کد خبر: 455406
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۲
سردار همداني در گفت‌وگو با «جوان»:
سيد‌صادق حسني مقدم
‌سردار حسين همداني، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله‌(ص) تهران بزرگ، در نشست خبري كه به منظور تشريح برنامه‌هاي سپاه محمد رسول‌الله(ص) در هفته بسيج سال ۹۰ برگزار شد، ضمن گراميداشت ياد شهداي غدير به ويژه سرلشكر پاسدار شهيد تهراني مقدم، اشاره‌اي به عيد قربان و نزديكي اعياد قربان و غدير و ماه محرم به هفته بسيج داشت و با اشاره به تحولات اخير جهاني كه از انقلاب شكوهمند اسلامي مردم ايران نشأت گرفته است، پيروزي هميشگي خون بر شمشير و حق بر باطل را يادآور شد.
سردار همداني با اشاره به مقارن شدن هفته بسيج امسال با بيداري ملت‌ها كه از دستاوردهاي انقلاب شكوهمند اسلامي است، گفت: ما امروز شاهد بيداري ملت‌هاي مسلمان منطقه و همچنين بپاخاستن ملت‌هايي مستضعف هستيم كه در زير فشار قدرت سرمايه‌داري له شده‌اند، صداي آنها به گوش ما مي‌رسد و اين رسالتي بزرگ بر دوش ماست كه به آنها كمك كنيم. سردار همداني فرهنگ بسيج را فرهنگ ايستادن در برابر دشمنان و نهراسيدن از هيچ كس جز خداي متعال و فرهنگ امر به معروف و نهي از منكر دانست و تصريح كرد: فرهنگ بسيج، فرهنگ ايثار، ازخودگذشتگي، عمل به تكليف و فداكاري براي مردم است. وي خاطرنشان كرد: هفته بسيج امسال حركتي رو به جلوست كه اميدواريم آرمان‌هاي معمار كبير انقلاب كه بسيج، اين ثروت گرانمايه را براي ما به يادگار گذاشت محقق شده و دستاوردهاي انقلاب يكي پس از ديگري به ثمر بنشيند.
سردارهمداني با بيان اينكه به بركت فداكاري زنان و مردان ايران اسلامي، امروز حركت ملت‌ها براي قيام و اعتراض به حاكمان سرسپرده، الگو پذيري ازآن رفتارانقلابي است، اظهارداشت: اينها برگرفته از فرهنگ اصيل بسيج است، به طوري كه تمامي مردمي كه در كشورهاي مسلمان براي آزادي از ظلم و ستم مجاهدت مي‌كنند همان هسته‌هاي مقاومت ۱۰۰ ميليون بسيجي جهان اسلام هستند. وي در ادامه در خصوص برنامه‌هاي سپاه محمد رسول‌الله (ص) در طول هفته بسيج نيز گفت: سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ ۳۷ برنامه كلي را در اين هفته برگزار مي‌كند. سردار همداني با اعلام اين خبر كه مانور قدرت و رزمايش دفاعي امنيتي در دهكده مقاومت برگزار مي‌شود، تصريح كرد: بر اساس تدابير مقام معظم رهبري و توجه به تهديدات اخير اين رزمايش با شركت گردان‌هاي امام علي(ع)، امام حسين(ع)، عاشورا و الزهرا برگزار مي‌شود.
وي افزود: برگزاري اين رزمايش از سويي پيام اميدواري و اطمينان به مردم شريف دارد كه فرزندان آنها همواره آماده دفاع هستند و از سويي ديگر به دشمنان اين پيام را مي‌دهند كه فرزندان اين ملت همان فرزندان نسل اول و ايثارگران هشت سال دفاع مقدس بوده و براي دفاع از ارزش‌ها و سرزمين و ملت خود دارند. فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) در پاسخ به سؤالي در خصوص اقدامات بسيج در انتخابات پيش رو گفت: بسيج تمام تلاش خود را براي افزايش مشاركت مردمي در عرصه‌هاي مختلف از جمله انتخابات به كار مي‌برد.
وي با بيان اينكه در بسيج سايبري هم بايد مسلح شد و هم بايد بنيه فكري لازم را در اختيار داشت، تصريح كرد: امروز بيش از ۵ هزار رسانه و شبكه مختلف از سراسر دنيا هجمه‌هاي خود را عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي آغاز كرده‌اند و در برابر اين هجمه بسيجيان بايد كاملاً آماده، بصير و هوشمند عمل كنند تا موجب ناكامي دشمن شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار