكي از مشاوران املاك منطقه شهرك غرب نيز گفت: قيمت هر متر آپارتمان نوساز در شهرك غرب 10 تا 11 ميليون تومان است كه نسبت به ماه‌هاي گذشته يك ميليون تومان در هر متر كاهش نشان مي‌دهد.

   كاهش يك ميليون توماني هر متر آپارتمان نوساز در منطقه 3
سيفي يكي از مشاوران املاك در ملاصدرا گفت: خريداران و فروشندگان مسكن هنوز منتظر هستند، تا ببينند وضعيت بازار مسكن چه خواهد شد كه متأسفانه همين انتظار ظاهراً يك مقدار طولاني شده است.  وي ادامه داد: هيچ مشاور املاكي نيست كه از كاهش قيمت ناراحت شود، اما هيچ مشاور املاكي را نيز سراغ نداريد كه از ركود خوشحال بشود.
وي اضافه كرد: قيمت مسكن در منطقه ملاصدرا به كف خود رسيده است و تصور نمي‌شود كه بيشتر از اين قيمت‌ها كاهش يابد، چراكه كاهش قيمت بيش از اين به ضرر سازنده‌هاي مسكن خواهد بود.
علايي يكي از مشاوران املاك در منطقه پاسداران گفت: قيمت هر متر آپارتمان در پاسداران از 7 ميليون تا 15 ميليون تومان بسته به امكانات رفاهي متفاوت است.  وي ادامه داد: در منطقه پاسداران قيمت مسكن پلاك به پلاك با هم متفاوت است، البته برخي واحدهاي مسكوني خوب ساخت و بد ساخت هستند كه همين دليل كافي است تا قيمت‌ها بالا و پايين شود.  وي افزود: متأسفانه ركود حاكم بر بازار خريد و فروش مسكن اگر چه قيمت‌ها را كاهش داده و باعث خوشحالي برخي از خريداران شده است، اما اميدواريم كه متقاضيان خريد مسكن پيش از اين در انتظار كاهش قيمت نمانند.
علايي با بيان اينكه افزايش 20 درصدي قيمت مسكن در سال جاري مي‌توانست معقول باشد، گفت: افزايش بيش از حد قيمت مسكن ثبت قرارداد خريد و فروش در بنگاه‌هاي مسكن را به شدت كاهش داد، بنابراين تصور بنده اين است كه اگر قيمت‌ها معقول افزايش مي‌يافت، الان شاهد اين گونه ركود زننده در بازار نبوديم.  علايي افزود: ركود اگر چه قيمت مسكن را هر متر 1 تا 2 ميليون تومان كاهش داده، اما به نظر مي‌رسد متقاضيان خريد مسكن باز هم به انتظار نشسته‌اند، تا قيمت‌ها باز هم كاهش يابد.
 
  تنها پول‌لازم‌‌ها در ونك براي خريد اقدام مي‌كنند
ابويي يكي از مشاوران املاك در ونك گفت: قيمت آپارتمان نوساز در ونك از 9 ميليون تا 12 ميليون تومان متفاوت است كه اين تفاوت قيمت بسته به جا و مكان و نوع ساخت دارد.  وي افزود: قيمت مسكن در اين منطقه به دليل ركود حاكم بر بازار هر متر تا يك ميليون تومان كاهش يافته است، اما اگر خريد و فروشي هم در اين منطقه صورت گيرد تنها مختص پول‌لازم‌ها است.  وي اظهار داشت: واحدهاي مسكوني بزرگ‌تر كه داراي تمامي امكانات مثل استخر، سونا و جكوزي باشند، در اين منطقه گران‌تر از ساير واحدهاي مسكوني هستند.
 
 خريداران مسكن در منطقه «دولت‌» خواهان كاهش قيمت بيشتر هستند
پورمعزي يكي از مشاوران املاك در خيابان دولت (شهيد كلاهدوز) گفت: قيمت هر متر آپارتمان نوساز در منطقه دولت 5/8 تا 9 ميليون تومان است، اما خريد و فروشي صورت نگرفته است كه بخواهيم بگوييم با اين قيمت‌ها متقاضيان مسكن راغب به خريد هستند.  وي افزود: ركود حاكم بر بازار مسكن به منطقه دولت نيز سرايت كرده است و خريداران كاهش يك ميليون توماني را اندك مي‌دانند.
وي ادامه داد: خريداران و متقاضيان مسكن مي‌خواهند قيمت مسكن ارزان‌تر شود هر چند كه آنهايي كه متقاضي خريد هستند با قاطعيت مي‌گويند قيمت‌ها بيشتر از اين كاهش مي‌يابد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار