کد خبر: 515774
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۰:۳۶

 ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان در حالي به كار خود ادامه مي‌دهد كه طي روزهاي اخير يكي از روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب در يك خبر كذب ادعا كرد ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان در انتخابات به نفع هاشمي رفسنجاني كنار خواهد كشيد. نشست تازه ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان همچنين در شرايطي برگزار شد كه بسياري از احزاب، گروه‌ها و اشخاص مختلف به دليل اطلاع از رغبت و علاقه جامعه به اين ائتلاف و درصد بالاي موفقيت آن در انتخابات ۹۲، از هم اكنون در پي تخريب اين ائتلاف هستند. 

ائتلاف سه‌گانه مكتبي و اعتقادي است
به گزارش تسنيم، محمدباقر قاليباف عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان در نشست سراسري ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان با بيان اينكه مهم‌ترين وظيفه امروز ما اين است كه آرمان‌ها و اهداف امام خميني(ره)، شهدا و رهبر معظم انقلاب را به درستي ادامه دهيم، افزود: امروز بايد ببينيم چه رسالتي برعهده داريم و چگونه مي‌توانيم از انقلاب اسلامي دفاع كنيم. در زمان دفاع مقدس به نحوي از انقلاب دفاع كرديم و امروز نيز بايد تشخيص دهيم كه چگونه مي‌توانيم از انقلاب دفاع كنيم. شهردار تهران با بيان اينكه «ائتلاف براي پيشرفت» شعار ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان است، افزود: پيشرفت مورد نظر ما بايد براساس مباني ديني باشد و معتقديم اين پيشرفت بعد مادي و معنوي دارد. 

قاليباف افزود: پيشرفتي كه امروز در كشور مورد توجه است، اين است كه چگونه راه، پل و فرودگاه بسازيم و اقتصاد كشور را پيش ببريم، اگرچه در اين موارد هم چالش وجود دارد و كارنامه خوبي ندارد‌ اما باور اصلي براي پيشرفت در كشور بايد اين باشد كه اين موارد وسيله است نه هدف؛ هدف اصلي براي پيشرفت در كشور بايد رشد و تعالي انسان‌هايي باشد كه در سايه نظام اسلامي زندگي مي‌كنند.
قاليباف ادامه داد: ما از علما و بزرگان آموخته‌ايم كه ابتدا براي پيشرفت بايد تكليف خودمان را با خود مشخص كنيم‌ لذا ما اعلام كرديم كه ائتلاف سه‌گانه سياسي نيست بلكه مكتبي و اعتقادي است البته به معناي اين نيست كه ما سياسي نيستيم‌ بلكه ما سياسي مكار نيستيم و مكر و حيله نمي‌خواهيم. 

وي افزود: ما از نظر سياست اهل بده و بستان كه امروز در كشور مرسوم است، نيستيم، چراكه سياست ما عين ديانت ماست و ريشه در مجاهدت و گذشت دارد. 

عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان تصريح كرد: بنده معتقدم اگر پايان ائتلاف سه‌گانه موجب اختلاف شود، قطعاً بايد در دينداري ما شك كرد، چراكه ما در ائتلاف سه‌گانه جمع شده‌ايم تا امانتي را كه شهدا به ما سپرده‌اند ‌حفظ كنيم و خواسته‌هاي شهدا را به خواسته‌هاي فردي ترجيح دهيم و اگر غير از اين شود، قطعاً گناهكاريم. 

قاليباف با تأكيد بر اينكه وحدت حول محور ولايت موضوعيت دارد و هر جمع‌شدني خارج از خيمه ولايت قابل قبول نيست، افزود: امروز براي پيشرفت به فكر انديشه و نظريه‌پردازي هستيم تا مباني منطبق با انقلاب و الگوي پيشرفت براي جامعه اسلامي حاصل شود. وي با تأكيد بر اينكه امروز نيازمند مديريت اسلامي و جهادي هستيم و بايد اين دو بخش را همزمان پيش ببريم، افزود: بنده به عنوان يك خدمتگزار و فردي كه استخوانم در حوزه اجرايي از اول انقلاب خرد شده، مي‌گويم كه كشور ما با سرعت غيرقابل تصوري مي‌تواند تمامي چالش‌هاي اقتصادي و فرهنگي را حل و فصل كند. قاليباف ادامه داد: معتقديم انتخابات آينده تنها انتخابات براي قوه مجريه نيست و ما تنها يك مدير اجرايي نمي‌خواهيم بلكه بايد يك تيم بر سر كار بيايد. 

وي با اشاره به اينكه در صحنه داخلي نيز با شرايط حساس مواجه هستيم، گفت: امروز‌ افرادي به دنبال اين هستند كه دين را شخصي كرده و فرهنگ سكولار را بر جامعه حاكم كنند، همچنين جريان متحجري كه دل امام خميني(ره) را خون كرد، در كمين انقلاب نشسته و لذا تهديدات جدي‌ پيش روي داريم. 

قاليباف با بيان اينكه در مسير انقلاب بايد از وقت و آبروي خود بگذريم و با درايت، پختگي و برادري رفتار كنيم، اظهار داشت: ما در‌ انتخابات رياست جمهوري پا را از دايره اخلاق خارج نخواهيم كرد و قبول نداريم كه از نردبان نيرنگ، تضعيف، تهديد، تطميع، دروغ و ريا به رياست جمهوري برسيم، چراكه اگر از اين راه به پيروزي برسيم، قطعاً سقوط كرده‌ايم اما اگر منطبق بر سنت‌‌هاي الهي حركت كنيم، قطعاً پيروزي با ماست. 

وي همچنين با تأكيد بر اينكه بايد با واقعيات در جامعه حركت كنيم، ‌هر ‌چند ممكن است‌ واقعيت براي ما تلخ باشد، ‌تصريح كرد: بايد در ‌انتخابات آينده تلاش كنيم كه ائتلاف سه‌گانه در درون جامعه هم‌افزايي پيدا كند؛ حتماً سلايق بنده با آقاي ولايتي و آقاي حداد در برخي موضوعات كاري و اجرايي تفاوت دارد، اما بايد همه تلاش كنيم كه در يك جهت به فعاليت بپردازيم و كساني‌كه قرار است در يك دولت با هم كار كنند، مهم اين است كه مباني و رويكرد و جهت‌شان يكي باشد.
قاليباف ادامه داد: اگر بنده در استان‌ها ظرفيتي دارم و ائتلاف سه‌گانه به اين نتيجه رسيد كه قاليباف منتخب نيست، ذره‌اي در حرف و كلامم درباره ائتلاف سه‌گانه‌ ترديد ايجاد شود، قطعاً خيانت كرده‌ام. 

با برنامه و تيم وارد انتخابات شده‌ايم
در اين نشست غلامعلي حداد عادل نيز با تأكيد بر اينكه تشكيل ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان جاي استقبال دارد و نه ملامت، تأكيد كرد: با تفرقه در بين اصولگرايان، نه جبهه پايداري به نتيجه مي‌رسد و نه ساير اصولگرايان. 

اين عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان گفت: شكر نعمت خداوند اين است كه دست در دست هم در خدمت كشور، قرآن و اسلام باشيم و به گرفتاري مردم برسيم تا عزت كشور افزايش پيدا كند. يكي ديگر از شكران نعمت‌ها اين است كه در مسير رهنمودهاي رهبري حركت كنيم. مگر رهبر معظم انقلاب چه مي‌گويند يا سفارش‌هاي ايشان چه عيبي دارد كه ما حتي امور بديهي را فراموش كرده‌ايم. حداد عادل در ادامه به پيام‌هاي ائتلاف سه‌گانه به جامعه اشاره كرد و افزود: پيام ائتلاف سه‌گانه به مردم بايد اين باشد كه ما وحدت را فراموش نكرده‌ايم. گيج نشده‌ايم و در اختلاف‌هاي اخير راه خود را گم نكرده‌ايم. پيام ديگر ائتلاف برنامه داشتن براي آينده كشور است و ما اعلام كرده‌ايم كه با برنامه و تيم وارد انتخابات شده‌ايم. 

وي تأكيد كرد: اينگونه نيست كه بخواهيم از فرداي بعد از رأي آوردن به دنبال تيم و برنامه باشيم بلكه از همين حالا با تقسيم‌بندي وظايف تلاش مي‌كنيم نيروهاي پاك، خدمتگزار و باتجربه موجود در كشور را جمع و آنها را به خدمت اميدوار كنيم. همه تلاش ما اين است كه از ظرفيت‌هاي موجود نيروي انساني در ۳۴ سال اخير استفاده كنيم. 

عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان خاطرنشان كرد: متأسفانه مديران زيادي ديده‌ايم كه بي‌دليل بيكارند و افراد زيادي كه بي‌دليل سر كارند. ما بايد اين موضوع را جبران كنيم و چتري بگسترانيم كه همه نيروهاي معتقد به نظام در آن حضور داشته باشند. 

حدادعادل با اشاره به اينكه پيام ائتلاف سه‌گانه بايد كاهش درگيري، اختلاف و تضاد در كشور باشد، اظهار داشت: حق مردم اين نيست كه هر روز شاهد درگيري ميان مسئولان و تضاد و اختلاف در كشور باشند. هيچ دليلي وجود ندارد به جاي شكر نعمت چنگ به صورت يكديگر بزنيم. وي با اشاره به اينكه بايد چهره عقلاني و قابل اعتماد از حكومت اسلامي به مردم معرفي كنيم افزود: هيچ چيز بدتر از آن نيست كه مردم اعتماد خود به عقلاني بودن دولت را از دست بدهند، لذا بايد چهره عقلاني دولت را بازسازي كنيم. 

حداد عادل در ادامه در خصوص تخريب ائتلاف سه‌گانه از سوي جريان‌هاي فتنه و انحراف نيز گفت: ما نمي‌توانيم جلوي دهان ديگران را ببنديم يا مسلط بر كار ديگران باشيم. تنها كار ما بايد اين باشد كه پاسخگوي تخريب‌ها باشيم. 

وي همچنين در خصوص تحريم‌هاي اقتصادي از سوي دشمنان اظهار داشت: يكي از خصوصيات زمان فعلي تحريم اقتصادي، فشار اقتصادي و ايجاد نارضايتي از سوي دشمنان است و نبايد شك داشته باشيم كه امريكايي‌ها اين تحريم‌ها را برقرار كردند تا بذري از مشكلات اقتصادي را در جامعه پراكنده كنند تا بتوانند در انتخابات آتي درو كنند. 

عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان تأكيد كرد: امريكايي‌ها با اتخاذ تحريم‌ها مي‌خواهند فرصت را به دست افرادي بدهند كه آنها بگويند وضعيت فعلي اقتصادي حاصل كار اصولگرايان بوده و با روي كار آمدن ما تحريم و فشارهاي اقتصادي كمتر مي‌شود. حداد عادل تأكيد كرد: بايد تا انتخابات رياست جمهوري، دولت و مجلس دست به دست هم دهند تا فشار گراني و مشكلات اقتصادي كم شود. البته به هيچ وجه نمي‌توان واقعيت مشكلات اقتصادي را ناديده گرفت. 

وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: ائتلاف سه‌گانه هيچ‌گاه نگفته تنها ما اصلح هستيم و كسي حق ورود به دنياي سياست را ندارد. ما براي رضاي خدا وارد عرصه شده‌ايم و حتي اگر تشخيص دهيم كه فردي خارج از ائتلاف شايستگي‌هاي زيادي دارد، به او كمك مي‌كنيم تا رأي بياورد. عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان در اين نشست در پاسخ به سؤالي درباره راه‌اندازي ستادهاي انتخاباتي محمد باقر قاليباف به صورت مجزا گفت: آقاي قاليباف به اعضاي ائتلاف اعلام كردند كه من با استفاده از امكانات و با اتكا به دوستانم ستادهاي انتخاباتي خود را راه‌اندازي كرده‌ام، اما همه در اختيار نامزد نهايي ائتلاف خواهد بود.
عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان همچنين به جبهه پايداري اشاره كرد و گفت: ما به جبهه پايداري احترام مي‌گذاريم و گفتمان آنها در خصوص فتنه و انحراف با ائتلاف سه‌گانه مشترك است و آن را درست مي‌دانيم. همچنين همواره نهايت ارادت را نسبت به آيت‌الله مصباح يزدي داشته‌ايم.
حداد عادل افزود: حرف ما اين است كه جبهه پايداري بايد دقت لازم را انجام دهد تا در انتخابات رياست جمهوري باعث تفرقه نشود، چراكه نه آنها به جايي مي‌رسند و نه افرادي كه اصولگرا هستند و اسماً به جبهه پايداري تعلقي ندارند. 

جامعتين به تصميم مشترك برسد تبعيت مي‌كنيم
عضو ديگر ائتلاف سه‌گانه با تأكيد بر اينكه ستون فقرات اين ائتلاف از روحانيون تشكيل شده است، گفت: اگر جامعتين به تصميم مشتركي برسند، ما نيز از آن تصميم تبعيت خواهيم كرد.
علي اكبر ولايتي در اين نشست با بيان اينكه بسياري از بزرگان جامعه روحانيت، جامعه مدرسين و دانشگاهيان از ائتلاف سه‌گانه حمايت كرده‌اند، گفت: در جلساتي كه با علماي بزرگ داشتيم ايشان اصل اين فكر را مثبت توصيف كردند. 

ولايتي با اشاره به تفاوت ائتلاف سه‌گانه با ائتلاف‌هايي كه احزاب تشكيل مي‌دهند، گفت: اين ائتلاف با ائتلاف احزاب متفاوت است كه بعد از تشكيل دولت بگويند اين سهميه براي فلان حزب است. كساني كه در اين ائتلاف براي همكاري انتخاب شده‌اند هم به لحاظ تعهد و هم به لحاظ كارايي تاكنون سابقه خوبي از خود نشان داده‌اند. 

اين عضو ائتلاف سه‌گانه افزود: امروز مي‌بينم افرادي به سمت و پست‌هاي بالايي رسيدند كه شايستگي آن را ندارند، بنابراين انتخاب يك مدير بايد بر اساس دو اصل كارايي و پايبندي به نظام باشد.
ولايتي، همچنين در واكنش به تعبير ۱+۲ براي ائتلاف سه‌گانه تصريح كرد: تفسيرهاي متفاوتي از ائتلاف سه‌گانه تاكنون ارائه شده اما بايد بدانند كه اين سه نفر با يكديگر توافق كردند و هسته اوليه يك تفاهم را شكل دادند و هرگز زير توافقات خود نخواهند زد. 

ولايتي همچنين با اشاره به ويژگي‌هاي دولت آينده گفت: دولت آينده بايد كفايت مديريت صحنه داخلي و خارجي را داشته و در تبعيت از رهبري در جهت محقق ساختن سياست‌هاي كلي نظام و برنامه‌هاي تعيين شده قدم برداشته و با ديگر قوا و دستگاه‌هاي نظام هماهنگ باشد. 

مشاور مقام معظم رهبري با بيان اينكه رابطه دولت و مجلس نبايد به صحنه زورآزمايي تبديل شود، تصريح كرد: اگر اين اتفاق بيفتد مردم با حسرت به اين موضوع نگاه خواهند كرد و از اينكه زحمت‌هاي چند دهه آنان براي انقلاب با اين گونه اعمال پايمال مي‌شود ناراحت خواهند شد. وي با اشاره به حضور حماسي مردم در ۲۲ بهمن امسال گفت: حضور مردم اين را نشان مي‌دهد كه آنان خود را صاحب اصلي انقلاب مي‌دانند و به رفتار و گفتار مسئولان توجه نمي‌كنند. شكل حضور مردم در مراسم ملي و حضور همگاني آنان بدون هيچ گونه مطالبه خاص و فراتر از حقوقشان براي مسئولان درس است تا ياد بگيرند بدون ادعا كنار هم باشند و با يكديگر همكاري كنند. 

ولايتي در مورد توافقاتشان با ديگر گروه‌هاي سياسي گفت: برخي شخصيت‌ها و گروه‌هاي سياسي درخواست ملاقات داشتند و با آنان گفت‌وگو كرديم ملاك اصلي و مهم براي پيوستن به ائتلاف سه‌گانه از خودگذشتگي است. وي همچنين با اشاره به تشكيل سه كارگروه سياسي- بين‌المللي، اجتماعي- فرهنگي و زيربنايي – اقتصادي در ائتلاف سه گانه گفت: ما سه شاخه مهم حكومتي را در اين ائتلاف تشكيل داديم و بسياري از اصولگرايان از جمله اعضاي ستاد و همچنين خارج از ستاد با توجه به تخصص و علاقه شان عضو اين كميته‌ها خواهند شد.

ولايتي با بيان اينكه مشاور مقام معظم رهبري بودن براي من از هر پست و مقامي بالاتر است، تصريح كرد: اگر به ميدان آمديم به اين دليل بوده است كه خلاف تكليف عمل نكرده باشيم بنابراين هر كسي را كه علما روي آن اتفاق نظر كنند اين جمع كه ستون فقراتش علما هستند اولين كسي كه از رأي آنان اطاعت مي‌كند ما هستيم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار