کد خبر: 520186
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
2ماه مانده به اتمام دولت، وزير راه و شهرسازي اعلام كرد
به گزارش «جوان» متأسفانه برخي از مسئولان درست زماني كه آفتاب دولتشان به لب بام رسيده است متوجه كم و كاستي‌ها و مشكلات بخش متبوع‌شان شده‌اند و در شرايطي كه ديگر زماني براي اصلاح امور باقي نمانده است، تازه خواستار تدوين قوانين براي بهبود بخش متبوع شان هستند.
در حالي كه رسانه‌ها مدت‌هاست كه از وزارت راه و شهرسازي دعوت به عمل آورده‌اند تا براي سر و سامان دادن به اوضاع قيمت‌ها به بازار مسكن ورود پيدا كند و در حالي كه بايد تاكنون تمام مسكن‌هاي پروژه مهر به اتمام مي‌رسيد، تازه روز گذشته وزير راه و شهرسازي در گردهمايي سراسري سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ امام(ره) و تأسيس بنياد با بيان اينكه زمان اين رسيده است كه قانوني براي كنترل سوداگري و سفته‌بازي در بازار مسكن داشته باشيم، گفت:برخي‌ها مالك يك واحد مسكوني نيستند اما شايد برخي ۱۵ و برخي ۵۵ واحد مسكوني دارند. 

وجود ۴۰۰ هزار مسكن بيشتر از خانوار
علي نيكزاد به عنوان وزيري كه ترجيح داد تنها سياست‌هاي وزير اسبق راه و شهرسازي قبلي يعني سعيدي‌‌كيا را دنبال كند،‌ با بيان اين ادعا كه بيش از خانوارهاي موجود دركشور مسكن وجود دارد، افزود: بر اساس آمارهاي رسمي در حالي ۲۱ ميليون و ۶۰۰ هزار واحد مسكوني در كشور موجود است كه ۲۱ ميليون و ۲۰۰ هزار خانوار در كشور گزارش شده است. وزير راه و شهرسازي ادامه داد: اين آمار حاكي از ۴۰۰ هزار واحد مسكوني بيش از تعداد خانوار در ايران است اما اين به معني اين نيست كه هر ايراني يك خانه دارد چراكه برخي شايد ۱۵ و برخي ۵۵ واحد مسكوني دارند و برخي هم اصلاً مالك هيچ‌خانه‌اي نيستند. وي كه تا پيش از اين اعتقادي به ورود وزارت راه و شهرسازي به تنظيم بازار مسكن و سر و سامان دادن به قيمت‌ها تنها از طريق وضع دستورالعمل‌ها و قوانين نداشت، متأسفانه درست زماني كه عمر تصدي‌گري‌اش رو به پايان است، به اين نتيجه رسيده كه بايد قوانيي وضع كرد زيرا در ادامه سخنان خود افزود: زمان داشتن يك قانون براي كنترل سوداگري و سفته‌بازي در بازار مسكن فرا رسيده است و بايد همانند ساير كشورها ماليات بر خانه‌هاي خالي از سكنه و معاملات مكرر اجرا شود. 

نيكزاد خاطرنشان كرد: شايد بپرسيد كه در كشوري كه ۲۱ ميليون و ۶۰۰ هزار واحد مسكوني وجود دارد و ۴۰۰ هزار واحد مسكوني نيز بيشتر از تعداد خانوار است چرا بايد مسكن در تهران گران شود.
وي افزود: صدور ۴۰۰ هزار پروانه ساخت در تهران و ۴۵۰ هزار واحد مسكوني در حال ساخت نشان مي‌دهد كه به هر حال سوداگري در بازار مسكن وجود دارد و برخي از اين راه سودهاي كلاني مي‌برند كه بايد جلوي آنها گرفته شود و از آنها ماليات اخذ شود.
وي تصريح كرد: در حال حاضر دولت در پر‌متقاضي‌ترين زمان ممكن كه همانا سال ۹۲ است قرار دارد و از سال آينده نيز اين تقاضا كاهش مي‌يابد پس بايد فكري براي بحث زمين و مسكن صورت گيرد. نيكزاد افزود: بسياري از كارشناسان زماني كه در سال ۸۴ عنوان شد سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسكوني روستايي بايد احداث و نوسازي شود به اين موضوع خنديدند اما در حال حاضر آمارها حاكي از اين است كه ۲ ميليون و ۱۲۰ هزار واحد مسكوني در روستاها، كپرنشين‌ها، بازسازي، مقاوم‌سازي يا احداث شده است. 

موضوع رفتن تمام تسهيلات بانكي به سمت مسكن مهر درست نيست

وزير راه و شهرسازي تأكيد كرد: اينكه گفته مي‌شود تمام تسهيلات بانكي به سمت مسكن مهر سوق پيدا كرده درست نيست اما به هر حال بايد اذعان كنم كه مسكن جزو اقتصاد كشور است.
متأسفانه مسئولان در حالي متوجه كاستي‌هاي موجود در بخش متبوع‌شان مي‌شوند كه عمر تصدي‌گري‌شان ديگر رو به اتمام است از اين رو بهتر است مديران آتي كشور بهره‌گيري از انتقادها و تجربيات و راهكارهاي ارائه داده شده از سوي كارشناسان را مورد توجه قرار دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار