کد خبر: 462753
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۹
فارس: کلپر در ادامه گزارش سازمان سیا از برنامه هسته ای ایران اعلام کرده است که ایران از ماه نوامبر سال ۲۰۱۱ میلادی ۴ هزار و ۹۰۰ کیلوگرم اورانیوم با درصد غنای پائین تولید کرده است که این میزان تا نوامبر سال ۲۰۱۰ میلادی برابر با ۳ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم و در نوامبر سال ۲۰۰۹ میلادی نیز برابر با هزار و ۸۰۰ کیلوگرم بوده است.

این گزارش اعلام کرده است که متعاقب افزایش فعالیت های غنی سازی، ایران ۴ هزار و ۱۵۰ کیلوگرم اورانیوم ۳.۵ درصد و تقریبا ۸۰ کیلوگرم اورانیوم با درصد غنای بیست درصد دارد و تولید اورانیوم با درصد غنای ۲۰ درصد را نیز در تاسیسات غنی سازی سایت "فردو" در نزدیکی قم آغاز کرده است که این درصد غنا همچنان پائین تر از اورانیوم غنی شده مورد نیاز برای ساخت تسلیحات هسته ای است.

جروزالم پست در ادامه خبر خود آورده است که گزارش سیا اعلام می کند که تعداد سانتریفیوژهای در حال عملیات ایران نیز بر اساس برآوردهای صورت گرفته از ۳ هزار و ۸۰۰ عدد در آگوست سال ۲۰۱۰ میلادی به ۶ هزار و ۲۰۰ سانتریفیوژ رسیده است؛ این گزارش به برخی از موانع کاهش دهنده پیشرفت هسته ای ایران در طول یک سال اشاره کرده اما به ارائه جزئیات بیشتری دراین باره نپرداخته است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز در قالب گزارشی با محور پیشرفت های هسته ایران به نقل از گزارش سیا به کنگره آمریکا نوشت که برنامه هسته ای ایران موانع پیش روی خود را در سال ۲۰۱۱ میلادی کنار زد.

سیا در ادامه گزارش خود با اشاره به رزمایش پیامبر اعظم ۵ و پیشرفت های تسلیحاتی ایران آورده است که ایران همچنان مشغول فعالیت روی پروژه های مربوط به موشک های بالستیک دور برد خود به عنوان اصلی ترین عامل قدرت بازدارندگی، سیلوهای زیرزمینی پرتاب موشک، قابلیت های پرتاب ماهوراه و سیستم های ارتباطاتی پیشرفته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار