کد خبر: 516757
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۲
منافقين و اپوزيسيون طرف مشورت گزارشگر حقوق بشر درباره ايران هستند
حسن كوشا
حقوق بشر ابزاري براي ايجاد فشار به كشورهاي مستقل، حربه‌اي به نسبت قديمي است كه از سوي كشورهاي غربي به طور معمول عليه كشورهاي مستقل استفاده مي‌شود تا از اين طريق به خواست‌هاي خود دست پيدا كنند؛ خواست‌هايي كه از طريق تخريب چهره يك كشور، عاملي براي ايجاد اجماع جهاني عليه آن مي‌شود. اين در حالي است كه بر اساس اسناد منتشر شده خود متهم‌كنندگان به نقض حقوق بشر در كشورهاي مستقل، جزو بزرگ‌ترين ناقضان اين حقوق اساسي انسان هستند. 

اين موضوع در قبال جمهوري اسلامي ايران رنگ و بويي ديگر دارد و در كنار فشارهاي اقتصادي و نظامي و سياسي، يكي از اصلي‌ترين موارد براي تبليغ عليه جمهوري اسلامي ايران، ايراد اتهام در خصوص نقض حقوق بشر توسط كشورمان است. اين موضوع توسط سرويس‌هاي جاسوسي غرب به حدي جدي دنبال مي‌شود كه حتي اقدام به انتصاب يك گزارشگر ويژه در خصوص اين موضوع كرده‌اند تا هر چند وقت يك بار با انتشار گزارش ابهام‌آلود در خصوص نقض حقوق بشر در جمهوري اسلامي، عملاً به ايجاد انزواي جهاني براي كشورمان اقدام كنند؛ انزوايي كه غرب پيشتر نيز با تصويب تحريم‌هاي مختلف و منع كشورها از تجارت با جمهوري اسلامي سعي در ايجاد آن داشت. 

وي در آخرين گزارش خود كه در شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد قرائت كرد، وضعيت كنوني حقوق بشر در ايران را «نگران‌كننده» توصيف كرد. 

اين گزارش اما واكنش شديد محمدجواد‌لاريجاني نماينده كشورمان در شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد را در پي داشت. 

آقاي لاريجاني كه پيش از اين نيز احمد شهيد را به انجام «تخلفات وسيع»، «جسارت به اسلام» و ارتباط با «گروه‌هاي تروريستي» متهم كرده بود، اظهار داشت كه گزارشگر سازمان ملل «اصول بي‌طرفي، صداقت، شفافيت و انصاف» را رعايت نكرده است. 

وي افزود: «گزارشگر با انجام مصاحبه‌هاي غيراصولي با رسانه‌هاي جهت‌دار و پيشداوري نسبت به ادعاها، برخلاف شرح وظيفه مأموريت‌داران، سطح خود را در حد يك رقيب سياسي كه عليه جمهوري اسلامي ايران عمل مي‌كند، پايين آورده است.» 

منابع احمد شهيد كجاست؟
اما اين پاسخ آقاي لاريجاني به گزارش احمد‌شهيد اين سؤال را در اذهان به وجود مي‌آورد كه منبع اصلي اطلاعات دريافتي احمد شهيد كجاست؟ فردي كه تاكنون نتوانسته به كشورمان سفر كند و تمامي گزارش‌هاي خود را بدون داشتن ذهنيتي مستقيم از فضاي داخلي ايران تنظيم كرده است.
براي پاسخ به اين سؤال بايد نگاهي به اسامي كساني انداخت كه از زمان انتصاب احمد شهيد به عنوان گزارشگر ويژه حقوق بشر در خصوص ايران با وي ملاقات داشته‌اند. بر اساس گزارش‌هاي منتشر شده، احمد شهيد ارتباط ويژه‌اي با گروهك منافقين دارد و اين گروهك در آستانه انحلال جزو مهم‌ترين منابع اطلاعاتي «شهيد» براي تنظيم گزارش‌هاي خود عليه جمهوري اسلامي ايران است. بر اين اساس، ديدار‌هاي آشكار و پنهان وي با منافقين بارها و بارها رسانه‌اي شده و برخي اخبار نشان مي‌دهد كه منافقين با سوءاستفاده از شرايط افرادي كه در كشورهاي اروپايي و تركيه خواستار پناهندگي هستند، آنان را وادار به ارائه اطلاعات غلط در خصوص ايران به احمد شهيد مي‌كنند. 

علاوه بر اين احمد شهيد با سركردگان برخي از ديگر گروهك‌هاي تروريستي كه عليه جمهوري اسلامي اقدام مسلحانه مي‌كنند هم ديدار داشته است. ملاقات با ناصر بليده‌اي تجزيه‌طلب بلوچ در حاشيه نشست شوراي حقوق بشر، ديدار با ميرو عليار، مسئول روابط عمومي حزب منحله دموكرات ايران به سركردگي مصطفي هجري در حاشيه نشست شوراي حقوق بشر، ديدار با تجزيه‌طلبان عرب از جمله كريم عبديان، رئيس حقوق بشر اهواز در ژنو، ديدار با تروريست‌هاي كومله با پوشش جمعيت حقوق بشر كرد در ژنو، ملاقات با خاطره معيني، حديث بيرانوند و صمد بهادري طولابي از اعضاي خانواده‌هاي منافقين در شهر اسلو نروژ، ديدار با وحيد احمدفخرالدين وكيل تجزيه‌طلبان عرب، عضو فراري ساكن در لندن، ديدار با پرويز خزاعي عضو گروهك تروريستي منافقين در نروژ، ديدار با ژيلا مهدويان يكي از اعضاي گروه مادران عزادار پارك لاله و همكار صادق نقاش‌كار (عضو گروهك تروريستي منافقين و هدايت‌كننده مادران عزادار پارك لاله) در لندن كه مرور تمام اين ملاقات‌ها نشان مي‌دهد، بخش عمده‌اي از اطلاعات «شهيد» از كانال تروريست‌هاي مسلح و معاندين با جمهوري اسلامي ايران تهيه شده است. علاوه بر اين پيش از انتشار آخرين گزارش احمد شهيد، گزارشي نيز از سوي كميته گزارشگران (وابسته به دفتر تحكيم وحدت) براي احمد شهيد فرستاده شد كه بخش‌هايي از اين گزارش بدون هيچ تغييري در آخرين گزارش وي ديده مي‌شود. 

اما در طرف مقابل، تمامي اين گزارش‌ها در حالي است كه سيد‌محمد‌جواد هاشمي‌نژاد، دبير كل كانون هابيليان(شهداي ترور) نيز ديداري با احمد شهيد داشته و درملاقات با وي اسامي ۱۷ هزار شهروند ايراني را كه توسط گروهك‌هاي تروريستي مورد حمايت امريكا و اسرائيل ترور شده‌اند، در اختيار وي قرار داده است اما هيچ‌گاه در گزارش‌هاي احمد شهيد اشاره‌اي به قربانيان ترور در ايران نشده است. 

ايران بزرگ‌ترين قرباني ترور خشن و خاموش
اما گزارش‌هاي احمد شهيد در حالي منتشر مي‌شود كه جمهوري اسلامي ايران همواره يكي از بزرگ‌ترين قربانيان تروريسم در دنيا بوده است و هرساله تعدادي از شهروندان كشورمان در عمليات‌هاي تروريستي كه از سوي سرويس‌هاي جاسوسي بيگانه سازماندهي شده به شهادت مي‌رسند و اين در حالي است كه هيچ‌گاه احمد شهيد اشاره‌اي به اين موضوع نداشته است. ترور دانشمندان هسته‌اي كشورمان توسط سرويس‌هاي جاسوسي رژيم صهيونيستي، شهادت تعدادي از شهروندان در انفجارهاي تروريستي سيستان و بلوچستان كه توسط گروهك جندالشيطان مورد حمايت عربستان سعودي انجام گرفت و ده‌ها ترور خشن ديگر، همه آن چيزي است كه به رغم برملا شدن دست‌هاي حاميان اين جريان، هيچ‌گاه در گزارش‌هاي اين گزارشگر قرار نگرفت. 

البته در اين ميان اخيراً نيز نوعي ترور خاموش توسط غرب در كشورمان شكل گرفته است كه حقوق بسياري از شهروندان را پايمال كرده و حتي باعث مرگ تعدادي نيز شده است. اين ترور خاموش به تحريم‌هاي ناجوانمردانه غرب باز مي‌گردد كه عملاً انجام تجارت را با مشكلات فراواني روبه‌رو كرده است؛ مشكلاتي كه باعث اخلال در واردات نيازهاي اساسي مردم نظير دارو شده و بسياري آن را ترور خاموش عنوان مي‌كنند. 

دهان‌هاي بسته غرب در قبال نقض واقعي حقوق بشر
در عين حال موضوع ديگري كه مدت‌ها است قلب بسياري از مردم را به درد آورده و غرب در مقابل آنها سكوت كرده است، كشتارها و قتل عام‌هاي فرقه‌اي است كه در عربستان، بحرين و پاكستان در جريان است و طي آنها بسياري از شيعيان بي‌گناه در انفجارها يا زندان‌ها خونشان بر زمين ريخته مي‌شود اما به دليل منافع ايالات متحده در اين كشورها، آنها هيچ‌گاه سخني در اين خصوص به زبان نياورده‌اند. اين موضوع را بايد به كشتارهاي ايالات متحده در پاكستان توسط هواپيماهاي بدون سرنشين، جنايات جنگي اين كشور در عراق و افغانستان و ويتنام و حمله ناو نظامي امريكايي به هواپيماي مسافربري كشورمان اضافه كرد كه هيچ مجمع بين‌المللي در هيچ زماني در خصوص آن سخني به ميان نياورد تا عملاً اين موضوع به اثبات برسد كه حقوق بشر تنها آن چيزي است كه غربي‌ها براي مجامع بين‌المللي تعريف و تنظيم مي‌كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار