کد خبر: 513581
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۴
فارس: علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس با اشاره به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ارتباط با فعالیت‌های هسته‌ای ایران اظهار داشت: ایران همیشه از گفت‌وگوی سازنده با آژانس حمایت کرده و در ماه‌های اخیر همکاری ایران با آژانس فراتر از ضوابط متعارف انجام شد که این بیانگر این مطلب است که ایران هیچ مسئله پنهانی در امور هسته‌ای خود ندارد.
 
وی با بیان اینکه تمام فعالیت‌های هسته‌ای ایران زیر نظر آژانس و بازرسان آن انجام شده است، افزود:  در چنین شرایطی انتظار بود که گزارش مدیرکل آژانس گزارش منصفانه‌ای باشد، اما متأسفانه بعضی از عبارات در این گزارش گزاره‌هایی کلیشه‌ای است که معلوم است که از قبل به آنها داده شده تا فضای رسانه‌ای را در دنیا مه‌آلود کنند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آژانس یک نهاد حرفه‌ای در زمینه مسائل هسته‌ای است و با اینگونه اقدامات جایگاه خود را تخریب خواهد کرد، اما آنها باید توجه داشته باشند که اگر این گزارش قبل از مذاکرات هسته‌ای با هر تصوری منعکس شده، به هیچ وجه در اراده ملت ایران و مذاکره‌کنندگان تأثیری نخواهد داشت و مذاکره‌کنندگان هسته‌ای صرفا باید در چارچوب تعهدات حقوق و تکالیفی که کشورمان در چارچوب NPT دارد، مذاکره را انجام دهند.
 
لاریجانی با بیان اینکه در شرایط امروز دنیا با اینگونه دسایس سیاسی دچار توهم نمی‌شود، تصریح کرد: ما از مذاکرات هسته‌ای صرفا در چارچوب NPT و حفظ حقوق هسته‌ای ملت ایران حمایت می‌کنیم.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تبریک پیروزی کشتی‌گیران کشور و ملت ایران ادامه داد: کشتی‌گیران با این پیروزی سبب سرافرازی ملت شدند و دل آنها را روشن کردند و آرزو می‌کنیم که در همه میادین ورزشی توفیقات بیشتری را نصیب ملت کنند.
 
رئیس قوه مقننه ضمن تسلیت به خانواده شهید شیرودی به مناسبت درگذشت مادر وی، از خداوند آرزوی علو درجات برای او کرد.
 
وی همچنین هفتم اسفند را که روز مقاومت مردم سوادکوه و شیرگاه را گرامی داشت و عنوان کرد که این روز، روز مقاومت مردم سوادکوه و شیرگاه در مقابل حمله ضد انقلاب به این منطقه در جنگل است که نیروهای ضد انقلاب با مقاومت جانانه نیروهای حزب‌اللهی مواجه شدند و نیروهای حزب‌اللهی آنها را بیرون راندند و برای عزیزانی که در این مصاف مجاهدانه به شهادت رسیدند، علو درجات را از خداوند مسئلت می‌کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار