کد خبر: 498018
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۲
فارس: عضو ستاد تحول اجتماعی استانداری مازندران گفت: استقبال مردم ایران از مراسم شیرخوارگان حسینی باعث ثبت این مراسم مذهبی در یونسکو شد.

 امروز یکشنبه دیار علویان طبری رنگ سبز آل عبا به خود گرفت.

اینجا شهری است در مازندران که عاشقان آل علی در آن خیمه‌ها زده‌اند و دسته‌های عزایشان برای سوگواری خاندان نبوت برپا شده است و کوی و خیابان شهر در تراکم پارچه‌های عزا و بیرق یاران تشنه لب حسین مزین شده است.

اینجا صدای نوحه و مدح ابوالفضل و قاسم و عباس(ع) به گوش می‌رسد و کمی آن‌سوتر مارش عزا، صدای طبل و سنج، شیفتگان را به خیابان‌ها می‌کشاند تا همپای زنجیرزنان و سینه‌کوبان سوگ حسین(ع) مسیر خیابان تا مساجد و امامزادگان را طی طریق کنند.

قائمشهر بوی محرم دارد و لحظه‌ای بساط زنجیر و سربندفروشان از مشتری خالی نیست.

مسجد ثارالله عاشقان قائمشهر از پنج محرم تاکنون به مناسبت آغاز هفته بسبج و با شعار بسیج امتداد عاشورا، با نمایشگاهی از تصاویر شهیدان و صحنه‌های جان دادن و کفن‌پوشان آن ناب‌ترین عاشقان خاک وطن حال و هوایی کربلایی یافته است.

در این مراسم سید علی سلیلی عضو ستاد تحول اجتماعی استانداری مازندران و استاد دانشگاه با اعلام اینکه پیام علی اصغر(ع) پیام دیپلماتیک، پیام عاشورا و پیام گفتمان عزت حسینی است، افزود: این گفتمان به اقتصاد و تحریم و حصر کاری ندارد و فقط توجه‌اش به دین معطوف است.

وی ادامه داد: خداوند بین دین خود و سر حسین، دین را برگزید، سر حسین باید ذبح می‌شد تا دین بماند و این هرگز نباید فراموش شود.

سیلیلی با اشاره به تجمع عظیم و استقبال مردم ایران در برگزاری مراسم عزای حسینی اذعان داشت: این مراسم و این مجمع بزرگ ثبت جهانی شد که خود حامل پیام بزرگی است.

این استاد دانشگاه همچنین گفت: هامبورگ آلمان به این علت که امسال قادر به کنترل مراسم عزاداران نیست روز عاشورا را تعطیل عمومی اعلام کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار