کد خبر: 606753
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۹
بيستمين جشنواره هنر‌هاي تجسمي جوانان در علي‌آباد كتول استان گلستان برگزار خواهد شد.

به گزارش «جوان»، نشست خبري بيستمين جشنواره هنرهاي تجسمي جوانان، صبح ديروز با حضور علي اصغر امير‌نيا، مدير‌كل دفتر هنرهاي تجسمي وزارت ارشاد و غلامرضا منتظري رئيس اداره ارشاد استان گلستان، در محل موزه‌هاي هاي معاصر تهران برگزار شد.

در اين نشست اميرنيا با اشاره به اهميت برگزاري جشنواره هنرهاي تجسمي جوانان افزود: هدف اصلي ما تنها رقابت نيست چراكه در اين مدت زمان اندك هنرمندان در قالب كارگاه‌هاي عملي قادر به ارائه ظرفيت‌ها و خلاقيت‌هاي خود نخواهند بود به همين دليل در كنار كارگاه‌هاي عملي، تعدادي از آثار اين هنرمندان را در قالب نمايشگاه به نمايش خواهيم گذاشت.

وي با بيان اينكه ۷۴۰ نفر هنرمند جوان در مجموع حدود ۳۴۰۰ اثر را به دبيرخانه جشنواره ارسال كرده‌اند، گفت: برگزاري جشنواره جوانان براي مركز هنرهاي تجسمي وزارت ارشاد نوعي سرمايه‌گذاري محسوب مي‌شود چراكه اين دو قشر آينده هنر ايران را رقم مي‌زنند.

در ادامه اين نشست، غلامرضا منتظري، درباره دليل انتخاب علي‌آباد كتول را براي ميزباني جشنواره گفت: به دلايل مختلفي اين تغيير ايجاد شده است كه وجود ظرفيت‌هاي بيشتر در علي‌آباد كتول نسبت به گرگان و افزايش كمي و كيفي ظرفيت‌هاي جديد آموزشي و فرهنگي در اين شهر و همچنين وجود چشم‌اندازهاي بسيار زيبا و طبيعي اين منطقه، فعاليت در جهت سياست‌تمركززدايي و اقبال مسئولان اين شهر ما را بر آن داشت كه مكان جشنواره را علي‌آباد كتول تغيير دهيم.

منتظري همچنين از برپايي همايش يك روزه علمي با موضوع هنر اسلامي در كنار برگزاري اين جشنواره خبر داد و گفت: اين همايش با حضور استادان و صاحبنظران شركت‌كننده در جشنواره و هنرمندان جوان روز نخست جشنواره در دانشگاه آزاد علي‌آباد كتول برگزار خواهد شد.

لازم به ذكر است بيستمين جشنواره هنر‌هاي تجسمي جوانان با حضور هنرمنداني از 12 كشور خارجي، دوم شهريور‌ماه در علي‌آباد كتول و با ميزباني دانشگاه آزاد، افتتاح خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار