کد خبر: 601940
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵
"مژگان خطیبی"، ‌با اشاره به توصیه‌های تغذیه‌ای در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: اولین توصیه من به روزه داران این است که حتماً وعده‌های غذایی را به طور کامل و تفکیک شده در ماه مبارک رمضان داشته باشند، یعنی وعده‌ها به صورت سحر، افطار و شام تنظیم شود.
ایسنا: کارشناس تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: برخی بر این باورند که نوشیدن زیاد چای موجب رفع تشنگی می‌شود، در حالی که مصرف این نوشیدنی باعث افزایش ادرار و از دست دادن مقدار زیادی از آب بدن می شود.
 
"مژگان خطیبی"، ‌با اشاره به توصیه‌های تغذیه‌ای در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: اولین توصیه من به روزه داران این است که حتماً وعده‌های غذایی را به طور کامل و تفکیک شده در ماه مبارک رمضان داشته باشند، یعنی وعده‌ها به صورت سحر، افطار و شام تنظیم شود.
 
وی ادامه داد: در سحرگاه باید غذای کاملی میل شود، چراکه حداکثر فعالیت‌های ما در هنگام صبح انجام می‌شود و با اتوجه به اینکه از سحر تا افطار هم به مدت 15 تا 16ساعت هیچ ماده غذایی به بدن نمی‌رسد، بنابراین اگر این نکته رعایت نشود، بدن با کمبود انرژی مواجه می‌شود.
 
کارشناس تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: غذای کامل شامل‌ مصرف غلات، پروتئین‌ها، لبنیات، سبزیجات و میوه‌هاست.
 
وی گفت: در هنگام افطار نیز باید نکات تغذیه‌ای رعایت و غذای سبکی مصرف شود زیرا بدلیل اینکه بدن مدت زیادی را نخوره و نیاشامیده جهت جلوگیری از فشار به معده بهتر است ابتدا یک لیوان شیر به همراه خرما مصرف شود.
 
این کارشناس تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه افزود: وعده شام هم بهتر است نه به سنگینی سحر و نه به سبکی افطار باشد، بلکه به صورت مختصر و مفید مصرف شود.
 
خطیبی تاکید کرد: سبزی و میوه هم باید هنگام سحر مصرف شود و هم زمان افطار، البته باید توجه شود که این مصرف متناسب با نیاز بدن باشد، در غیر این‌صورت ممکن است نتیجه عکس در بدن ایجاد کند.
 
وی به مصرف چای اشاره و اظهار کرد: برخی بر این باورند که خوردن زیاد چای موجب رفع تشنگی می‌شود در حالیکه مصرف این نوشیدنی باعث افزایش ادرار و در نتیجه از دست دادن مقدار زیادی از آب بدن می‌شود که این امر در طول روز تمایل بدن به آب را بیشتر می‌کند.
 
خطیبی تصریح کرد: گذشته از مواردی که برای تغذیه سحر و افطار ذکر شد مصرف غلات سبوس دار در عالی‌ترین درجه غذاها قرار دارد و از این جهت آنها را دارای ارزش غذایی می‌کند.
 
کارشناس تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان همچنین به مصرف به اندازه نمک اشاره و خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان ترجیحاً بهتر است از مقدار نمک متعادل تری استفاده شود، زیرا این ماده نیز جاذب آب است و خوردن برخی غذاها مانند کباب و کتلت در سحرگاه باعث تمایل بیشتر بدن به آب می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار