کد خبر: 521646
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۱
سلسله انفجارهاي امريكا چند روزي هست كه مردم را كلافه كرده است. روز دوشنبه سه انفجار شهر بوستون را به كما برد و صبح روز چهارشنبه مركزي در تگزاس به هوا رفت تا عمق اين كما افزايش يابد. اما اين تمام ماجرا نبود، چون روز پنج شنبه يك فرد مسلح در موسسه فناوري دانشگاه معتبر ام.آي.تي در ايالت ماساچوست امريكا شروع به تيراندازي به سمت حاضران كرد كه يك پليس زخمي شد. شهر بوستون در ايالت ماساچوست قرار دارد، با اين وصف اين دومين حادثه‌اي است كه در اين ايالت رخ مي‌دهد.
خبرها حاكي از آن است كه پليس و نيروهاي امنيتي – اطلاعاتي امريكا به دنبال پيدا و معرفي كردن افرادي هستند كه مي‌توانند در انفجارهاي بوستون دست داشته باشند و در اين راه حتي مظنون‌ها را مورد شكنجه قرار مي‌دهند. روز گذشته در پي يك تعقيب و گريز، پليس در شهرك واترتاون در ۱۰ كيلومتري شهر بوستون با تيراندازي به يك شهروند امريكايي، وي را كشت. به گزارش بي‌بي‌سي دو فرد مسلح كه گفته مي‌شود مقداري سلاح و مواد منفجره به همراه داشتند پليس به آنها مظنون شد و درگيري پيش آمده است. وال استريت ژورنال اين دو شخص را با تابعيت چچن معرفي كرده است.
نيويورك تايمز در اين باره نوشت: درگيري ساعت يك بامداد در خيابان لورل آغاز شد. ريچارد دلوريرز، مأمور اف بي‌آي از مردم خواسته است كه در صورت مشاهده به آنها نزديك نشده و فقط به مركز پليس اطلاع دهند. وي كه در هتلي در شهر بوستون كنفرانس خبري برگزار كرده بود، گفت: ما آنها را مسلح و بسيار خطرناك مي‌دانيم. دلوريرز تأكيد كرد كه اف بي‌آي از اين مسئله خبر ندارد كه آيا تهديد ديگري در راه است يا خير.
در حال حاضر چهره شهر بوستون بيشتر از روزهاي گذشته رنگ امنيتي به خود گرفته و اف بي‌آي با حضور جدي در اين شهر از مردم خواسته از خانه‌ها بيرون نيايند. مقامات امريكا به شدت دنبال اين هستند تا متوجه شوند آيا اين انفجارها به هم ارتباط دارند و منبع آن يكي است؟ مسئولان دانشگاه ام. آي. تي نيز ار دانشجويان خواسته‌اند از دانشگاه و خوابگاه خود بيرون نيايند و حتي مأموران يك ساختمان اين دانشگاه را تحت محاصره درآورده‌اند.
در تگزاس نيز پليس امريكا انفجار كارخانه كود شيميايي را حادثه جنايي خوانده است. تعداد كشته‌شده‌ها هنوز مشخص نيست، اما برخي از منابع صحبت از ۶۰ – ۷۰ تن به ميان مي‌آورند كه بيش از يكصد زخمي هم داشته است. به خاطر همين انفجار مهيب، شهر واكو در غرب تگزاس با حدود ۱۵۰۰ هزار تن جمعيت كاملاً خالي از سكنه شده است. همزمان مركز تحقيقات زمين‌شناسي امريكا اعلام كرده كه زلزله ۱/۲ ريشتري در اين مركز رخ داده است. انفجار و زبانه كشيدن شعله‌ها به گونه‌اي بوده كه ۶۵ منزل مسكوني به طور كامل تخريب شده‌اند. بيش از همه انتشار گازهاي سمي باعث وحشت مردم شده است. تگزاس از جمله ايالت‌هاي امريكاست كه مردم و مقامات آن خواهان جدايي از امريكا هستند.
اگر‌چه هنوز نمي‌توان منبع مشخصي براي اين انفجارها و حوادث پيدا كرد، اما از روز اول بسياري از تحليلگران ريشه اين اتفاقات را در داخل امريكا مي‌دانند. اين انفجارها هنگامي به وقوع پيوسته‌اند كه اصلاح قانون حمل اسلحه در سنا با فشار محافظه‌كاران و لابي بزرگ اسلحه رد شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار