کد خبر: 457012
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۰
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم خبر داد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری با تحلیلی از برگزاری مراسم عزاداری در محرم امسال اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به تمهیداتی که از سال گذشته فراهم شد، در مجموع برنامه‌های هیئت‌های مذهبی از نظر کمی و کیفی رشد چشمگیری داشته است.
وی با ابراز خرسندی از مشهود بودن آثار برگزاری دوره‌های توجیهی و آموزشی برای گروه‌های فعال در محافل مذهبی بیان کرد: با برگزاری این دوره‌ها و سایر فعالیت‌های فرهنگی، حجم خرافات و انحرافات در عزاداری‌ها به شدت کاهش یافت.
وی به نقش فعال ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در کاهش این خرافات اشاره و عنوان کرد: در سال گذشته از فعالیت تمام دسته‌های عزاداری که به حرم مطهر حضرت معصومه(س) اعزام شدند و همچنین از نحوه عزاداری هیئت‌های مذهبی در برخی مساجد فیلمبرداری شده و تعدادی از کارشناسان دینی به بررسی این تصاویر پرداختند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: هیئت‌هایی که دچار برخی رفتارهای خرافی بودند شناسایی و دعوت شدند و به آنها تذکراتی ارائه شد که این تذکرات در اصلاح برنامه‌های عزاداری در محرم امسال تاثیر قابل توجهی داشت.
‌اسکندری با اشاره به کاهش آلودگی‌های سمعی و بصری در عزاداری‌ها گفت: در سال‌های گذشته آلودگی‌های سمعی و بصری آزاردهنده بود ولی خوشبختانه امسال کاهش یافته است.
وی همچنین به اعزام مبلغ به مناطق مختلف قم اشاره کرد و گفت: شهر مقدس قم با اینکه در هر مناسبت مهم مذهبی هزاران مبلغ دینی به سراسر کشور اعزام می‌کند اما متاسفانه در درون این شهر تعدادی از محافل مذهبی بدون حضور روحانیون بر پا می‌شود که این امر مورد توجه سازمان تبلیغات اسلامی استان قم قرار گرفته است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در ماه‌های اخیر تعدادی از مبلغان به مناطق مختلف شهر قم به ویژه مناطق محروم و حاشیه‌ای که اهالی آن از معضلات عدیده فرهنگی رنج می‌برند اعزام شدند و خوشبختانه برکات خوبی نصیب این طرح شده است.
وی با بیان اینکه امسال وضعیت سخنرانی‌ها در هیئت‌های مذهبی بهبود یافته است، اعزام مبلغ به مناطق مختلف قم را یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در این مسئله دانست و گفت: اگر این طرح ادامه پیدا کند تحولات خوبی در عرصه فرهنگی تبلیغی ایجاد می‌شود.
به گفته ‌اسکندری امسال سخنرانی تعدادی از شخصیت‌های مهم حوزوی در محافل مذهبی قم مورد استقبال قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان قرار گرفته است.
وی با تشریح برخی فعالیت‌های انجام شده در آستانه ماه محرم، به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های هیئت‌های مذهبی اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته هیئت‌های مذهبی «علم» و «کتل» را در نمایشگاه به نمایش می‌گذاشتند اما امسال نه تنها هیچ اثری از این ابزارها نبود بلکه گزارش کارهای فرهنگی هیئت‌های مذهبی به نمایش درآمد و این نشان می‌دهد که رویکرد هیئت‌های مذهبی به سمت فعالیت‌های فرهنگی است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم، اجرای دوره‌های مختلف توجیهی و آموزشی، برگزاری مراسم تجلیل از پیرغلامان حسینی، اعزام مبلغان به مناطق مختلف، اجرای طرح تفسیر آیات عاشورایی در ۶۰ مسجد، برگزاری همایش سراسری آیین دلبری ویژه تجلیل از حجت‌الاسلام کوثری‌زاده و تجلیل از خادمان فرهنگ عاشورایی، تهیه و توزیع منشور عزاداری، برگزاری چهارمین کنگره شعر عاشورایی و... را از دیگر فعالیت‌های این سازمان در ماه محرم عنوان کرد.
انتهای پیام/ج۳۰

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار