کد خبر: 517456
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۲
در گفت‌وگو با «جوان» عنوان شد
دولتي كه در دومين تجربه سكانداري‌ قوه مجريه حواشي زيادي را ايجاد كرد و همين موضوع باعث شد افرادي كه روزي از حاميان وي بودند، حالا به منتقد سرسخت عملكرد احمدي نژاد و دولتش در اين روزها تبديل شوند. اگرچه بسياري نيز در اين بين معتقدند كه تجربه نخست دولت احمدي‌نژاد بسيار موفق‌تر از دولت دوم وي است. اما به راستي مجموع عملكرد احمدي نژاد و تيمش در طول هشت سال زمامداري قوه مجريه چگونه بوده و وي و يارانش چه نمره‌اي از اين زمامداري گرفته‌اند؟ اين سؤالي است كه از عوض حيدرپور نماينده منتقد دولت احمدي‌نژاد در مجلس شوراي اسلامي، احمد بخشايش اردستاني نماينده حامي دولت در مجلس و احمد شوهاني ديگر نماينده مجلس شوراي اسلامي پرسيديم. 

نمره تجديد براي دولت
در همين ارتباط عوض حيدرپور نماينده مجلس شوراي اسلامي كه نامش در بيشتر موارد به عنوان امضا كننده طرح استيضاح وزرا و طراح سؤال از رئيس‌جمهور مطرح بوده و همگان در مجلس وي را منتقد جدي دولت احمدي نژاد مي‌دانند، در خصوص مجموع عملكرد و نمره دولت دهم گفت: من قطعاً به دولت دهم نمره تك و تجديدي مي‌دهم و دليل آن هم اين است كه من از ۲۰ نمره، ۱۰ نمره را به دليل انحراف آقاي احمدي نژاد از خط ولايت كم مي‌كنم. علاوه بر اين به دليل وضعيت معيشتي نامناسب مردم و ناكارآمدي اقتصادي دولت آقاي احمدي نژاد نيز از وي ۷ نمره كم مي‌كنم و در نهايت به خاطر تمام عملكردشان در مجموع نمره ۳ را به دولت دهم خواهم داد. 

عوض حيدرپور در پاسخ به اين سؤال كه آيا شما عملكرد دولت پيشين آقاي احمدي نژاد را قبول داريد و به آن دولت چه نمره‌اي مي‌دهيد هم گفت: من معتقدم كه تمامي خصايصي كه امروز در رفتار آقاي احمدي نژاد بروز كرده و باعث ناراحتي در سطح جامعه شده است، پيشتر در ايشان نهادينه شده بود، اما هيچ وقت فرصت بروز پيدا نكرده بود. 

اين نماينده مجلس ادامه داد: واقعاً اين ساده‌لوحانه است اگر بخواهيم بگوييم اين رفتارهاي غلط در اين دوره پيدا شده است؛ من معتقدم كه آقاي احمدي نژاد با اين خصلت‌ها انس گرفته بودند و امروز فرصت بروز پيدا كرده‌اند. عوض حيدرپور در پايان به مجموع عملكرد دو دولت احمدي نژاد نمره مشروطي داد. 

كانديداي مورد حمايت احمدي‌نژاد پيروز مي‌شود
اما در طرف مقابل احمد بخشايش اردستاني نماينده ديگر مجلس، نظري كاملاً خلاف همكاري خود در بهارستان دارد و معتقد است كه دولت احمدي‌نژاد روي هم رفته خوب كار كرده است.
اين عضو كميسيون امنيت ملي در ادامه مي‌گويد: دولت آقاي احمدي نژاد باعث گردش نخبگي در جامعه شد، در حالي كه در دولت‌هاي گذشته دايره نخبگان بسته بود. وي با اشاره به عملكرد اقتصادي دولت احمدي نژاد نيز گفت:‌ساخت مسكن مهر و هدفمندي يارانه‌ها جزو بزرگترين‌طر‌ح‌هاي احمدي‌نژاد بود و انصافاً در اين زمينه نيز بسيار خوب كار كرد، اما متأسفانه به دليل اثرگذاري تحريم‌ها اين پروژه‌ها با مشكلاتي روبه‌رو شد. 

بخشايش اردستاني خاطرنشان كرد: البته در حوزه بازار ارز اين عملكرد چندان درخشان نبود و دليل آن تعلل دولت در عرضه ارز در بازار بود، اگرچه به دليل بروز تحريم‌ها ما دلارهاي نفتي را در اختيار نداشتيم. اين نماينده مجلس بزرگترين مشكل پيش روي دولت را اشتغال و تورم عنوان كرد و افزود: دولت احمدي‌نژاد در حوزه بين‌الملل هم عملكرد بسيار خوبي داشت و امروز شاهد هستيم كه هركجا نامي از بيداري اسلامي مطرح مي‌شود، نام احمدي‌نژاد نيز در كنار آن مي‌آيد. 

بخشايش اردستاني خاطرنشان كرد: احمدي‌نژاد هنوز شخصيتي محبوب دارد و اگر در انتخابات آينده دستش پشت يكي از نامزدها باشد، آن نامزد قطعاً پيروز انتخابات خواهد بود.
وي با بيان اينكه مردم احمدي نژاد را فردي ساده‌زيست و از جنس خود مي‌دانند، اضافه كرد: احمدي نژاد يك آهنگرزاده ساده بود كه توانست رئيس‌جمهور شود و هيچ‌گاه پشتوانه‌اي نظير آقاي هاشمي و خاتمي نداشت و همين بي‌پشتوانه بودن وي باعث شد كه مورد آماج منتقدان قرار بگيرد.
اين نماينده مجلس در پايان به مجموع عملكرد دولت احمدي نژاد در دوره نهم و دهم، نمره ۱۵ داد. 

عملكرد احمدي‌نژاد نسبي بوده است
اما احمد شوهاني نيز كه در صندلي سبز بهارستان، اين روزها به عنوان منتقد عملكرد دولت احمدي‌نژاد فعاليت‌مي‌كند، اگرچه حاضر نمي‌شود نمره‌اي را براي مجموع عملكرد دولت احمدي نژاد عنوان كند، اما مي‌گويد كه اين دولت از لحاظ اقتصادي به هيچ وجه نمره قبولي نمي‌گيرد. اين نماينده مجلس ادامه مي‌دهد: البته بايد كارنامه دولت را در ابعاد مختلف بررسي و ارزش‌گذاري كرد. شوهاني خاطرنشان مي‌كند: به اعتقاد من احمدي‌نژاد در موضوع قيمت طلا و دلار و البته بحث بيكاري و معيشت مردم بهتر مي‌توانست عمل كند. 

وي به سفرهاي استاني احمدي نژاد نيز اشاره كرد و ادامه داد: اين سفرها اگرچه حركت بسيار خوبي بود، اما در آنها قول‌هايي داده شد كه به هيچ وجه عملي نشد و امروز بسياري از پروژه‌ها هيچ پيشرفتي ندارند، بنابراين به عقيده من عملكرد احمدي نژاد نسبي بوده است. شوهاني در پايان عنوان كرد: البته آقاي احمدي نژاد در سال پاياني دولت، عملكردي چالشي داشت و مشكلات زيادي ايجاد كرد كه اين موضوع به هيچ وجه به سود ملت نبود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار