کد خبر: 522077
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۰
سريال فاخري كه در صدا‌و‌سيما ساخته نمي‌شود
سحر داودي
صدام حسين ديكتاتور سابق عراق يكي از شناخته‌شده‌ترين و منفورترين شخصيت‌هاي سياسي معاصر در جهان است. كسي كه خاطره جنايت‌هايش عليه كشورمان هيچ‌گاه از ياد ايرانيان پاك نخواهد شد. صدام حسين در آخرين روز تابستان سال ۵۹ با پاره‌كردن معاهده صلح الجزاير رسماً جنگ عليه ايران را آغاز كرد و در آخر بدون دستيابي به پيروزي مجبور به قبول آتش بس شد.
حال داستان صدام حسين مورد توجه يكي از سرشناس‌ترين كارگردانان سريال‌ساز تلويزيون قرار گرفته است.
سيروس مقدم در مصاحبه با روزنامه اعتماد، با اشاره به همكاري با عليرضا نادري در زمينه نوشتن فيلمنامه، مي‌گويد: نادري اين روزها فيلمنامه «صدام» را براي من مي‌نويسد. اين قصه در ۳۰ قسمت نوشته شده و فيلمنامه‌اش آماده است. هيچ كس هم بهتر از عليرضا نادري نمي‌توانست فيلمنامه اين قصه را بنويسد.
وي ادامه مي‌دهد: « صدام تراژدي آدم‌هايي است كه فساد سرتاپاي وجودشان را مي‌گيرد و اين فساد به مرور باعث نابودي خودشان و در ادامه سرزمين‌شان مي‌شود. اينها حرف‌هاي بزرگي است كه در سال‌هاي اخير در ليبي، يمن، مصر و. . . اتفاق افتاده است. قصه صدام صرفاً محدود به عراق نيست و سليقه نادري هم معمولاً به گونه‌اي است كه سعي مي‌كند حرف‌هاي جهانشمول‌تري بزند.»
مقدم كه نوروز امسال را با ساخت «پايتخت۲» مهمان خانه‌ها بود، نشان داده است كه به خوبي مي‌تواند بينندگان سخت‌پسند را با خود همراه كند. وي كه سبك خاصي در قاب‌بندي تصاوير و حركت دوربين دارد، در مورد كار صدام مي‌گويد: «قطعاً اگر بخواهم سريال «صدام» را بسازم، با قواعد كلاسيك مي‌سازم چون فيلمنامه اين سبك را مي‌طلبد.»
لازم به ذكر است طبق اطلاعات دريافتي «جوان»، اين سريال توسط صدا‌و‌سيما ساخته نخواهد شد و تهيه‌كنندگي آن بر عهده يكي از مؤسسات فرهنگي است كه در حوزه ساخت فيلم و سريال فعاليت دارد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار